Din acest an, peste 20.000 de firme din categoria contribuabili mijlocii urmează să depună Declarația 406, ceea ce înseamnă că trebuie să raporteze datele financiare si contabile către ANAF. Raportarea în format digital a informațiilor fiscale și contabile prin implementarea SAF-T este un proces laborios pentru fiecare companie care implică o abordare specifică privind extragerea, analiza și generarea datelor către ANAF.
Pentru a veni în sprijinul companiilor care vor să simplifice tot procesul de raportare SAF-T către ANAF, compania Team First Software, cu o experiență de peste 14 ani pe piața de software din România, s-a pregătit cu funcționalități avansate și soluții informatice automatizate care sa oferte ofere siguranță și încredere clienților săi.
”Dacă în 2022 raportarea SAF-T a devenit obligatorie pentru marii contribuabili, de anul acesta va trebui transmisă către ANAF și de către companiile ce fac parte din categoria contribuabililor mijlocii din România. SAF-T este o raportare complexă, cu multe date fiscal-contabile de completat, adică este o muncă enormă care îi implică direct pe angajații din departamentul financiar. Pentru a-i ajuta în depășirea obstacolelor legate de implementarea Declarației 406, Team First Software îi întâmpină pe utilizatori cu funcționalități inovative, precum și cu o soluție automatizată care simplifică enorm raportarea SAF-T.” a declarat Nicu Sorodoc, CEO Team First Software
Digitalizarea și automatizarea proceselor de lucru devin o necesitate pentru companiile care vor să să adapteze cât mai rapid noilor cerințe legislative. Dar, ca orice schimbare, aceste modificări nu vor fi ușor de realizat pentru nicio companie, indiferent de mărimea ei. Fișierul standard de audit presupune un volum mare de informații care trebuie foarte bine verificat, iar fără o soluție automatizată, așa cum poate oferi Team First Software, companiile riscă întârzieri sau erori, care pot duce la penalități și amenzi.
”Automatizarea prelucrării datelor este o opțiune pe care companiilor nu o mai pot evita dacă își doresc să se alinieze noilor cerințe legislativ-fiscale. Integrarea unui soft specializat, așa cum este TeamApps ERP, facilitează întregul proces de raportare și depunere a Declarației 406. În plus, cu ajutorul acestei soluții integrate, companiile își pot digitaliza inclusiv sistemul de facturare și transport în sistemul RO ANAF. Astfel, prin intermediul soluțiilor inteligente se pot trimite facturile către sistemul RO e-Factura în formatul standardizat solicitat de ANAF și gestionarea mesajelor primite, în conformitate cu cerințele legislației, același lucru fiind posibil și pentru procesul de transport al mărfurilor.” a completat Nicu Sorodoc, CEO Team First Software
Facturile electronice sunt din ce în ce mai utilizate în mediul business. Astfel, așa cum știm din iulie 2022, anumiți contribuabili au început raportarea folosind sistemele e-Factura și e-Transport. Team First Software sprijină companiile în procesul de implementare a sistemului de facturare electronică prin intermediul soluției TeamApps ERP. Operatorii economici care își doresc o soluție automatizată de trimitere a facturilor electronice, precum și cei care realizează transporturi de bunuri cu risc fiscal, pot trimite automat facturile către ANAF pentru validare și înregistrare înainte să ajungă de la furnizor la client.
Astfel, este esenţial ca agenţii economici să înţeleagă importanţa şi impactul acestor raportări adaptate noilor cerințe ale ANAF pe termen lung, atunci când îşi stabilesc strategia şi planul de acţiune. Cu ajutorul unui soft performant și sigur, colectarea lunară sau trimestrială a datelor se va face în mod automat cu doar câteva click-uri, de către un singur angajat. Soluțiile integrate cu TeamApps ERP reduc practic timpul de execuție a acestui proces de la câteva zile la câteva minute, iar informațiile cerute de stat, tranzacțiile specifice firmelor sunt trimise automat și fără erori.
Pentru companiile încadrate în categoria contribuabili mijlocii la data de 31 decembrie 2022, obligația de depunere a Declarației 406 începe de la data de 1 ianuarie 2023.
Companiile care apelează la ajutorul unui soft inteligent și beneficiază de automatizarea raportării vor simplifica munca departamentului financiar-contabilitate, ceea ce scurtează timpul alocat acestui proces. În plus, cu ajutorul unei soluții software ERP, erorile sunt înlăturate, iar managerii au acces în permanență la situația reală a datelor centralizate.