Twitter este una dintre retelele sociale luate in calcul adesea in campanii de comunicare si promovare. Dar care este exact profilul utilizatorului de Twitter? Studiul Beevolve, platforma de monitorizare si masurare a social media, a analizat 36 de milioane de conturi si le ofera celor care lucreaza in marketing si afacerilor niste informatii foarte interesante cu privire la comportamentul utilizatorilor retelei de microblogging.
Primul lucru evidentiat este faptul ca Twitter-ul este dominat de femei (a se vedea si cine posteaza mai multe mesaje in retea) – 53% dintre utilizatori sunt femei, 47% barbati. Distributia aceasta in functie de gen se pastreaza in tarile cu cei mai multi utilizatori. 73,7% dintre utilizatorii retelei au intre 15 si 25 de ani, 14% avand intre 26 si 35 de ani.
Cele mai multe femei de pe Twitter fac parte din grupul cu varsta cea mai mica. De asemenea, femeile posteaza mai mult in cadrul retelei.
Topul celor 10 tari cu cei mai multi utilizatori de Twitter incepe cu USA – 50,99% dintre utilizatori, urmata de UK cu 17,09% (o diferenta foarte mare) si apoi de Australia cu 4,09% (din nou o diferenta considerabila). Brazilia, Canada, India, Franta, Indonezia, Iran si Irlanda completeaza topul celor zece tari cu cele mai multe conturi.
Un alt lucru interesant este faptul ca 81,1% dintre utilizatori au mai putin de 50 de followers! 9,2% au intre 101 si 500 de urmaritori, 6,3% intre 51 si 100 si foarte putini au multi followers. Un utilizator de Twitter are in media 208 followeri si 6 din 100 de utilizatori nu au niciun follower.
Aceste caracteristici se pastreaza si in cazul numarului de conturi urmarite. Astfel, 74,1% urmaresc mai putin de 50 de oameni de pe Twitter, 14,1% urmaresc intre 101 si 500 de conturi, iar 8,1% intre 51 si 100 de conturi.
Dintre cei care au conturi protejate in cadrul retelei de microblogging, 63,6% sunt femei si doar 36,4% barbati. Contul cu tweeturi protejate si cu cei mai multi followeri ii apartine lui WIDIKIDIW, o femeie din Jakarta, Indonesia, care are 515,290 de urmaritori.
In afara culorilor clasice de profiluri pentru Twitter, in topul femeilor se situeaza culoarea mov, cu 22,1%, urmata de roz intens cu 13,9%, maro ciocolatiu cu 13,7% si alte culori. Barbatii manifesta o preferinta pentru culori mai inchise pentru fundalurile pentru Twitter.
Cuvintele legate de “entertainment” apar cel mai des in biografiile utilizatorilor de Twitter, iar cele mai multe dintre femei mentioneaza familia in profiluri. Studiul a aratat de asemenea ca “love” este cel mai des intalnit cuvant in twitter bio.
Aproape doua treimi dintre utilizatorii de smartphone-uri/tablete folosesc iOS pentru a accesa Twitterul.
Studiul a descoperit si ca exista o corelatie intre numarul de tweeturi postate si influenta in cadrul retelei. Cu cat un utilizator scrie mai mult, cu atat este considerat mai influent.
{mosloadposition user9}