Eficientizarea fluxului de procesare a comenzilor și de livrare a produselor duce la câștiguri de timp și scăderi de costuri pentru un business care activează în distribuție. Cel mai simplu mod prin care acest lucru se poate realiza este prin integrarea platformei de e-commerce cu sistemele de contabilitate și gestiune folosite.
În prezent, însă, doar 5% din companiile active pe nişa de distribuţie sau producţie folosesc sisteme integrate, spun specialiștii Teamshare, una dintre cele mai importante platforme complet integrate de comerț electronic din România.
În ciuda ponderii mici a companiilor care utilizează sisteme intergrate de e-commerce, când vine vorba de cifra de afaceri procentul crește net în favoarea celor care au ales aceste automatizări, majoritatea lor companii medii sau mari, cu cifre de afaceri între 1 şi 20 de milioane euro, arată informaţiile Teamshare.
Dacă pe un site care foloseşte o platformă integrată de e-commerce, comanda clientului este preluată automat, iar factura este trimisă instant, pe unul neintegrat toate aceste procese sunt realizate manual, de către un angajat, echivalând în timp şi bani pierduţi, potrivit Teamshare. De exemplu, pentru un distribuitor cu 20 de comenzi pe zi, un timp de procesare de 5-10 minute pentru fiecare comandă înseamnă aproximativ 40 de ore pe lună, sau o săptămână de muncă a unui angajat.
Site-ul integrat va afișa automat informații actualizate despre stoc, preț, sold, limită de credit, facturi și încasări, pe care clientul le va putea accesa singur, la orice oră, fără a fi nevoit să discute la telefon cu echipa de vânzări a distribuitorului.
"Integrarea site-ului de comerț electronic cu sistemele de gestiune duce la economii substanțiale de timp, doar prin automatizarea proceselor, fără a socoti și timpul pierdut în urma greșelilor umane, care, de cele mai multe ori, duc la nemulțumirea clienților. Nu poți fi competitiv dacă angajații pierd timp copiind date dintr-un soft în altul", declară Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvoltă platforma complet integrată de comerț electronic Teamshare.
"Timpul economisit astfel de vânzători poate fi folosit mai eficient prin prospectare și căutare de noi clienți sau prin fidelizarea celor actuali, așa că beneficiile integrării se văd într-un interval relativ scurt de timp și în creșterea vânzărilor", adaugă Panait.
Potrivit acestuia, dacă un distribuitor și-a integrat platforma de comerț electronic cu sistemele de gestiune, un magazin online al unui reseller care vinde produsele sale va avea în orice moment la dispoziție toate informațiile necesare pentru a-și actualiza conținutul de pe propriul site. El va avea acces, fără a comunica cu distribuitorul, la imagini de produse, descrieri, fișe tehnice, prețuri, sau ultimele detalii despre stocuri, în timp real.
Cu toate acestea, informaţiile Teamshare arată că mai puțin de 5% din companiile care activează în zona de producție sau de distribuție din România și-au integrat site-urile de comerț electronic cu sistemele de gestiune.
"Deși mai puțin de 5% dintre companii și-au integrat aceste sisteme, când vine vorba de cifra de afaceri procentul crește net în favoarea celor care au ales aceste automatizări. Vorbim aici în principal de firme medii si mari care au înțeles beneficiile și chiar necesitatea implementării unor astfel de soluții. Ne așteptăm ca pe viitor competiția să împingă piața în direcția integrării și automatizării. Dacă liderul unei industrii face deja acest lucru, și ceilalți jucători din piață vor trebui să îl urmeze pentru a putea rămâne competitivi", explică Marius Panait.
Soluțiile de integrare se adresează companiilor cu cifre de afaceri de la câteva sute de mii la câteva zeci de milioane de euro, din domeniul distribuției de produse ce nu necesită vânzare prin consultanți, sau producătorilor şi importatorilor cu sute sau mii de distribuitori la nivel naţional.
Aproximativ 90% dintre companiile care au implementat platforma de comerț electronic Teamshare au ales varianta SaaS (plata unui abonament), în locul licențierii. Unul dintre motivele pentru această opţiune este că plata unui abonament lunar nu implică investiții suplimentare în infrastructura IT, de acest lucru ocupându-se furnizorul soluției.
Printre cei mai importanți clienți care au implementat soluția Teamshare în 2014 se numără ALCAR Turcia, platforma business to business pentru vânzare de jante de aliaj și aluminiu, kituri de montaj și senzori de presiune, Piatraonline.ro, site-ul business to consumer al celui mai mare depozit de piatră naturală din România, dar și White Impex, site business to business al distribuitorului de lubrifianți, piese și accesorii auto, din Craiova.