Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Sustenabilitatea: un subiect mondial care necesită atenție din partea companiilor

Sustenabilitatea: un subiect mondial care necesită atenție din partea companiilor Sursa foto: Shuitterstock via one.ro

Conform unei decizii luate de Parlamentul European, companiile din Uniunea Europeană vor fi nevoite să facă publice informații și date referitoare la aspectele ESG (legate de mediu, factori sociali și guvernanța corporativă). Această decizie va face din UE liderul mondial în materie de standarde de raportare privind sustenabilitatea.

Ce impact are această decizie asupra business-urilor

Sustenabilitatea: un subiect mondial care necesită atenție din partea companiilor Sursa foto: Shuitterstock via one.ro
Sursa foto: Shutterstock via one.ro

În prezent, sustenabilitatea nu este un criteriu obligatoriu de luat în considerare pentru afaceri. În general, acestea se concentrează pe furnizarea unor produse și servicii de calitate, fără să țină cont prea mult de ce impact au procesele de producție asupra mediului.

Iată ce acțiuni vor fi nevoite să implementeze companiile, odată cu aplicabilitatea deciziei UE:

  • furnizarea de informații suplimentare privind perspectiva companiei asupra sustenabilității;
  • utilizarea noilor standarde de raportare privind sustenabilitatea, pentru a dezvălui o imagine integrată a impactului și performanței lor în ceea ce privește factorii de mediu, sociali, drepturile omului și guvernanță;
  • pregătirea situațiilor financiare în format XHTML, utilizând etichete digitale în ceea ce privește sustenabilitatea.

Ce pot face companiile pentru a include sustenabilitatea în strategia lor de dezvoltare

Principalul lucru pe care îl pot face companiile pentru a integra soluțiile sustenabile în strategia lor de dezvoltare este localizarea birourilor într-o clădire sustenabilă. Există dezvoltări imobiliare care au pus accent pe sustenabilitate încă din faza de construcție a proiectelor de real estate Bucharest, acest lucru fiind un mare avantaj pentru chiriași.

Iată ce alte măsuri de promovare a sustenabilității pot implementa antreprenorii:

  • utilizarea unor surse regenerabile de energie și a unor materiale durabile în procesele de producție;
  • evitarea folosirii materiilor prime noi și încurajarea folosirii unora reciclate – acest lucru încurajează economia circulară;
  • optimizarea lanțului de aprovizionare ce are drept scop reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră;
    dezvoltarea și implementarea unor campanii de informare a clienților cu privire la practicile de reciclare și îndemnarea acestora în a adopta un comportament sustenabil în viața de zi cu zi.

Avantajele sustenabilității în business

Pe lângă avantajele evidente asupra mediului, sustenabilitatea aduce beneficii și în dezvoltarea afacerilor care implementează astfel de soluții în activitatea lor. Iată care sunt cele mai importante avantaje de care se poate bucura un business sustenabil:

Reducerea costurilor afacerii

Deși la prima vedere implementarea unor măsuri sustenabile presupune cheltuieli, pe termen lung acestea vor aduce economii generoase care vor minimiza costurile companiei. De exemplu, localizarea birourilor într-o clădire sustenabilă poate reduce costurile de administrare, în timp ce achiziția de panouri solare pentru generarea energiei poate ajuta companiile să economisească banii care ar fi fost cheltuiți în mod normal pentru energia tradițională.

Îmbunătățirea reputației business-ului

Pentru că un mediu nociv are un impact negativ nu doar asupra companiilor, dar și asupra oamenilor care formează comunități, implementarea unor practici sustenabile îmbunătățește reputația companiei. O strategie sustenabilă a unei afaceri dovedește unei comunități că business-ului nu îi pasă numai de propriul profit, ci investește și în menținerea unui mediu înconjurător sănătos pentru oameni.

Câștigarea încrederii clienților

Susținerea unui mediu extern sănătos și contribuția pe care o afacere sustenabilă o are într-o comunitate denotă nu numai profesionalism la nivel înalt, dar și implicare în crearea unei comunități sănătoase. Aceste lucruri sporesc încrederea clienților, dar și a furnizorilor, lucru benefic pentru orice business.

Creșterea motivației angajaților

Angajații vor aprecia mereu o companie preocupată de protejarea lor și a planetei. Toate aceste măsuri sustenabile adoptate de către companie contribuie la îmbunătățirea modului în care angajații percep spațiile de lucru comune și la creșterea nivelului de motivație. Totodată, măsurile sustenabile implementate de companie, pe care angajații trebuie să le respecte, pot să îi îndemne să susțină mai departe sustenabilitatea în viața lor de zi cu zi. Acest lucru ar avea un impact pozitiv și mai mare asupra mediului înconjurător.

Presiunea UE cu privire la implementarea și raportarea strategiilor de sustenabilitate poate da bătăi de cap antreprenorilor. Dacă în planul de dezvoltare nu au fost incluse deja soluții sustenabile, aceștia vor fi nevoiți să facă schimbări eficiente.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.