dar există în continuare impedimente
● Costurile IT, lipsa personalului specializat şi infrastructura deficitară sunt principalele obstacole în utilizarea eficientă a tehnologiei
● Dell lansează iniţiativa YouthConnect destinată ţărilor emergente – compania va dona 1% din profitul înainte de taxe pînă în 2010
Managerii din economiile emergente acordă o importanţă prioritară tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (IT&C) în cadrul companiilor, precum şi efectului acesteia asupra eficienţei operaţionale. În acelaşi timp, o parte dintre respondenţi consideră costurile asociate tehnologiei, alături de lipsa personalului specializat, infrastructura deficitară şi lipsa unei strategii IT&C naţionale, drept obstacole în utilizarea eficientă a tehnologiei în cadrul companiilor pe care le conduc.
Acestea sunt principalele concluzii relevate de studiul prezentat zilele trecute de către Dell şi Economist Intelligence Unit (EIU) în cadrul “The Economist Emerging Markets Summit 2008” desfăşurat în Londra. La studiul comandat de Dell şi finalizat de EIU în septembrie, au participat 537 de directori şi persoane cu putere de decizie din mai multe companii din ţările BRIC (Brazilia, Rusia, India şi China), Emiratele Arabe Unite şi alte cinci ţări din zona Golfului, precum şi Mexic, Africa de Sud şi Vietnam. Studiul s-a axat pe patru subiecte: impactul IT&C, obstacolele în utilizarea tehnologiei, personal specializat şi training, precum şi elemente privind politicile companiilor în acest domeniu.
Studiul a relevat următoarele:
· Din cadrul companiilor care nu au reuşit să obţină tehnnologia de care aveau nevoie, 41% dintre respondenţi consideră că principalul obstacol este reprezentat de costurile ridicate;
· 45% au declarat că infrastructura naţională şi locală de Internet şi telecomunicaţii este un impediment în utilizarea tehnologiei
· 36% au afirmat că nivelul insuficient de cunoştinţe în domeniu în rândul angajaţilor este cel mai important obstacol.
Michael Dell, preşedinte şi CEO al Dell a afirmat în cadrul summit-ului:
"Companiile din economiile emergente se confruntă cu problema costurilor ridicate ale tehnologiei şi lipsa unei infrastructuri adecvate. Încercăm să depăşim aceste obstacole oferind produse şi servicii uşor de utilizat şi accesibile ca preţ, care simplifică în mod semnificativ gestionarea IT“
Michael Dell a adăugat că o altă componentă esenţială a soluţiei tehnologice este sprijinirea unui număr cât mai mare de oameni din mai multe ţări, inclusiv din economiile emergente, în obţinerea unei pregătiri profesionale adecvate pentru ca acestea să poată profita de avantajele oferite de IT.
“Ne asumăm angajamentul de a ne aduce contribuţia la soluţionarea deficienţei de personal specializat prin intermediul noii iniţiative Dell Youth Connect. Astfel, vom aloca 1% din profitul companiei înainte de taxe programelor de training în domeniul IT până în 2010”, a declarat Michael Dell. “Competenţele în domeniul digital au devenit indispensabile succesului în Era Conectată de astăzi – nu putem lăsa în urmă nici o parte a globului.”
Dell YouthConnect va colabora cu organizaţii non-profit în comunităţi din ţările emergente unde compania Dell este prezentă. Prin această iniţiativă, fonduri provenite din donaţii vor fi direcţionate către organizaţii care promovează educaţia şi oferă instruire în domenii precum matematică, ştiinţe sau IT tinerilor sub 17 ani.
Observaţii regionale în cadrul studiului
“Variaţiile naţionale relevate în studiu sugerează faptul că managerii din Brazilia, India şi Mexic oferă o evaluare extrem de pozitivă a impactului IT&C asupra companiilor conduse de ei şi – în cazul directorilor din India – a abilităţii lor viitoare de a accesa resurse cheie precum personalul specializat,” a afirmat Carla Rapoport, managing editor, Technology, EIU.
Printre observaţiile Carlei Rapoport şi ale echipei de cercetare EIU se numără următoarele:
· În ciuda preocupării generale privind lipsa cunoştinţelor de specialitate în rîndul angajaţilor, 65% dintre managerii din ţările emergente estimează că vor reuşi să angajeze personalul specializat de care au nevoie. Cel mai optimist răspuns a venit din partea Indiei, iar cel mai puţin optimist din partea Africii de Sud.
· Patru din 10 respondenţi (39%) consideră că, pentru a suplimenta recrutarea locală a specialiştilor IT, vor recurge şi la angajarea de personal din străinătate. Managerii din Rusia, Brazilia şi India nu împărtăşesc această opinie.
· 89% dintre respondenţi consideră că utilizarea IT&C a determinat o creştere semnificativă a performanţelor companiilor pe care le conduc, cifrele ajungând la 93% în Mexic şi 95% în India.
· Mai mult de şase din 10 respondenţi au afirmat că avantajul utilizării IT&C a fost vizibil în principal în creşterea eficienţei operaţionale, respectiv 88% în Qatar, 74% în Mexic şi doar 25% în Kuweit.
· Întrebarea “Indivizii din ţara dumneavoastră dau dovadă de spirit antreprenorial în utilizarea IT?” a primit în medie răspunsuri pozitive în proporţie de 61%, ajungând la 74% în India şi Qatar, dar însumând doar 40% în Africa de Sud.
Rezultatele complete ale studiului sunt disponibile la www.dell.com/eiusurvey.
{mosloadposition user10}