- 1857 de branduri evaluate de Consiliul Superbrands
- 56% din totalul brandurilor listate inițial intră în etapa cercetării de piață
- Noi categorii în top 10, într-un an provocator
Superbrands, reprezentată pe piața locală de agenția de comunicare strategică BDR Associates, anunță demararea celei de a X – a ediții a Programului Superbrands pentru România și primele etape parcurse.
Anul acesta, din Consiliul de onoare fac parte 30 de profesioniști din diferite industrii, precum management, marketing, publicitate, comunicare, branding, media, consultanță. Partenerul Superbrands pentru cercetarea de piață este Ipsos, ca și în edițiile precedente.
În lista definitivată de Ipsos, în prima fază a programului au fost incluse 1857 de branduri, din 65 de categorii, ca fiind eligibile pentru statutul de Superbrands. În urma votului specialiștilor din Consiliul de onoare al Programului Superbrands România, 1040 de branduri, reprezentând un procent de 56% din totalul brandurilor listate, s-au calificat în etapa a doua de selecție, și anume cercetarea de piață în rândul consumatorilor. Criteriile luate în considerare în procesul de selecție au fost reputație, încredere, calitate și diferențiere pe piață.
În urma jurizării efectuate de către Consiliului de onoare a reieșit un top al primelor 10 categorii care intră în etapa a doua a ediției curente, și anume: Librării și Papetărie; Dulciuri; Jocuri și Divertisment; Restaurante, Lanțuri de Fast-food și Cafenele; Tichete de Masă; Hoteluri; Alimente pentru Bebeluși; Îngrijire Personală; Accesorii; Festivaluri. Conform topului se observă că domeniul Librării și Papetărie, la fel ca în edițiile trecute, rămâne lider al categoriilor intrate în jurizare, având cele mai multe branduri selectate pentru etapa 2, comparativ cu numărul de branduri listate în etapa 1.
Se remarcă și unele modificări influențate cel mai probabil de condițiile atipice ale anului ce a trecut. Zona de Jocuri și Divertisment se păstrează și ea în top, avansând cu trei poziții, comparativ cu clasamentele precedente, fiind un domeniu care a crescut și a fost influențat în mod pozitiv de pandemie. Restaurante, Lanțuri de Fast-food și Cafenele reprezintă o altă categorie nou intrată în acest top 10, o repoziționare remarcabilă față de edițiile trecute, în care se situa spre finalul clasamentului.
Deși pentru o mare parte a anului trecut acestea au fost închise, restaurantele au crescut în zona de livrare.
În cadrul ediției programului Superbrands din acest an au fost introduse câteva noi categorii și anume, Festivaluri, Real Estate, Social Media, Accesorii, precum și Mobilitate.
De remarcat este faptul că Festivalurile s-au clasat în top 10, explicația fiind dată de faptul că în ultimii ani acest domeniu s-a transformat într-o industrie, a crescut exponențial și a devenit foarte popular.
Chiar dacă, în contextul pandemiei, multe festivaluri nu s-au desfășurat în anul ce a trecut, este viabilă probabilitatea ca situarea lor în top 10 să se întâmple pe fondul nostalgiei. Prezența în top a unor categorii precum Restaurante, Lanțuri de Fast-food și Cafenele, Hoteluri și Festivaluri, aduc în atenție o certă stare de spirit privind un stil de viață de care am fost privați ca urmare a pandemiei.
În privința altor categorii, situate în afara acestui top 10, s-a evidențiat Audio / Video Streaming, situându-se pe o poziție mai avansată în comparație cu edițiile trecute, ceea ce confirmă continua ascensiune a industriei respective.