S-a constituit Consiliul de Onoare Superbrands și s-a demarat cercetarea, în parteneriat cu IPSOS
În premieră, statutul de Superbrand 2017 va fi acordat atât în sectorul brandurilor business to consumer, cât și în cel corporate
Superbrands România lansează noul Program Superbrands pentru România care va evalua atât performanța brandurilor de produse şi servicii ce se adresează direct segmentului consumatorului final, cât și performanța brandurilor corporate, din perspectiva profesioniștilor în business din România.
Pentru prima data în istoria de peste 10 ani a programului în România, Superbrands va aduce recunoaștere și organizațiilor ce se bucură de o excelentă reputație în sectorul non-guvernamental, care au impact semnificativ la nivelul societății sau derulează programe în strânsă colaborare cu companii prezente pe piața românească.
Consiliul de Onoare Superbrands constituit pentru actuala ediție cuprinde 30 de nume marcante ale mediului de afaceri, profesioniști în administrarea afacerilor, marketing, comunicare, media, reprezantând diferite sectoare economice din România și, în premieră, reprezentanți ai societății civile. Consiliul Superbrands va asigura preselecția calitativă a peste 2000 de branduri din diverse domenii și industrii.
Cercetarea cantitativă de piaţă vizează brandurile care se adresează consumatorului final și se va derula on line, la nivel național, pe un eșantion reprezentativ de 1500 de respondenți, în ianuarie-februarie 2017. Scopul cercetării este măsurarea percepţiei românilor despre reputaţia de brand, din perspectiva consumatorilor. Criteriile luate în considerare la selectarea brandurilor eligibile pentru statutul de Superbrand sunt: reputație, încredere, calitate și diferențiere pe piață, conform metodologiei Superbrands, aplicată în toate programele derulate la nivel mondial. Rezultatele cercetării de piață vor putea fi cunoscute în luna martie 2017.
Conform celui mai recent sondaj derulat de Superbrands România în 2015, topul celor mai reprezentate categorii în lista brandurilor cu statut de Superbrands în piața locală include sectoare precum echipamente electrice și electronice, alimente & băuturi, industria auto și îngrijirea locuinței. La polul opus se situează branduri din domenii precum retaileri din sectorul petrolier, sănătate & centre medicale, agenții de turism, ceea ce demonstrează atât dinamica investițiilor de marketing și comunicare în susținerea și consolidarea brandurilor, cât și interesul românilor preponderent pentru consum în zona produselor și serviciilor de uz cotidian. S-a remarcat, de asemenea, creșterea procentului de branduri românești aflate în preferința românilor din ultimii ani, de la 20% în 2013, din totalul brandurilor desemnate Superbrand în România, la 28% în 2015.
Organizaţia Superbrands operează în peste 100 de țări ale lumii, stimulând în mod proactiv, de peste 20 ani, dezvoltarea piețelor locale prin programe specializate de branding și prin publicarea volumelor Superbrands care omagiază reputația brandurior, precum și industria comunicării din fiecare țară în cadrul programelor specializate precum: Consumer Superbrands, Business Superbrands, Cool Brands, e-Brands, Sports Brands, Luxury Brands și altele.