Eu ce le pun pe masă mâine? Când auzi o astfel de întrebare, e imposibil să nu vrei să te pui si tu la masă și să găsești un răspuns, o soluție. Doar că soluția nu a fost prima care a apărut. Ci o altă problemă – imposibilitatea de a procura mâncarea necesară este, de cele mai multe ori, sursa abandonului școlar. Așa a apărut ”Meniul Zilei de Maine” – o inițiativă Sphera susținută de KFC, cu dublu rol: acela de a asigura atât hrană, cât și educație unor copii din medii vulnerabile.
Pentru a beneficia de cât mai multă susținere în jurul cauzei noastre, ne-am propus să-i punem pe oameni, pentru câteva clipe, în fața aceleași dileme. De aceea, simbolul platformei este prima farfurie din KFC, al cărei element principal este semnul întrebării. Între întrebare și răspuns, farfuria devine elementul vizual central care se regăsește în toate componentele campaniei, fie că vorbim despre materiale in-store sau comunicare în digital – materiale de presă, activări cu influenceri, ads.
Ghidați de acest simbol, oamenii au aflat că, de fiecare dată când ei pun un Hot Bucket pe masă, hrănesc, de fapt, și 77 de copii din localitățile Mereni și Trivalea Moșteni, județul Teleorman. Iar ajutorul poate continua și la casele de marcat unde, începând cu 1 iulie, au fost amplasate cutii de donații al căror beneficiar final va fi Asociația Zi de Bine. În parteneriat cu aceștia, Sphera și KFC vor susține o serie de elevi cu materiale didactice, lecții și hrană, cu scopul de a le facilita parcursul școlar.
Ne-am dorit să observăm cât de veridic este insight-ul de la care am pornit, astfel că la masa soluțiilor s-a alăturat și fotograful Vlad Bâscă. Timp 10 de zile, el a trăit alături de aceste familii, a observat în detaliu cum se desfășoară niște zile obișnuite din viețile lor și le-a surprins pe film. Rezultatul acestor fotografii documentare a marcat lansarea platformei, sub forma unei expoziții-concept, unde povestea imaginilor a fost completată de citate ale membrilor comunității și de obiectele lor personale. O fereastră către cum arată și se simte lumea lor.
Expoziția a fost găzduită de Galeria Galateca din București, pe data de 15 iunie, iar la evenimentul de lansare au participat atât influenceri, cât și reprezentanți mass-media. Printr-un efort integrat de PR, creație și BTL, ne-am propus să creăm un contrast emoționant între aspectul new age al galeriei și fotografiile și obiectele aparținând unei lumi neașteptate.
Ulterior, expoziția a fost deschisă publicului larg, în intervalul 16–18 iunie, iar prin colaborarea cu influencerii, au fost comunicate detalii precum: intervalul în care putea fi vizitată galeria, mesajele-cheie ale campaniei și mecanica de implicare.
De asemenea, în luna august, expoziția s-a mutat în centrul Capitalei, la Palatul Suțu.
Website-ul www.meniulzileidemaine.ro a fost lansat ca un hub al informațiilor relevante despre platformă și pentru a le oferi utilizatorilor o imersiune în universul acestei inițiative sociale.
Rezultatele de până acum implică peste 100 de materiale digitale not paid, inclusiv articole online de presă, materiale radio și postări în social media, care au contribuit la propagarea mesajului și a impactului acestei inițiative.
„Suntem încântați să colaborăm și de această dată cu Golin, un partener de tradiție, pentru a construi și comunica noua noastră platformă de CSR, prin intermediul căreia ne propunem să aducem în prim-plan soluții concrete pentru familiile vulnerabile și copiii din zonele defavorizate. „Meniul Zilei de Mâine” este o poveste ce combină cu abilitate preocuparea pentru hrana și educația copiilor, iar prin comunicarea autentică, tipică brandurilor pe care le reprezentăm, ne străduim să transmitem mesajul nostru către o audiență cât mai largă, inspirând și implicând comunitatea în această cauză”, a declarat Monica Eftimie, Chief Marketing Officer, Sphera Franchise Group.
„Meniul ZIlei de Maine este un altfel de meniu în KFC, pentru că își propune să vină cu un răspuns la întrebări pe care, de obicei, le ocolim. Poate de aceea, cel mai plin de emoții moment al proiectului nu a fost lansarea, ci întâlnirea cu oamenii din aceste comunități. Am pășit în curțile lor, am stat de vorbă, ne-am întors acasă cu dorința de a ajuta. Dar mai ales, de a ajuta în modul cel mai potrivit nevoilor lor”, spune Ioana Munteanu, Creative Director, Golin.
Proiectele de CSR sunt adânc înrădăcinate în ADN-ul celor 2 branduri, însă Meniul Zilei de Mâine reprezintă, în sine, o noutate pentru Sphera și KFC, fiind o platformă unitară care va fi activă pe termen nedeterminat și va îngloba sub același concept toate acțiunile desfășurate sub acest pilon.
Echipele implicate în campanie:
Echipa Sphera/KFC: Monica Eftimie (Chief Marketing Officer), Andrada Busuioc (Communications Director), Claudia Porojan (Senior PR & CSR Manager), Claudia Bodnar (Social Media Manager), Florina Călin (PR Manager).
Echipa Golin: Roxana Dibă (Managing Director), Cristina Butunoi (Deputy Managing Director), Ioana Munteanu (Creative Director), Ruxandra Simion (Head of Unit), Bianca Ionescu (PR Manager), Ana-Maria Stoica (BTL Manager), Andrei Bașa (BTL Manager), Corneliu Cojocaru (BTL Executive), Diana Secu (Digital Associate), Tihamer Bokor (Jr. Media Associate), Adriana Georgescu (Digital Strategist).
Echipa SOS Satele Copiilor România: Ana Maria Stăruială (Asistent Social), Elisa Ștefan (Asistent Social), Alina Micuțiu, (Asistent Social), Adina Burlacu, (Coordonator Proiect) Bianca Ștefan (Specialist Comunicare), Adriana Bîrloi (Expert Dezvoltare Programe), Anca Vărzaru (Coordonator Departament Corporate Fundraising)