Cercetări recente din domeniul marketing-ului despre construirea campaniilor cu impact susțin importanța autenticității în comunicare. Astfel, brandurile care se implică activ și susținut în comunitate și care se concentrează pe crearea unor experiențe memorabile în relația cu consumatorii, se vor bucura de loialitatea acestora și își vor asigura rolul de trendsetter.
În egală măsură, tehnologia este un pilon esențial în dezvoltarea strategiilor creative prin intermediul cărora brandurile se pot conecta cu un public țintă specific, într-o manieră personalizată și inovatoare. Mai mult decât atât, 2018 aduce în discuție mai mult ca oricând comunicarea cu micro-comunitățile și orientarea către consumatorul echipat cu un smartphone, extrem de selectiv și obișnuit să elimine conținutul online intruziv sau banal. În acest an, atenția, loialitate și încrederea clienților au devenit dificil de câștigat, în special datorită diversității produselor, respectiv serviciilor, dar și curentului dinamic care forțează brandurile să dezvolte constant cele mai atrăgătoare modalități de conectare cu aceștia.
Brandurile pot utiliza tehnologia în mod creativ, ca vector de exprimare și ca mediu sigur de comunicare cu audiența. Consumatorii se așteaptă să primească informații utile pe dispozitivele pe care le folosesc în fiecare zi deoarece își doresc să fie conectați la tot ce se întâmplă, sindromul FOMO fiind din ce în ce mai puternic. explică Adriana Cocîrță, Owner & CEO, Nomade Communication and PR.
Alte două elemente de bază în campaniile din 2018 sunt storytelling-ul și conținutul video, menite să atragă atenția și să mențină interesul consumatorului care are la dispoziție din ce în ce mai puțin timp liber. Astfel, brandurile sunt provocate să construiască mesaje autentice care să le spună povestea simplu și interactiv pentru a-și menține relevanța pe piață. Conectarea emoțională completează lista de cerințe a consumatorilor, alături de elementul civic și de relevanța mesajului a cărui rol este de a ajuta un brand să creeze relații la nivel micro cu publicul țintă. Noile generații sunt recunoscute pentru atenția acordată transparenței și luptei împotriva problemelor globale, fiind de asemenea, preocupate de consumul responsabil.
Acest trend se dezvoltă puternic la nivel internațional, dar și la nivel național, motiv pentru care brandurile au nevoie să își facă simțită prezența articulând, în mod coerent, mesajul. Astfel, își vor consolida imaginea într-un mod autentic și transparent, întâlnind așteptările consumatorilor de toate vârstele., completează Adriana Cocîrță, Owner & CEO, Nomade Communication and PR.