- 31 de branduri laureate la Gala aniversară Superbrands “Imagine: The Art of Building Brands”
- FAN Courier, desemnat Superbrandul anului
- Visa, Netflix şi Dedeman, câştigătorii categoriilor Încredere, Dinamism şi Leadership
Superbrands România aniversează 15 ani de activitate în evaluarea şi promovarea culturii de branding, prin Gala Superbrands, evenimentul de referinţă, care premiază branduri cu statut de Superbrand în piața locală.
Intitulată simbolic “Imagine: The Art of Building Brands”, Gala, ajunsă acum la a IX-a ediţie, are o dublă însemnătate: acordarea de trofee unor branduri desemnate Superbrands, prin jurizarea şi cercetarea de piaţă, derulate pe tot parcursul anului 2019, precum şi lansarea celei de a noua cărţi Superbrands pentru România.
Podiumul Galei Superbrands România a onorat, la această ediție:
● 27 dintre brandurile validate cu statut de Superbrand în piaţa locală, din România: Ariel, Borsec, Bonduelle, Castrol, Catena, DHL, Edenred, FAN Courier, Garanti BBVA, Gerovital, Humanitas, Jidvei, JW Marriott, Lenor, Medlife, Mobexpert, Ocean Fish, Olympus, Oral B, Orange, Pampers, Pandora, Profi, Rompetrol, Scotch Brite, Untdelemn de la Bunica, Visa.
● 4 guest brands cu o cultură de branding model, precum Artmark şi Romania Insider, sau în plină ascensiune, precum 5togo şi Asociaţia Română de Relaţii Publice (ARRP).
● Marii câştigători ai trofeelor propuse de către Superbrands în premieră şi pentru România, la ediţia aniversară din 2020: trofeul Superbrandul Anului, a fost decernat companiei româneşti FAN Courier. Alte trei trofee au fost oferite după cum urmează: Categoria Încredere – Visa; Categoria Dinamism – Netflix; Categoria Leadership – Dedeman.
„La 15 ani de la lansare, România a ajuns să fie o piaţă tradiţională pentru Superbrands, recunoscută la nivel global ca una dintre cele mai performante în privinţa inovaţiei şi creativităţii demonstrate de branduri, dar şi de agenţiile care le susţin campaniile de comunicare.
Toate brandurile cu statut eligibil de Superbrand, care sunt invitate şi acceptă să îşi spună povestea în cartea Superbrands Romania, aduc o contribuţie excepţională, atât la dezvoltarea culturii de brand, cât şi la formarea de specialişti în domeniu, prin modelele pe care au generozitatea să ni le ofere nouă, tuturor.
Există branduri în România care au fost desemnate eligibile pentru statutul de Superbrands în fiecare program derulat timp de 15 ani, atât prin cercetarea de piaţă, cât şi prin votul Consiliului de onoare al Superbrands. O excepţională performanţă! Aceste branduri remarcabile construiesc, de fapt, imaginea României în lume”, a declarat Cătălina Rousseau, Country Manager Superbrands România.
Cartea “Superbrands” este un instrument de referinţă pentru publicul interesat de dinamica pieţei, este o radiografie a strategiilor creative ale brandurilor ce contribuie prin cultura de branding pe care o propun, la educarea consumatorului în spiritul calităţii vieţii.
În România, ca oriunde în lume, statutul de Superbrand consolidează poziţia unui brand, în piaţă, îi adaugă prestigiu şi îi reasigură pe consumatori, sau pe partenerii de afaceri de faptul că alegerea lor este cea mai bună, garantată fiind de o reputaţie impecabilă şi o promisiune îndeplinită.
Gala Superbrands, desfăşurată la J.W. Marriott Hotel, s-a bucurat de participarea a aproximativ 160 de reprezentanţi de vârf ai mediului de afaceri, ai unor instituții guvernamentale și neguvernamentale, oameni de cultură sau din industrii creative, personalităţi marcante, lideri de opinie din diferite domenii, jurnalişti de prestigiu.
Maestrul de ceremonii a fost Colin Lovering, Vice-Președinte Camera de Comerț Româno-Britanică şi Partener – Brainovate, iar momentele artistice de înaltă ţinută au fost asigurate de Liceul de Coregrafie “Floria Capsali”.
Evenimentul a fost organizat de către agenţia de comunicare strategică, BDR Associates, care administrează programele Superbrands pentru România încă din 2005. Agenția sărbătorește 25 de ani de activitate în România, în 2020.
Superbrands România în cifre:
● 15 ani de excelenţă în branding;
● 9 programe Superbrands, 9 cărţi Superbrands (7 ediţii Consumer Superbrands şi 2 ediţii Business Superbrands);
● Între 1.500 – 2.000 de brand-uri din peste 50 de domenii de activitate, jurizate în cadrul fiecărei ediţii;
● 350 de poveşti de succes spuse de brand-uri în cadrul cărţilor Superbrands;
● 230 de personalităţi ale mediului de afaceri din România au făcut parte, în timp, din Consiliul de onoare Superbrands;
● Parteneriate derulate în aceşti ani cu instituţii de cercetare de prestigiu precum Ipsos, Nielsen sau IMAS;
● Peste 20.000 de cărţi Superbrands distribuite la nivel naţional şi internaţional;
● Programele au adus recunoaştere pentru mai mult de 180 de Brand Guardians din diverse companii şi domenii de activitate, specialişti în branding, marketing şi comunicare, care au contribuit la succesul brand-urilor pe piaţa din România.
Organizaţia Superbrands operează în peste 89 de ţări ale lumii, stimulând în mod proactiv, de peste 25 de ani, dezvoltarea pieţelor locale prin programe specializate de branding şi prin publicarea volumelor “Superbrands” care omagiază cultura reputaţională a brandurilor, precum şi industria comunicării din fiecare ţară.