Planurile solicită o mai mare transparenţă şi măsuri concrete pentru extracţia cobaltului
Bucureşti/München. şi-a stabilit obiectivul de a spori transparenţa lanţului său de aprovizionare cu celule de baterii şi de a explora opţiunile pentru proiecte de model în Republica Democratică Congo.
Acesta este parte a unui efort suţinut al BMW Group de a construi produse care să aibă cu adevărat sustenabile şi dincolo de experienţa utilizării. BMW Group şi, în special, BMW i sunt pionieri ai sustenabilităţii şi eficienţei nu doar în ceea ce priveşte automobilele, ci tot ciclul de viaţă al unui produs – de la producţie, la reciclare. De exemplu, modelele BMW i sunt produse folosind integral cu energie regenerabilă, ca efort de reducere a amprentei de CO2 pe întreg ciclul de viaţă al produsului. Pentru întreaga reţea de producţie, BMW Group a atins pragul de 50% energie din surse regenerabile deja din martie 2015.
Cu măsurile pe care le ia în lanţul de aprovizionare a celulelor de baterii, BMW Group subliniază abordarea holistică a electromobilităţii – analizând toate elementele în ciclul de viaţă al unui produs – de la obţinerea de materii prime şi producţie, până la recilclare, pentru ca soluţiile sustenabile de mobilitate să aibă un impact real. Cu numai câteva zile în urmă, companai a anunţat un progeam de stocare de energie electrică din susrse regenerabile folosind baterii recuperate de BMW i3 şi asigurând astfel reutilizarea acestor baterii.
Preocuparea în această direcţia dezvoltării durabile este confirmată şi de certificarea ISO în ceea ce priveşte impactul în reducerea emisiilor pe care îl are BMW i3 comparativ cu un model convenţional pe tot ciclul de viaţă: până la 50% reducere a emisiilor cu efect de seră.
Astfel, BMW Group priveşte mult dincolo de utilizarea produselor sale, pentru un impact real în dezvoltarea durabilă şi protecţia mediului. Cobaltul este unul dintre elementele principale ale producţiei de automobile electrificate şi este utilizat în cantităţi semnificative în bateriile de înaltă tensiune pentru automobilele electrice şi plug-in hybrid. Provocarea cu care se confruntă companiile care lucrează cu este legată de respectarea standardelor de mediu şi de drepturilor omului în exploatarea cobaltului, în contextul în care principlalele resurse se află în Republica Democrată Congo.
De la început, cu mai bine de un an şi jumătate în urmă, BMW Group a participat la Iniţiativa Cobaltului Responsabil (RCI), împreună cu multe alte companii şi organizaţii, guvernul Republicii Democratice Congo şi Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică. Obiectivul acestei iniţiative este de a spori transparenţa şi de a pune în aplicare măsuri colective pentru depăşirea riscurilor sociale şi de mediu în cadrul lanţului de aprovizionare cu cobalt.
În acest context, BMW Group a decis să ia măsuri suplimentare:
În primul rând, compania va spori, până la sfârşitul anului, transparenţa propriului lanţ de aprovizionare cu cobalt prin furnizarea de informaţii despre topitorii şi ţările de origine ale materiilor prime – chiar dacă aceste topitorii nu sunt furnizori direcţi ai BMW Group, ci companii denumite ca fiind surse de către furnizorii BMW Group.
De asemenea, BMW Group colaborează în prezent cu un partener independent pentru un studiu de fezabilitate care analizează în ce măsură situaţia socială şi ecologică poate fi îmbunătăţită în mod sustenabil prin minele model pentru mineritul artizanal din Republica Democratică Congo. Studiul evaluează în mod specific dacă proiectele de modele locale ar putea fi implementate cu potenţial de scalabilitate la o dată ulterioară.
Ursula Mathar, director de dezvoltare durabilă şi protecţia mediului în cadrul BMW Group: “BMW Group nu achiziţionează cobaltul în sine; de exemplu, vine în contact cu această materie primă prin achiziţionarea de celule de baterii. Cu toate acestea, suntem conştienţi de faptul că cererea tot mai mare de automobile electrice merge mână în mână cu responsabilitatea pentru extracţia materiilor prime relevante, cum ar fi cobaltul. În calitate de producător premium – şi în interesul clienţilor noştri -, ne propunem să stabilim un lanţ de aprovizionare transparent şi durabil care să îndeplinească cele mai înalte standarde”.
În prezent, BMW Group aşteaptă primii paşi în verificarea unui proiect de model local care să coincidă cu publicarea topitoriilor şi a ţărilor de origine în decembrie 2017.