Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Tanarul in Romania. Profil urban de marketing

– un raport de cercetare despre segmentul de 14-21 ani din România –

Astăzi se lansează Tânărul în România. Profil urban de marketing, un nou raport de cercetare realizat de Brennan Research & Consultants și Quantix Marketing Consulting sub umbrela SMARK Research și adresat comunității profesioniștilor de marketing din România.

Raportul este o cercetare reprezentativă pentru populația adolescentă de 14-21 ani din mediul urban, un set de informații relevante și specifice gândit să ghideze și să inspire marketerii în deciziile care se referă la segmentul tânăr, de la produse și servicii care li se adresează și până la programe care să le aducă beneficii atât lor, cât și companiilor care gestionează produse și mărci relevante acum sau în viitor tinerilor.

Studiul acoperă atât aspecte generale – demografice, valori, stil de viață, comportamentul online, modele de succes – cât și detalii la nivel de categorii – alimentație, îngrijire personală, sport, muzică, modă, servicii telecom, de banking sau turism. De asemenea, există perspective mai puțin explorate până acum, precum relaționarea la contextul social, realizarea profilului de consum, poziționarea față de oameni în general și prieteni sau familie etc, care ajută să întregească imaginea actuală a populației tinere din România.

Cercetarea propune și o segmentare după valori, în 8 profile distincte de adolescenți, datele analizate putând fi urmărite în paralel pentru a se decela asemănările și deosebirile dintre acestea, în funcție de sex, zonă de reședința, mediul de rezidență, studii, vârstă și venitul lunar, dar și obiceiuri de consum pe mai multe categorii.

În demersul științific de realizare a acestui studiu, un aport important l-a avut Prof.Univ.Dr. Vintilă Mihăilescu, șeful Catedrei de Sociologie a Facultății de Științe Politice din cadrul SNSPA. Acesta s-a dovedit a fi un contribuitor important pentru înțelegerea mai aprofundata a segmentului tânăr de populație, precum și în procesul de setare a obiectivelor de cercetare pentru o cât mai amplă și corectă perspectivă asupra profilului urban al tinerilor din România.

Tânărul în România. Profil urban de marketing a fost realizat în 3 etape, în perioadă mai – noiembrie 2011, pe un eșantion de 900 de respondenți reprezentativi pentru populația de 14-21 ani din mediul urban. Etapă calitativă s-a desfășurat în intervalul mai – iulie 2011 și a fost precedată de fază pregătitoare (cercetare de birou, respectiv discuții cu echipă de proiect și oameni de marketing din diverse organizații). Tânărul în România. Profil urban de marketing este primul demers comercial al platformei de cercetare YOUTH MONITOR, o inițiativă a Brennan Research & Consultants și Quantix Marketing Consulting.

„Cercetarea Tânărul în România. Profil urban de marketing este un demers firesc și, îndrăznim să spunem, mult așteptat în contextul de business actual. Din ce în ce mai multe organizații sunt interesate în înțelegerea aprofundată a tinerilor din țara noastră, în dinamica acestora, în modul în care se raportează la branduri, la achiziții sau consum. În calitate de consumator final sau de factor de influență în decizia de achiziție, tânărul devine ținta principală pentru omul de marketing din multe sectoare. Întâmplător sau nu, pe agenda unor branduri se află chiar obiective de „intinerirea” sau crearea de platforme speciale care să adreseze acest segment al populației atât de important pentru viitorul deloc îndepărtat. Abordarea noastră anticipează un efort susținut al marketerilor în direcția targetarii tinerilor, pe fondul unor tendințe globale fără precedent, cu ramificații complexe și în preferințele sau consumul local. Studiul de față este un prim pilon al unei platforme mai largi – Youth Monitor- care este proiectată să mențină un flux informațional permanent, viu și flexibil, între marketeri și tineri. Dealtfel, întregul proiect este rezultanta unui lung șir de discuții cu oameni de decizie, cu profesioniști din marketingul marilor organizații prezente pe piața noastră, care ne susțin demersul, ne-au ajutat în dezvoltarea obiectivelor și cărora le mulțumim și pe această cale pentru interesul manifestat.” au declarat inițiatorii YOUTH MONITOR.

Care sunt cele 8 profiluri de tineri întâlnite în mediul urban din România? Cum își fac adolescenții cumpărăturile și de unde se inspiră atunci când se îmbracă? Ce imagine de sine au tinerii din România? În ce tipuri de produse investesc tinerii și din ce tip de buget (personal, de la familie, credit etc)? Ce fel de telefoane au și la ce anume le folosesc cel mai des? Sunt doar câteva dintre întrebările la care Tânărul în România. Profil urban de marketing oferă răspunsuri aprofundate.

Câteva informații punctuale din raport:
· 79% dintre adolescenți intră zilnic pe internet
· 1 din 4 ținerii de 14 – 21 ani participă în acțiuni de voluntariat organizate de ONG-uri sau de branduri
· dintre băuturi, cele carbogazoase au cea mai mare incidență de consum săptămânal, dar și cea mai mare concurență pentru gusturile tinerilor
· 8% dintre tineri dețin o consolă de jocuri
· băieții sunt mai predispuși decât fețele să își cumpere telefone tip smartphone
· cea mai iubită echipă locală de fotbal este Steaua București, iar din străinătate, FC Barcelona
· 5% dintre adolescenți dețin un telefon iPhone
· mai mult de 50% din tineri au branduri favorite de îngrijire personale, cărora le sunt fideli
· doar 1 din 10 adolescenți nu se implică în deciziile de achiziție din gopodarie
· 1 din 2 tineri ar plecă din țara în eventualitatea unui câștig mai mare
· religia nu este pe cale de dispariție pentru adolescenți, ajungând să le ofere o explicație credibilă despre lume și viață în general

„Acesta studiu a fost gândit ca prelungirea naturală a colaborării începute în 2009 pentru cercetarea Femeia ca target – ce e relevant acum. Ideea proiectului depre tineri a venit oarecum normal, iar criza economică ne-a ajutat să observăm că tinerii încep să aibă o putere din ce în ce mai mare în decizia de cumpărare, atât pentru sine, cât și pentru familiile lor față de alte segmente ale populației care și-au ajustat consumul în multe categorii. Ne dorim așadar să ajutăm brandurile să treacă de la abordarea în care acest segment era doar unul dintre cele incluse în strategia de marketing la crearea unui mindset care să le facă să aibă atitudinea tinerească pe care și-o doresc, pentru a putea vorbi pe limbă generației click, play, like, share.”, a declarat Adriana Lungu, business developer SMARK.

Cei care doresc să afle mai multe informații despre raport sau să îl comande au la dispoziție site-ul Research.SMARK.ro/Tanarul_în_Romania

Tânărul în România. Profil urban de marketing este cel de-al patrulea studiu realizat sub umbrela SMARK Research, după: Femeia că target- ce e relevant acum (2009), alături de Brennan Research & Consultants, CREME (Celebrity Rating for Effective measurement of Endorsement), împreună cu Daedalus Millward Brown și Românii, așa cum sunt. Puls și de la capăt, realizat împreună cu ISRA Marketing Center.

SMARK este platformă de publishing dedicată comunității profesioniștilor de marketing din România. Sub această umbrelă, în 2009 a fost creat brandul SMARK Research, o linie de business care lansează studii de cercetare în sistem sindicalizat. Acestea sunt concepute astfel încât să servească drept instrumente utile marketerilor din România în dificilul proces decizional pe care aceștia sunt nevoiți să îl parcurgă zilnic pentru a câștiga sau a menține cotă de piață a produselor pe care le administrează și, în definitiv, pentru a crește profitabilitatea companiilor în care își desfășoară activitatea.

Brennan Research & Consultants este cea mai mare companie românească de cercetare ad-hoc – de piață și de consumator – oferind servicii End-to-End, de la colectarea datelor la analiză și consultanță de marketing. Agenția deține propria rețea de operatori de teren cu acoperire națională, propriul contact-centre și facilități complete de cercetare calitativă. Folosind metode calitative și cantitative de analiză, proiectele acoperă o gamă largă de teme de marketing și de business. Din 2001, agenția lucrează pentru branduri românesti sau internaționale cu prezență locală și a acumulat parteneriate importante cu clienți din Europa și SUA.

Quantix Marketing Consulting este o companie de consultanță specializată în strategii de marketing și cercetare de piață. Proiectele sale acoperă unele zone de nișă din piața românească, printre care: dezvoltarea funcțiunii de marketing la nivel organizațional, consultanță pentru optimizarea resurselor în generarea de insight-uri, training pe cercetarea pieței și marketing, outsourcing temporar de specialitate, management de proiecte, integrarea rezultatelor din cercetarea primară cu alte surse de date în vederea optimizării deciziilor de business etc. Între clienții actuali, se enumeră companii din diverse sectoare (bunuri de larg consum, de folosință îndelungată, servicii Business-to-Business și Business-to-Consumer), agenții de cercetare, agenții de advertising/brand, organizații medii și mari din România și UE.

Bucuresti, 22.02.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.