- 70% dintre persoanele care au participat la studiu simt că acum au cel puțin un obstacol nou în calea somnului de calitate, comparativ cu începutul pandemiei
- 72% dintre pacienții cu apnee în somn, care au întrerupt terapia CPAP, au invocat motive legate de pandemia COVID-19
- 58% au declarat că sunt dispuși să apeleze la consultații online pentru rezolvarea problemelor de somn
Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), lider global în tehnologie medicală, a anunțat astăzi concluziile celui de-al șaselea studiu anual despre somn, în raportul intitulat În căutarea soluțiilor: Cum a schimbat pandemia COVID-19 obiceiurile de somn la nivel global. La aproape un an de la apariția pandemiei COVID-19, Philips a intervievat 13.000 de adulți din 13 țări în legătură cu obiceiurile lor de odihnă și somn. Sondajul din acest an relevă faptul că, de la apariția COVID-19, 70% dintre respondenți simt că acum au cel puțin un nou obstacol în calea somnului de calitate, 60% raportând că pandemia a avut un impact direct asupra capacității lor de a dormi bine. De asemenea, rezultatele arată că, deși astfel de probleme au fost mai răspândite, pacienții cu apnee în somn au fost afectați în mod disproporționat.
A crescut numărul celor care apelează la resurse online și servicii de telemedicină pentru rezolvarea problemele de somn
În timp ce unii oameni s-au orientat spre adoptarea unei rutine sănătoase și a unor metode de relaxare – precum terapia prin muzică, meditația sau lectura pentru a rezolva problemele legate de somn, mulți au apelat la resursele online pentru a afla mai multe informații despre tratamentele care ajută la îmbunătățirea somnului (34%). Având în vedere cererea crescută de consultații online în timpul pandemiei, mai mult de jumătate (58%) dintre respondenți și-au exprimat dorința de a solicita în viitor ajutor pentru problemele de somn de la un specialist, prin intermediul serviciilor de telemedicină. 70% dintre respondenții studiului sunt de părere, în schimb, că este dificil să găsești un specialist printr-un program online sau telefonic.
„Rezultatele studiului din acest an confirmă ceea ce presupuneam de ceva vreme: cu tehnologiile potrivite la dispoziție, actul medical nu trebuie să fie asociat cu un loc, ci cu nevoile pacientului și cu starea sa”, a spus dr. Teofilo Lee-Chiong, doctor în științe medicale, Chief Medical Officer, Philips Sleep & Respiratory Care. „Telemedicina pune la dispoziție instrumentele necesare facilitării actului medical, iar interesul pacienților este evident, mai ales în contextul pandemic actual. Telemedicina are potențialul de a spori eficiența și calitatea îngrijirii în cazul problemelor de odihnă și somn, îmbunătățind considerabil rezultatele asupra sănătății și oferind posibilitatea de a accesa asistență medicală într-un mod transparent, echitabil. În același timp este necesar să punem la dispoziția pacienților toate informațiile, astfel încât să le dăm ocazia să ia decizii medicale informate.”
Pacienții cu apnee în somn au avut dificultăți cu terapia CPAP în timpul COVID-19
Apneea în somn continuă să aibă un impact semnificativ asupra calității somnului în întreaga lume, numărul pacienților fiind într-o ușoară creștere (2020: 9% față de 2021: 12%). În timp ce terapia Continuous Positive Airway Pressure (CPAP) este cel mai frecvent tratament prescris pentru această afecțiune, studiul de anul acesta arată o scădere a procentajului pacienților cu apnee în somn care utilizează CPAP (2020: 36% vs. 2021: 18%) și o creștere a procentajului la cei care nu au folosit niciodată CPAP (2020: 10% vs. 2021: 16%). Cu 72% dintre cei care au întrerupt terapia CPAP, invocând motive legate de COVID-19, precum provocările financiare din această perioadă (55%) și accesul limitat la procurarea de bunuri și servicii (44%), se pare că pandemia COVID-19 a fost un factor inhibitor pentru terapia CPAP. Una dintre cele mai îngrijorătoare concluzii este că 57% dintre cei care trăiesc cu apnee în somn nu au primit niciodată CPAP.
Oricine crede că este expus riscului de apnee în somn poate vizita Philips.com/SleepApnea pentru a participa la un test online de simptome și pentru a lua legătura cu un profesionist din domeniul sănătății.
Cele mai recente descoperiri din studiul global privind calitatea somnului consolidează și mai mult angajamentul companiei de a dezvolta soluții dovedite clinic, care să le permită celor care trăiesc cu apnee în somn și celor care se confruntă cu alte probleme de somn să își recapete controlul asupra sănătății. De peste 35 de ani, Philips studiază somnul într-o manieră holistică, colectând date de la un număr extins de pacienți, date ce însumează milioane de nopți de somn, pentru a înțelege mai bine modul în care natura somnului afectează sănătatea. Astăzi, portofoliul Philips cu soluții pentru un somn calitativ este în creștere și abordează în mod colectiv peste 80% din problemele de somn cunoscute¹. Aceste soluții și servicii sunt susținute de cercetări clinice și date tehnice și oferă îngrijire personalizată celor care le folosesc. Virusul COVID-19 a avut un impact semnificativ asupra industriei medicale, iar îngrijirea somnului nu este o excepție. De la începutul anului 2020, de exemplu, Philips a înregistrat o creștere cu 35% a numărului de dispozitive unice care s-au conectat la software-ul său de monitorizare a pacientului cu afecțiuni respiratorii și de somn de la distanță², subliniind necesitatea unor astfel de soluții medicale.
Pentru a afla mai multe despre studiu și angajamentul Philips de a îmbunătăți accesul la tehnologia destinată somnului la nivel mondial, vizitați Philips.com/WorldSleepDay. Pentru a afla mai multe despre soluțiile de somn Philips, vizitați Philips.com/SmartSleep. Pentru a vă alătura discuției despre sănătatea somnului și despre soluțiile recomandate de medic și de Philips, urmați @Philips, @PhilipsSleepWellness sau @PhilipsResp.
¹ Sforăit, somn scurt, insomnie și apnee obstructivă în somn.
² Pe baza datelor instantanee din baza de date Philips Encore Anywhere. Modificare procentuală între dispozitivele unice zilnice care se conectează la Encore Anywhere de către companiile din SUA = 1.490.341 începând cu 31.12.2019 și dispozitivele unice zilnice care se conectează la Encore Anywhere de către companiile din SUA = 2.005.352 începând cu 10.01.2020.