Syed va conduce creşterea diviziei de canale pay-TV a NBC Universal în Polonia, Ungaria, România, Republica Cehă, Slovacia şi Balcani
Tariq Syed a fost numit în funcţia nou creată de Managing Director, Europa Centrală, Universal Networks International (UNI) pentru a conduce extinderea continuă a canalelor pay-TV deţinute de NBC Universal în regiune. Anunţul a fost făcut de Colin McLeod, Managing Director, Emerging Markets EMEA, căruia Syed îi raportează. Această schimbare îşi produce efectul imediat.
Syed va juca un rol important în consacrarea brandurilor de divertisment UNI precum şi în extinderea prezenţei UNI pe platformele afiliate şi mărirea veniturilor din publicitate în Europa Centrală.
McLeod a declarat: "Suntem încântaţi să-l primim pe Tariq în echipă. Experienţa sa bogată va aduce un beneficiu enorm planurilor de extindere UNI în regiunea Pieţelor Emergente EMEA.”
Syed a adăugat, "Este o oportunitate extraordinară pentru mine de a mă alătura afacerii vibrante UNI în Pieţele Emergente EMEA şi de a accelera creşterea companiei pe pieţele cu potenţial ridicat din Europa Centrală."
Syed se alătură echipei UNI de la NBC Universal International unde era Vice President, Business Development, conducând fuziunile şi achiziţiile la nivel internaţional şi proiectele strategice ale companiei, inclusiv achiziţia companiilor de producţie Carnival şi Monkey Kingdom.
Syed şi-a început cariera la British Telecom unde a lucrat în diferite funcţii, incluzând dezvoltarea financiară şi de afaceri. Experienţa sa vastă în afaceri include şi funcţia deţinută în cadrul companiei de telefoane mobile O2, făcând parte şi din echipa Telecoms Media and Technology (TMT) Investment Banking, la Bear Stearns, Londra. Este calificat Chartered Management Accountant şi deţine o diplomă în Matematică de la King’s College, Londra şi un MBA de la IESE Business School din Spania.
Numirea sa vine ca urmare a concentrării canalelor Universal Networks International în cinci brand-uri cheie – Universal Channel, 13TH STREET Universal, Syfy Universal, DIVA Universal şi Studio Universal – cu scopul de a oferi un conţinut captivant şi de cea mai bună calitate audienţelor din întreaga lume. În paralel, Universal Networks continuă să promoveze canalele HD ca prioritate strategică, lansându-le deja în America Latină, Marea Britanie, Franţa, Spania, Portugalia, Germania şi Japonia.