Anca Negoescu
Market Manager
Viveo Technology
Succesul in orice domeniu poate fi mult mai aproape daca devii formator de opinie si daca ai intotdeauna ceva de spus pertinent despre domeniul in care iti desfasori activitatea. Asta inseamna trei lucruri: sa fii la zi cu ultimele noutati stiintifice din domeniu, sa stai cu urechile larg deschise la discutiile cu clientii pentru a afla care este trendul pe piata pe care te afli si sa poti sa pui cap la cap informatia si sa o poti da mai departe. {viewonly=registered,special}Noutatile stiintifice sunt usor de aflat. Daca pui intrebarile care trebuie, specialistii din domeniu sunt incantati sa aibe interlocutori interesati. Ii poti gasi in articolele publicate in reviste de specialitate, in institutiile de invatamant de specialitate si chiar printre clienti, care se afla in permanent contact cu business-ul.
Trendul pe piata este mai dificil, dar posibil de aflat. Este necesar sa ai o relatie indeajuns de apropiata cu partenerii tai astfel incat sa va puteti aloca 15 minute si pentru discutii generale despre ce se intampla cu ei, cu concurenta, care sunt actiunile pe care vor sa le intreprinda in perioada care urmeaza si cum vad ei situatia pe piata. Si aici, de cele mai multe ori simple intrebari iti aduc raspunsurile de care ai nevoie.
Cand este vorba despre o companie, imaginea de formator de opinie este obtinuta prin fiecare dintre angajatii care interactioneaza cu clientii, partenerii si presa. Compania in fata oricui este reprezentata de cel cu care interactioneaza. Daca sunt deschisi, tot ce mai trebuie este sa le pui la indemana informatii, sa le spui ce este important si ce nu si sa le dai posibilitatea sa discute ce au inteles, pentru a nu exista neconcordante.
Publicarea unei reviste de specialitate cu circuit inchis functioneaza foarte bine pentru transmiterea de informatii atat catre clienti cat si catre angajati. Cateva cuvinte din partea presedintelui, unul-doua articole scrise de profesionisti din domeniu, articole scrise de catre clienti, articole despre actiunile care demonstreaza responsabilitatea sociala a companiei sunt cateva elemente care aduc credibilitate.
Evenimentele despre viitorul domeniului sunt alt instrument ajutator, care aduc o buna imagine companiei, la fel ca si asocierea cu institutii cu renume si publicarea de studii de caz cu implementarile de succes realizate. Un alt mijloc excelent este si aducerea in mijlocul publicului pe care il doresti ca auditor a unor persoane publice recunoscute ca fiind guru in domeniul respectiv.
Un exemplu ar putea fi aducerea lui Jaques Attali in mijlocul mediului bancar francez, in cadrul unui eveniment organizat de Viveo. Prin cartile publicate de-a lungul timpului, a actiunilor realizate, a articolelor scrise, a cursurilor tinute si a faptului ca a fost consilierul personal al lui Francois Mitterand, a devenit una din figurile cele mai importante din Franta cand vine vorba despre finante. Numarul de persoane care au confirmat prezenta a fost de departe mult mai mare decat in cadrul evenimentelor obisnuite organizate in mediul bancar, iar evenimentul a fost un succes.
Alte elemente care aduc notorietate de „cunoscator” pot fi dezvoltate functie de specificul fiecarui business. Ar fi interesant de gasit o lista cu elemente de folosit functie de obiectiv/domeniu de activitate.
Anca Negoescu – Imi place sa fiu de folos si imi plac oamenii. Lucrez in vanzari si pe baza observatiilor de zi cu zi din interactiunea cu cei pe care ii intalnesc incerc sa invat cate ceva, sa ma perfectionez. Pana sa ma apuc de vanzari am lucrat in marketing, lucru foarte folositor pentru ca pot acum sa inteleg putin mai mult comportamentul clientilor mei. Voi incerca sa scriu despre lucrurile pe care le-am invatat prin experienta directa. Priviti aceste materiale ca pe niste provocari la o polemica utila.{/viewonly} {mosloadposition user10}