BDR Associates este unul dintre partenerii veterani ai organizaţiei Superbrands din întreaga lume, cu cea mai mare frecvenţă a programelor în ultimul deceniu
În cifre, primii 10 ani din activitatea Superbrands în România au însemnat:
- Peste 1500 de brand-uri din aproximativ 50 de domenii jurizate în cadrul fiecărei ediții
- 250 de poveşti de succes spuse de brand-uri în cadrul cărţilor Superbrands
- 96 de personalităţi ale mediului de afaceri din România în Consiliul de onoare Superbrands
- 7 programe Superbrands
- Colaborarea cu două dintre cele mai prestigioase institute de cercetare ale lumii, Ipsos şi Nielsen
Superbrands România aniversează un deceniu de existenţă, moment marcat printr-o ediţie aniversară şi un nou website ce promite o experienţă digitală interactivă – www.superbrands-romania.com În 2005, organizaţia Superbrands a intrat în România prin selectarea agenţiei de comunicare strategică BDR Associates în calitate de partener exclusiv la nivel local. Superbrands este autoritatea recunoscută internaţional ca arbitru independent care evaluează şi oferă distincţii brand-urilor de succes. Statutul de „Superbrand” acordat de către Organizaţia Superbrands adaugă forţă şi prestigiu unui brand şi îl diferenţiează de competitorii săi.
În cifre, 10 ani de Superbrands România înseamnă 5 ediţii Consumer Superbrands şi 2 ediţii Business Superbrands, 250 de poveşti de succes spuse de brand-uri în cadrul cărţii-emblemă a proiectului şi 96 de specialişti de top, din domenii diverse, ce au avut statutul de membri în cadrul consiliului voluntar.
În ultimii 5 ani, în cadrul Programului Consumer Superbrands, primele 5 categorii care au generat cele mai multe branduri cu statut de Superbrand au fost echipamentele electrice şi electronice, produsele alimentare, sectorul auto, produsele de îngrijire personală şi produsele de uz casnic, la polul opus aflându-se serviciile medicale şi clinicile medicale private, companiile de decoraţiuni şi mobilier, agenţiile de turism, industria de petrol şi gaze şi cosmeticele.
În acelaşi interval de timp, #1 Superbrand a provenit din categorii complet diferite, de la tehnologie (Google – 2010-2011), ape minerale (Borsec – 2011-2012), produse pentru copii (Pampers – 2013-2014) şi produse de uz casnic (Ariel – 2015-2016). Trecerea de la tehnologie către produsele de uz casnic evidenţiază faptul că, pentru consumatorii români, asigurea necesarului familiei a devenit o prioritate, în contextul unui climat economic dificil, hobby-urile sau redecorarea locuinţei fiind puse în plan secund.
Printre cele mai consecvente brand-uri care şi-au mentinut statutul de Superbrand în România şi prezenţa în Cartea Superbrands se numără DHL, Orange BCR J.W. Marriott, Avon, Coca Cola, Sensiblu, Germanos, Raiffeisen Bank şi Borsec. În privinţa consecvenţei brand-urilor în top 15, clasamentul este condus de producătorii germani de autoturisme BMW şi Mercedes Benz (3 ediţii) şi Ariel, Pampers şi Gillette (2 ediţii). Performanţele obţinute de aceste companii dovedesc ambiţia de a se reinventa şi adapta la noile standarde, o viziune sustenabilă pentru viitor şi, nu în ultimul rând, o politică de comunicare definită de transparenţă şi promisiuni împlinite în raport cu consumatorul.
Programul Superbrands oferă, de asemenea, o analiză mai profundă în evoluţia perspectivei culturale prin intermediul cercetării de piaţă. Restructurarea piramidei valorice şi interesul tot mai crescut al consumatorilor faţă de brand-urile româneşti sunt reflectate în numărul companiilor cu statut Superbrand. În ultimii 10 ani, ponderea brand-urile autohtone validate Superbrands a crescut de la 20% la 30%, cea mai înaltă prezenţă fiind înregistrată în ediţia 2015, cu 84 de brand-uri româneşti validate Superbrand, respectiv 29%, comparativ cu 20% în perioada 2013-2014. Printre brand-urile apreciate şi admirate de către consumatorii români se numără Borsec, Catena, Gerovital, Mobexpert şi Medlife.
Reorientarea este vizibilă şi în clasamentul brand-urilor cu cel mai înalt nivel de awareness şi reputaţie. Dacă în 2007 acestea proveneau din industria de telecomunicaţii, respectiv Orange şi Vodafone, în 2015 câştigătorul absolut a fost compania Renault.
Excelenţă în România şi nu numai
În semn de apreciere faţă de companiile prezente pe piaţa din Republica Moldova ce împărtăşesc valorile programului, cărţile Superbrands au făcut cunoscută viziunea unor brand-uri cu statut de invitat (Guest Brands) precum Purcari şi Orhei Vit, ambele confirmându-şi statutul de modele în branding-ul de cea mai bună calitate.
Emoţie şi accesibilitate
Digitalizarea şi diversitatea surselor de informaţie a determinat consumatorii români să se îndrepte către brand-uri adaptabile, care ştiu să le întrunească aşteptările privind facilitatea, transparenţa şi rapiditatea interacţiunii. Astfel, peisajul începe să fie remodelat de e-commerce, un domeniu în care brand-urile îşi construiesc experienţe multi-media din ce în ce mai atractive. Aşa se explică ascensiunea în primele 15 poziţii în clasamentul Superbrands a unor companii mari şi dinamice din zona de fashion (H&M), bricolaj (Dedeman), sau eMag, lider în comerţul on-line.
Promisiunile neîndeplinite sunt întotdeauna sancţionate de către consumatori
«Comunicarea unilaterală specifică secolului XX a fost înlocuită de ceea ce am putea cu uşurinţă denumi "no place you can hide". Din ce în ce mai conştienţi de puterea pe care o au, exercitată în special prin intermediul reţelelor de socializare, consumatorii de astăzi au aşteptări extrem de ridicate în ceea ce priveşte transparenţa şi standardele de calitate. Nu este suficient doar să fii acolo, trebuie să ştii cum să îţi faci cunoscută povestea de brand. Indiferent de domeniul în care activezi, consumatorul vrea să ştie cine eşti cu adevărat, dincolo de reclamă şi ce îi poţi oferi concret pentru calitatea vieţii sale.Drumul către statutul de Superbrand începe prin câştigarea încrederii consumatorilor, iar promisiunile neîndeplinite sunt mereu sancţionate de consumatori» a spus Cătălina Rousseau, Country Manager pentru Superbrands România.
«Cercetarea din cadrul programului ne arată că există într-adevăr brand-uri de aur, a căror misiune este îndeplinirea aşteptărilor consumatorilor. Acestea sunt Superbrand-urile României», confirmă Raluca Costache, Superbrands Programme Coordinator în România.
Viziunea brandurilor care au primit statutul de Superbrand este cuprinsă în paginile cărţii Superbrands, ediţia curentă urmând să fie publicată la începutul anului viitor. Juriul din 2015 reuneşte 25 de specialişti în marketing, comunicare, on-line, jurnalism dar şi oameni de afaceri de succes, cu o vastă experienţă în branding. Descoperiţi cine sunt aceştia şi care sunt top 15 Superbrands din România în 2015 pe www.superbrands-romania.com.
Organizaţia Superbrands operează în peste 100 de țări ale lumii, stimulând în mod proactiv, de peste 20 ani, dezvoltarea piețelor locale prin programe specializate de branding și prin publicarea volumelor Superbrands care omagiază reputația brandurilor, precum și industria comunicării din fiecare țară.