Joi seară, actorii Teatrului „L.S. Bulandra” oferă cea de-a treia reprezentaţie a piesei ” – „Zadarnicele chinuri ale dragostei” de William Shakespeare, în regia lui Andrei Şerban iar vineri, 24 iulie, acelaşi teatru ne invită în grădina TVR să urmărim „Treapta a noua” de Tom Ziegler.
Următorul spectacol este programat la TVR duminică, 26 iulie, când la Bucureşti vine Teatrul „Auăleu” din Timişoara cu spectacolul „Mioriţa”.
După un debut optimist cu cele trei reprezentaţii a comediei „Zadarnicele chinuri ale dragostei”, stagiunea „Teatru în TVR” continuă cu spectacolul „Treapta a noua“, oferit de patru actriţe tot de la Teatrul „L.S. Bulandra”.
De această dată, piesa în regia Ancăi Maria Colţeanu spune povestea unei mame alcoolice care îşi părăseşte fiica, iar după ani, încearcă să reînnoade relaţia dintre ele, înţelegând că înainte de a-i ierta pe ceilalţi, trebuie să se ierte pe ea însăşi.
Distribuţia este formată din: Manuela Ciucur, Catinca Maria Nistor, Oana Ştefănescu şi Adela Bengescu. Aşa cum declară regizoarea Anca Maria Colţeanu, „Treapta a noua este o poveste dureroasă – spusă cu umor – despre vină, singurătate şi conştiinţă. Despre asumare şi despre deznădejde. Vina este generalizată, e aproape imposibil să mai faci diferenţa între victimă şi călău. E un thriller în care personajele se abandonează propriilor disperări şi par a nu avea liman.”
Prima săptămână a stagiunii Teatru în TVR se încheie într-o notă aparte urmărind „Mioriţa” – o adaptare inedită a celei mai semnificative opere populare româneşti. Ea va fi adusă pe scena din curtea TVR de trupa de teatru „Auăleu” din Timişoara condusă de Ovidiu Mihăiţă.
El semnează şi adaptarea teatrală a piesei „Mioriţa” – care extrage balada din zona poetică şi de folclor şi o transpune la intersecţia a două medii: muzica contemporană şi masca de teatru. Apelând la artişti de black metal, percuţionişti de operă şi actorii Teatrului „Auăleu Timişoara”, proiectul „Mioriţa” adaptează una din versiunile mai puţin cunoscute ale baladei, cea din Banat.
În această versiune, victima renunţă la lamentaţie, ia atitudine şi se revoltă înainte de a fi asasinată. Omorul rămâne punctul de maximă tensiune, în legătură cu tema „mireasa lumii”, moartea fiind văzută ca o reîncorporare a trupului în natură.