iarna 2012 – primavara/vara 2013
De la oferte speciale pentru Craciun si Revelion, la programe „early booking” & „instant booking” pentru sezonul primavara/vara 2013, dar si pachete speciale pentru turism de aventura, croaziere sau sejururi exotice, pana la cele mai avantajoase oferte de city brake, pelerinaje, vacante la tara, circuite culturale, dar si bilete de avion sau asigurari de calatorie – toate acestea au fost prezentate la cea de-a XXVIII-a editie a Targului de Turism al Romaniei desfasurat la Romexpo, in perioada 15 -18 noiembrie 2012.
Aceasta editie a targului a marcat un nou succes in agendele organizatorilor si partenerilor: Romexpo, Camerele de Comert si Industrie din Romania, ANAT – Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania, FPTR – Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc, ANTREC – Asociatia Nationala de Turism Rural Ecologic si Cultural si OPTBR – Organizatia Patronala a Turismului Balnear din Romania.
Targul a debutat joi, 15 noiembrie, si a fost inaugurat in prezenta gazdelor evenimentului:
· Domnului Sorin Vornic – Presedinte Consiliu de Administratie ROMEXPO S.A., Presedinte Camera de Comert si Industrie Vrancea.
· Doamnei Mariana Suciu – Director General Romexpo
si a invitatilor speciali:
· Domnul Eduard Hellvig – Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului
· Doamna Corina Martin – Presedinte, Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania
· Domnul Mohammad Murad – Presedinte, Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc
· Doamna Maria Stoian – Presedinte Fondator, Asociatia Nationala de Turism Rural, Ecologic si Cultural
· Domnul Nicu Radulescu – Presedinte, Organizatia Patronala a Turismului Balnear din Romania
· Domnul Culita Tarita – Presedinte Consiliul Judetean Neamt
Gazduind un numar de 217 companii, dintre care: 174 din Romania si 43 din strainatate, targul a inregistrat peste 15.000 de vizitatori, persoane interesate de vacante si calatorii care au vizitat standurile amplasate pe o suprafata de peste 8.000 metri patrati.
Reducerile prezentate de catre firmele participante cu aceasta ocazie au atins praguri de pana la 45%, in topul preferintelor aflandu-se vacantele la schi in Austria, croazierele si destinatiile exotice. De asemenea, la targ au fost lansate si oferte all-inclusive pentru vara 2013 in Turcia si in Grecia.
Un obiectiv major al editiei din acest an l-a constituit promovarea turismului din tara noastra. In acest sens, la targ au fost prezente organizatii si institutii de promovare a regiunilor turistice din: Dambovita, Maramures, Neamt, Sibiu, Covasna, Harghita, Horezu, Baile Herculane, Amara, Suceava, Vatra Dornei, Baile Tusnad, Baile Felix, Sovata, Cluj-Napoca, Alba Iulia, Bihor, Arad, Bacau.
“In acest mediu extrem de dinamic si mai provocator ca oricand, Targul de Turism al Romaniei isi propune sa devina “coloana vertebrala” a industriei, un loc in care putem intalni elita firmelor de profil, alaturi de institutiile-cheie implicate in sustinerea mediului de afaceri, toate intr-un important schimb de cunostinte si aspiratii, care vor ajuta industria ospitalitatii sa creasca si sa devina mai puternica si mai valoroasa”. (Mariana Suciu, Director General ROMEXPO S.A.)
In aceeasi perioada cu Targul de Turism al Romaniei, s-a desfasurat cea de-a 20-a editie a Expozitiei Internationale de Echipamente, Dotari si Mobilier HORECA – ROMHOTEL.
Cele peste 80 de companii prezente in cadrul acestui eveniment au expus pe o suprafata de peste 3,500 mp., bucatarii profesionale, echipamente pentru prepararea cafelei, decoratiuni interioare, mobilier si corpuri de iluminat pentru unitati hoteliere si restaurante, cosmetice pentru hoteluri, produse si echipamente de curatenie, dotari si solutii la cheie pentru profesionistii din domeniu.
Aceasta editie a fost caracterizata nu doar de prezenta brandurilor internationale de top, dar si de o agenda bogata de evenimente conexe, care s-au concentrat pe cele mai relevante trenduri din industria HORECA. Dintre acestea mentionam: seminarul “Peisaj cultural, Arhitectura, Tendinte” sustinut de catre Universitatea de Arhitectura si Urbanism “Ion Mincu” Bucuresti, simpozionul "GreenArts Design for Green Hotel", prezentata de catre Asociatia Ecologica “Turism Verde” si workshop-urile cu tema “De ce un Centru SPA in hotel?” organizate de catre firma Despre Spa.
De asemenea, in cadrul Pavilionului C6 au avut loc zilnic competitii de barista profesional, realizate de catre Asociatia de Cafea de Specialitate, SCAE Romania.
Pentru informatii suplimentare va rugam accesat site-urile evenimentelor: www.targuldeturism.ro, www.rohmhotel.ro.