Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Superbrands Romania a demarat editia 2010 a Programului Consumer Superbrands

Reputaţia brandului, un instrument valoros pentru companii, pe timp de criză

Superbrands România a demarat Programul Consumer Superbrands 2010, după două ediţii succesive Business Superbrands (2008 şi 2009) şi o ediţie pilot Consumer Superbrands (2006). Noul program ia în atenţie brandurile de produse şi servicii care se adresează direct consumatorului final.
 
Pentru ediţia 2010 a programului, Superbrands România a stabilit un parteneriat în premieră absolută cu organizaţia TCBA (The Centre for Brand Analysis) din Marea Britanie, care funcţionează ca un arbitru independent, coordonând şi administrând întregul proces de jurizare şi selecţie a brandurilor eligibile pentru statutul de Consumer Superbrand în România pentru 2010.

Prima etapă a programului Consumer Superbrands 2010 a reprezentat-o formarea Consiliului de onoare Superbrands, alcătuit din 30 de personalităţi marcante din mediul de afaceri: specialişti în marketing, comunicare şi administrarea afacerilor, lideri de opinie şi reprezentanţi ai presei cu profil economic şi de afaceri din România.

Selecţia brandurilor cuprinde o fază calitativă şi una cantitativă. Primul pas îl reprezintă jurizarea de către Consiliul Superbrands a unei liste de aproximativ 1,200 de branduri selectate din 25 de domenii de activitate economică. Lista brandurilor care intră în atenţia Consiliului Superbrands este alcătuită în mod tradiţional de către compania Nielsen, folosind surse publice de informare. Criteriile de jurizare pe baza cărora brandurile devin eligibile pentru statutul de Superbrands sunt: reputaţie, încredere, calitate şi diferenţiere pe piaţă.

În etapa următoare jurizării, conform metodologiei internaţionale Superbrands, aproximativ 60% dintre brandurile evaluate de către Consiliul de onoare Superbrands sunt supuse unui studiu cantitativ în rândul consumatorilor. Studiul va fi administrat de către TCBA din Marea Britanie şi va fi dezvoltat în parteneriat cu un institut de cercetare local. Procesul de selecţie a brandurilor se va derula în intervalul martie – mai 2010.

Prima etapă a programului se va încheia cu lista brandurilor finaliste considerate eligibile pentru statutul de Consumer Superbrands în România pentru 2010. În fiecare an, aproximativ 30% dintre brandurile analizate îndeplinesc condiţiile de eligibilitate pentru a primi statutul de Superbrand pe piaţa locală.

Etapa a doua a programului o reprezintă constituirea Cărţii Superbrands, ediţia 2010. Oricare dintre brandurile finaliste în urma jurizării şi cercetării poate primi invitaţia de a publica istoria brandului în Cartea Superbrands. Cartea Superbrands exemplifică, în medie, 40-45 de modele de branding, urmărind, în acelaşi timp, o imagine generală a potenţialului de afaceri al pieţei româneşti. Cărţile Superbrands se publică în cîteva mii de exemplare şi se distribuie la nivel local şi internaţional.

Superbrands România în cifre:

· 4 programe Superbrands dezvoltate în 5 ani;

· 5 ani de la constituirea primului Consiliu de onoare Superbrands în România;

· In medie 1200 de branduri din aproximativ 40 de domenii sunt jurizate anual;

· Peste 60 de personalităţi ale mediului de afaceri din România, experţi în marketing, comunicare şi administrarea afacerilor, profesionişti din presă, lideri de opinie au făcut parte până în prezent din Consiliul de onoare Superbrands în România;

· 2 din 5 branduri care au primit statutul de Superbrand în România între 2005-2009 sunt branduri româneşti. Printre acestea se numără: Altex, Antibiotice, Arctic, Braiconf, BCR, Borsec, Cărtureşti, Dorna, Gerovital, Humanitas, Jolidon, Mobexpert, Murfatlar, Napolact, Petrom, Rompetrol, Sensiblu, Ursus, etc;

· Printre brandurile care s-au numărat între primele 10 în ultimele două ediţii Business Superbrands în România se află: Coca Cola, Discovery, IBM, Leo Burnett, Marriott, Mercedes, Nestle, Nokia, Orange, Pricewaterhouse, Vodafone, etc.

Bucuresti, 09.03.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.