la încheierea fazei de jurizare și cercetare de piață, din cadrul actualei ediții
Procter & Gamble, din nou performer cu 3 branduri în Top 15 Superbrands România, pentru 2015
Superbrands România a încheiat faza de jurizare și cercetare de piață, ca prima etapă în ediția 2015, aflată acum în plină derulare. Aproximativ 300 de branduri din 48 de categorii de produse și servicii s-au calificat pentru statutul de Superbrand în România, în cadrul ediției a 7-a a programului Superbrands.
Procter & Gamble este compania care a oferit primele două branduri în topul celor 15 branduri lider în Superbrands Romania 2015. Ariel urcă patru locuri față de clasamentul de anul trecut și detronează Pampers, un alt brand reputabil al P&G, care anul acesta se clasează pe locul 2. Ariel și Pampers sunt două dintre cele 10 branduri P&G eligibile pentru Statutul de Superbrands în ediția curentă. Banca Translivania este brandul românesc care se clasează anul acesta între primele cinci cele mai admirate și apreciate branduri din România, și este liderul segmentului financiar-bancar în studiul Superbrands România 2015, urmat de BRD, pe locul 10 în Top Superbrands Romania 2015. Dintre brandurile care și-au menținut prezența în top 15 Superbrands Romania anul acesta sunt: Mercedes-Benz, Gillette, Facebook, Dr. Oetker.
În ansamblu, topul celor 15 branduri lider în programul Superbrands pe 2015 include: Ariel, Pampers, Mercedes-Benz, Banca Transilvania, Gillette, Facebook, Dr. Oetker, Persil, Milka, BRD Groupe Societe Generale, BMW, H&M, Dedeman, eMAG, Coca Cola.
Studiul Superbrands, desfășurat la nivel național cu sprijinul Ipsos, a identificat o serie de tendințe, provocări și oportunități ale pieței din România, în acest moment, printre care:
Schimbarea de comportament de consum în favoarea priorităților
Comportamentul consumatorilor s-a schimbat dramatic ca urmare a recesiunii pe care o traversăm în ultimii ani, iar prioritățile de cumpărare reflectă atmosfera de incertitudine economică. Atenția este îndreptată acum spre a răspunde necesarului familiei și agendei zilnice. Menținerea în top, în ultimii ani, a brandurilor din sectorul produselor de consum, precum Ariel, Pampers, Gilette, Dr. Oetker, Persil, Milka, H&M si Coca Cola, confirmă preferința consumatorilor pentru branduri de produse de consum. Astfel, în 2015, cele mai bine reprezentate categorii economice în lista brandurilor validate de Superbrands în România sunt: produse de îngrijire personală, produse lactate, dulciuri, produse farmaceutice, electronice și electrocasnice, tehnologii, îmbrăcăminte, băuturi. Printre categoriile economice cel mai slab reprezentate în lista de branduri cu statut Superbrand sunt industria de petrol și gaze, industria ospitalieră și travel, respectiv mobilier.
Trendul digital schimbă peisajul de retail din România și educă românii pentru un nou tip de experiență în relația cu brandurile
Jucătorii online se uită cu tot mai mare interes la colonizarea unor noi categorii de afaceri, astfel încât comerțul online continuă să schimbe peisajul de retail din România. Brandurile din sectorul e-commerce construiesc o nouă realitate pentru consumatorul român, oferind consumatorilor experiențe mult mai apropiate și personalizate în relația cu brandurile. Acest trend din ce in ce mai vizibil în România a propulsat în Top 15 Superbrands, branduri precum H&M prin lansarea posibilității de cumpărare online, eMag, celebrul jucător român și inițiator al Black Friday în România, sau Dedeman, devenit deja „the household name” în sectorul Do-It-Yourself din România.
Tradiția, la nivelul următor: inovația este miza strategică a brandurilor cu istorie
Ca și în anii trecuți, studiul Superbrands certifică aprecierea românilor pentru branduri tradiționale cu excelentă reputație, branduri aspiraționale care vorbesc despre înaltă calitate și respect față de consumator. Mercedes-Benz si BMW se numără printre brandurile cu tradiție, care au înțeles și s-au adaptat perfect tendințelor economice bazate de experiența personalizată cu consumatorul. Inovația este unul dintre atributele principale pe care românii le asociază cu statutul de Superbrand în România. Atenția consumatorilor pentru inovație este exprimată în cadrul Superbrands România 2015 prin numărul crescut de branduri eligibile pentru statutul de Superbrand 2015 în România din categoriile de produsele electronice, industria auto și de înaltă tehnologie.
Rezultatele finale ale cercetării Superbrands în România reflectă opțiunile consumatorilor români pentru cele 300 de branduri eligibile pentru statutul de Superbrand în România în 2015. Rezultatele studiului confirmă faptul că românii sunt gata să susțină branduri care îi inspiră, care îi fac fericiți și le sunt alături în viața cotidiană, branduri care le conferă respect și comunicare autentică.
În linie cu această tendință, printre brandurile românești apreciate de români ca fiind Superbrands sunt: Banca Transilvania, BRD, Dedeman, eMAG, Borsec, Catena, Dona, Napolact, PRO TV, Timișoreana, Poiana, Flanco, Radio Zu. Brandurile românești reprezintă aproximativ 28% dintre brandurile validate Superbrand 2015 în Romțnia, o nouă performanță pentru creativitatea românească.
La fel ca și în ediția precendentă, studiul Superbrands 2015 aduce și o interpretare a rezultatelor din perspectiva culturală, în plus față de validarea mărcilor care se califică pentru statutul de Superbrand. Principalele dimensiuni care influențează modul în care românii percep performanța unui brand sunt: încredere, leadership, dinamism, aceste ultime două fiind specifice. Leadership-ul reprezintă principala caracteristică diferențiatoare pentru mărci, românii fiind o cultură în permanentă căutare de modele de succes, inspiraționale, iar dinamismul este elementul de noutate la nivel cultural – românii apreciind mărcile care au curajul să inoveze și să progreseze.
Despre studiu: Lista brandurilor eligibile pentru statutul de Superbrand a fost obținută în baza metodologiei internaționale Superbrands care cuprinde două etape importante. În prima etapă, Consiliul Superbrands, alcătuit din 24 de specialiști în management, marketing, comunicare și branding, a asigurat selecția calitativă a listei de branduri, evaluând 1,546 de branduri din 54 de categorii. Criteriile luate în considerare în procesul de selecție au fost calitate, încredere și diferențiere pe piață. În urma acestei selecții, 593 de branduri calificate au fost incluse în cercetarea de piață, realizată de către Superbrands România cu sprijinul Ipsos, pe un eșantion reprezentativ de 1.500 de consumatori români, la nivel urban. Lista completă a brandurilor desemnate ca eligibile pentru statutul de Superbrand în România, în 2015, va fi prezentată în cartea Superbrands pentru România, ediția a 7-a.
{mosloadposition user9}