inregistrand un numar record de vizitatori
De o importanţă majoră pentru sectorul turismului din România, Târgul de Turism – ediţia de primavară 2012, a avut loc în perioada 15 – 18 martie 2012, la Romexpo, şi a reunit elita firmelor de profil atât din ţară, cât şi din întreaga lume.
Găzduind un număr de 230 de companii, din 28 de ţări şi peste 50 oraşe şi zone turistice din România, târgul a înregistrat un nou record, de data aceasta, în materie de vizitatori: peste 25.000 de persoane interesate de vacanţe şi călătorii au vizitat standurile amplasate pe o suprafaţă de 15.000 metri pătraţi, însumând arealul a 6 pavilioane din Centrul Expoziţional Romexpo.
Cea de-a XXVII – a ediţie a târgului a marcat un nou succes în agendele organizatorilor şi partenerilor care au dovedit şi de această dată o deosebită implicare şi entuziasm: Romexpo, Camerele de Comerţ şi Industrie din România, ANAT – Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România, FPTR – Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc, ANTREC – Asociaţia Naţională de Turism Rural Ecologic şi Cultural şi OPTBR – Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România.
Târgul a debutat joi, 15 martie, fiind inaugurat în prezenţa Domnului Cristian Petrescu, Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Doamnei Corina Martin, Preşedinte Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România, Domnului Ion Viorel Păunescu, Membru de onoare al Camerelor de Comerţ şi Industrie din România, Preşedinte de onoare al Federaţiei Industriei Hoteliere din România, Domnului Mohammad Murad, Preşedinte Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc şi Domnului Vasile Pruteanu – Preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ.
Pe perioada celor patru zile de expoziţie, vizitatorii au putut alege dintr-o gamă variată de oferte destinate sezonului estival, atât în România, cât şi în străinătate, ce au vizat turismul cultural, rural şi de business, turismul de tratament, destinaţii exotice, croaziere, turismul de aventură sau pelerinaje culturale etc.
Pentru un plus de impact, companiile participante au prezentat sub conceptele “early booking” şi “instant booking” oferte şi discount-uri atractive, valabile doar pe perioada desfăşurării evenimentului.
Organizatorii au derulat, şi în acest an, special pentru publicul interesat, un bogat program de evenimente conexe – conferinţe, seminarii, programe artistice, lansări de carte, prezentări de documentare, expoziţii de fotografie precum şi “Premiul Vizitatorului”, la care participanţii au putut câştiga o croazieră pe Marea Mediterană, sejururi all-inclusive în ţară şi străinătate, cadouri constând în reviste de specialitate sau articole de călătorie.
Referitor la segmentul business-to-business, târgul a reprezentat, pentru majoritatea expozanţilor o importantă platformă de reînnoire a relaţiilor existente, de fidelizare a partenerilor tradiţionali, dar şi de stabilire de noi contacte şi contracte. În acest sens, Târgul de Turism al României îşi propune să contribuie la consolidarea industriei turismului din România, atât prin promovarea zonelor de atracţie turistică şi a serviciilor din ţara noastră, cât şi prin organizarea de seminarii menite să aducă în atenţia autorităţilor dificultăţile din acest domeniu.
În aceeaşi perioadă cu Târgul de Turism al României au avut loc şi următoarele manifestări expoziţionale:
· TMA – Festival de spiritualitate, medicină alternativă şi terapii complementare -www.tma-expo.ro
· TÂRG DE PRODUSE TRADIŢIONALE ediţia I, 2012 -Târg de produse cu specific românesc – www.targprodusetraditionale.ro
· IMM Forum (14 -16 martie 2012), organizat în parteneriat cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, Guvernul României, şi AIPPIMM – www.imm-expo.ro.