Raliul de regularitate TRANSYLVANIA CLASSIC, eveniment în calendarul Federaţiei Internaţionale a Vehiculelor Istorice (FIVA), organizează şi cea mai mare competiţie din România dedicată automobilelor electrice. Evenimentul marchează startul pentru o aventură fără precedent BMW Group România în Motorsport.
TRANSYLVANIA CLASSIC a rămas în calendarul internaţional al Federaţiei Internaţionale a Vehiculelor Istorice (FIVA) şi în 2020, alături de cele mai prestigioase evenimente din lume, iar anul acesta, între 20 şi 22 august, oraşul Sibiu va fi din nou punctul de întâlnire a maşinilor clasice şi a celor electrice.
Maşinile electrice vor avea şi anul acesta un loc special la TRANSYLVANIA CLASSIC. Astfel, în competiţie se pot înscrie echipaje cu orice model de maşină electrică, indiferent de anul de fabricaţie, obiectivul fiind acela de a promova acest tip de mobilitate. Sunt aşteptate peste 20 de echipaje, dintre care cel puţin cinci vor concura pe modelele electrice ale BMW Group: BMW i3 şi MINI Cooper SE.
BMW Seria 3 plug-in hybrid este automobilul oficial al evenimentului, pus la dispoziţie de Automobile Bavaria Sibiu, membru al celei mai mari reţele de dealeri BMW şi MINI din România.
Cel mai important eveniment sportiv dedicat automobilelor electrice va fi scena lansării unui proiect de motorsport de anvergură, organizat de BMW Group România alături de Vitesco Technologies şi Automobile Bavaria. Mai multe detalii vor fi comunicate oficial pe 24 august.
„Începe o aventură pe termen lung, un angajament unic pentru un reprezentant al unei mărci de automobile în România. Am găsit o serie de parteneri foarte valoroşi, care fac posibil acest vis – Vitesco Technologies, furnizor de soluții și componente pentru vehicule electrice, hibride și cu combustie internă, cu o reprezentare foarte importantă în România, iar Automobile Bavaria, cu o reţea extinsă de ateliere de service, va susţine tehnic acest proiect. Anunţul de la Sibiu este doar un prim pas într-o aventură care sperăm să continue tot mai susţinut în următorii ani, în cât mai multe forme. În plus, am găsit deschidere instituţională la Federaţia Română de Automobilism Sportiv, un alt element important în succesul acestui proiect”, explică Alex Şeremet, manager de comunicare BMW Group România.
BMW Group România şi Automobile Bavaria au susţinut constant raliul de regularitate de la Sibiu, în fiecare an asigurând participarea a cel puţin unui echipaj electric al mărcii.
BMW Group şi automobilele electrificate
Extinderea efortului companiei vine în contextul în care automobilele electrice şi plug-in hybrid (electrificate) joacă un rol tot mai important în filosofia de dezvoltare a companiei. Urmărind abordarea “The Power of Choice”, compania va oferi pe tot mai multe modele din gamă o varietate de sisteme de propulsie: de la benzină şi diesel (inclusiv în versiune mild hybrid cu sistem 48V) la plug-in hybrid şi electric. Pentru a asigura o flexibilitate mare şi o adaptare rapidă la piaţă, toate sistemele de propulsie vor putea fi integrate pe aceeaşi linie de asamblare. Primul care reflectă această filosofie este BMW X3, disponibil atât cu motoare diesel şi pe benzină eficiente, inclusiv cu tehnologie mild hybrid 48V, cât şi cu un sistem de propulsie plug-in hybrid şi unul electric.
În viitor şi alte serii de modele cu sistem de propulsie convenţională sau electrificată vor fi produse pe o singură linie de asamblare. De exemplu, următoarea generaţie a sedanului de lux BMW Seria 7 va fi oferită şi ca variantă cu propulsie electrică. De asemenea, gamele de volum BMW Seria 5 şi BMW X1 vor fi prezente pe piaţă nu numai cu motoare termice şi sisteme plug-in hybrid, ci şi cu propulsoare full electrice.
Astăzi, BMW Group oferă cel mai bogat portofoliu de automobile electrificate din piaţă, fiind vândute peste 500.000 de maşini electrice şi plug-in hybrid până la finalul anului 2019. La sfârşitul lui 2021, acest volum va creşte probabil la peste un milion de unităţi. Obiectivele de dezvoltare durabilă ale BMW Group îşi propun ca pe şoselele lumii să fie peste şapte milioane de automobile cu sistem de propulsie electrificată până în 2030, două treimi dintre acestea urmând a fi variante full electrice. Ca o consecinţă a expansiunii masive a mobilităţii electrice, emisiile per kilometru parcurs produse de automobilele BMW Group vor fi reduse cu aproximativ 40% în 2030.
Despre TRANSYLVANIA RALLY
Traseul competiţiei dedicat vehiculelor istorice şi electrice are peste 400 kilometri şi îi va purta pe concurenţi prin cele mai frumoase locuri din judeţul Sibiu, punctele de atracţie principale fiind Biertan, Păltiniş, Poiana Sibiului şi, desigur, celebrul Transfăgărăşan. Timp de două zile, concurenţii vor descoperi un traseu spectaculos şi plin de provocări în competiţia care pune acum oraşul Sibiu şi pe harta celor mai importante evenimente internaţionale dedicate maşinilor istorice şi maşinilor electrice.
Startul festiv al competiţiei este programat joi, 20 august, de la ora 19.00, în Piaţa Mică din Sibiu. Vineri, 21 august, startul se va da la ora 12.00, iar echipajele înscrise în competiţia de regularitate vor descoperi Mărginimea Sibiului şi vor trece prin Şura Mică, Ocna Sibiului, Mândra, Ludoş, Apoldu de Jos, Miercurea Sibiului, Dobârca, Poiana Sibiului, Tilişca, Sălişte, Sibiel, Orlat, Gura Râului, Răşinari şi din nou în Piaţa Mică din Sibiu.
Sâmbătă, 22 august, participanţii vor descoperi cealaltă jumătate a judeţului, punctul culminant fiind urcarea pe Transfăgărăşan, până la Bâlea Lac, la o altitudine de 2.043 metri. Startul din Sibiu este programat la ora 7.00, trecerea pe Transfăgărăşan fiind în jurul orei 8.00. După coborârea Transfăgărăşanului se va pleca spre Biertan, pe traseul Săsăuş – Chirpăr – Nocrich – Alţâna – Bârghiş – Pelişor – Richiş. După Biertan, concurenţii vor pleca spre Mediaş şi apoi vor reveni la Sibiu, în Piaţa Mică, pe traseul Şeica Mare – Slimnic – Şura Mare.
Festivitatea de premiere este programată sâmbătă, la ora 20.30, în Piaţa Mică din Sibiu.
Concurenţii se pot înscrie la una din clase pe site-ul oficial transylvaniaclassic.com, iar vehiculele sunt împărţite pe categoriile B, C, D, E, F, G, H şi J în funcţie de anul de fabricaţie al maşinii, între 1900 şi 1990, cu o clasă specială pentru automobile electrice.