În ultimii ani, odată cu dezvoltarea ariei de servicii digitale, marketingul tradițional offline prinde noi forme. “Marketerii ştiu că cea mai bună metodă de a vinde un produs este să stabileşti o conexiune emoțională cu consumatorii, iar pentru asta trebuie să le oferi experiențe autentice. Marketingul experiențial este o modalitate eficientă şi spectaculoasă de a-i implica pe consumatori, oferindu-le posibilitatea de a interacționa cu brandul într-un mod distractiv. Creăm contexte experimentale şi dezvoltăm tehnici pentru a genera diferențiere pentru mărcile clienților noştri, furnizând totodată plusvaloare pentru consumatori.”, declară Maia Novolan, managing director la Syscom Digital, agenție de marketing interactiv, mobile, online şi componente digitale, care derulează de peste 8 ani proiecte complexe de consumer interaction.
Conform statisticilor, 98% dintre consumatori sunt mai determinați să cumpere un produs după o activare experiențială, 87% dintre ei îl cumpără, iar 70% dintre cumparatori devin clienți şi a doua oară.
Din perspectiva mecanicilor de marketing, integrarea elementelor digitale în zona de offline este un proces ceva mai complex decât includerea unui link, hashtag sau cod QR pe elemente din mediul offline, cum ar fi afişajul la raft sau panourile publicitare. “Marketingul experiențial creează avantaje competitive şi experiențe de brand complexe cu mai multe touchpoint-uri. Tehnologia redefineşte spațiul, timpul şi obiceiurile consumatorilor. Aici, experiența noastră în digital ne ajută pentru că, punând la mijloc device-uri şi alte tool-uri digitale, knowledge, platforme sociale sau alte canale adiacente (outdoor digital, SMS, NFC), transpunem consumatorii într-un mod inovator din online in offline şi invers, prin diverse concepte creative şi experiențe fizice, mai interesante pentru ei si mai eficiente pentru marketeri.”, explică Maia Novolan.
Prin noua sa divizie, înființată în urmă cu doi ani, Syscom Digital a derulat proiecte de brand engagement în premieră în România.
Un astfel de proiect este şi campania națională Coca-Cola “Brățara Oficială a verii”, premiată recent cu locul I la festivalul Webstock 2017, secțiunea Innovation (https://www.2017.webstock.ro/awards.php), proiect implementat de către Syscom Digital, care a avut doar componente mobile de suport. A fost practic prima campanie națională de mare anvergură derulată exclusiv prin intermediul tool-urilor mobile, întregul mecanism de campanie bazându-se pe o platforma mobilă deservita de două aplicații (end-user CokeScan şi enterprise), un website, o flotă de tablete şi telefoanele mobile ale participanților. Aplicația CokeScan oferea utilizatorilor, pe de o parte, posibilitatea de înscriere în campanie prin simpla scanare a codului de bare unic tipărit pe zona specială a etichetei (brățara), iar pe de altă parte, accesul la o selecție a celor mai relevante articole despre muzică, artişti şi cool stuff.
Aplicația a fost disponibilă gratuit în AppStore şi Magazin Play, ocupând săptămani la rând locul 1 în topul aplicațiilor gratuite. Platforma generală a campaniei a inclus şi aplicația enterprise CokePrize. Prin intermediul acesteia, echipa Syscom Digital a realizat, prin simpla scanare a brățărilor câştigătoare, redempția digitalizată şi punerea în posesie instant a peste de 250.000 de premii, prin instalarea unei rețele de tablete conectate în timp real la baza de date centrală în toate restaurantele McDonald’s, la Festivalul Untold şi la Festivalul Neversea. Sistemul a oferit avantajul de a livra în timp real organizatorului campaniei date relevante de trafic şi de stoc management. “Din punct de vedere tehnic a fost cea mai complexă campanie promoțională derulată vreodată în România, provocările implementării debutând chiar cu generarea a zeci de milioane de coduri de bare unice, corelate cu alte coduri unice aflate in capac.”, povesteşte Maia Novolan, liderul echipei de implementare.
În zona de retail şi evenimente, pe componenta de brand engagement, Syscom Digital dezvoltă concepte creative și mecanici de interacțiune cu consumatorii, cu focus pe rezultate (vânzări) pentru a-i aduce pe consumatori din mediul online și a finaliza experiența (achiziția) în magazine. Agenția dezvoltă proiectele in-house, utilizând device-uri digitale speciale – ecrane touch de dimensiuni mari, totemuri digitale, vitrine interactive, flote de tablete cu aplicații mobile standard sau de realitate augmentată, mecanisme cu componentă Kinect, proiecții interactive, experiențe video 360.
Din recuzita proprie a agenției fac parte și infochioșcuri special concepute pentru afișajul dinamic cu conținut personalizat; totemuri Display Touch (TDT), dispozitive digitale interactive proiectate pentru a fi expuse în zone publice pentru brand engagement; proiecții interactive ce permit utilizatorilor să interacționeze în timp real cu o imagine proiectată; ochelari VR care aduc în prim plan senzațiile puternice plasând utilizatorul în mijlocul evenimentelor; caruseluri foto 360° care oferă experiențe vizuale în offline cu finalitate în online, dar şi drone pentru activări de marketing „la înălțime”.
Syscom Digital a gestionat până acum proiecte digitale de tip Experiential Marketing inclusiv la evenimente indoor și outdoor, la conferințe, în magazine şi în galerii comerciale (www.proiectedigitalespeciale.ro).