Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu World Vision România: 4 din 10 copii de gimnaziu (41%) nu doresc să meargă la liceu, ci să se angajeze

Studiu World Vision România: 4 din 10 copii de gimnaziu (41%) nu doresc să meargă la liceu, ci să se angajeze

86 de elevi din mediul rural vor fi susținuți de fundație împreună cu PEPCO România să-și continue educația în anul 2025, prin proiectul “Educație pentru Bunăstare”, parte a programului “Vreau în clasa a 9-a”

Patru din zece copii de gimnaziu (41%) nu doresc să meargă la liceu, ci să se angajeze, să lucreze în familie sau să urmeze un curs de calificare, iar aproximativ jumătate dintre liceeni fac mai mult de o oră dus-întors până la școală, conform raportului “Bunăstarea copiilor din mediul rural”, 2024, World Vision România.

Totodată, 2 din 10 copii (19%) din mediul rural nu sunt ajutați niciodată la teme, deoarece locuiesc în familii în care majoritatea adulților au maximum 8 clase absolvite, potrivit aceluiași studiu, iar în același timp 49% dintre părinți se declară nemulțumiți de progresul școlar realizat în ultimul an de copiii lor.

Studiu World Vision România: 4 din 10 copii de gimnaziu (41%) nu doresc să meargă la liceu, ci să se angajeze
Sursa foto: World Vision România

Fundația World Vision România și PEPCO România continuă și în anul 2025 sprijinirea educației copiilor și adolescenților din comunitățile dezavantajate prin proiectul “Educație pentru Bunăstare”, din cadrul programului „Vreau în clasa a 9-a”.
Scopul principal al proiectului “Educație pentru Bunăstare” îl constituie reducerea inegalității de șanse pentru elevii din mediul rural în vederea continuării studiilor și atingerii potențialului maxim de dezvoltare personală și profesională.
Prin parteneriatul cu PEPCO România, am reușit să susținem în anul școlar 2023-2024, 110 de elevi din mediul rural să își continue studiile și să meargă la liceu și încă 40 de elevi să susțină practică de specialitate, în cadrul programului „Vreau în clasa a 9-a”.

Cei 110 elevi, participanți în cadrul proiectului, au provenit din 90 de comunități rurale din 12 județe și au avut oportunitatea de a participa la mai multe activități formale și non-formale, precum și să beneficieze de o serie de facilități printre care:

  • sesiuni de mentorat vocațional cu angajați din companii și alți specialiști;
  • activități lunare de educație non-formală pentru dezvoltarea abilităților: de la auto-cunoaștere, comunicare și integrare într-un grup, recunoașterea bullying-ului și altor tipuri de violență (inclusiv în familie și în mediul școlar) la rezolvarea de conflicte;
  • sprijin financiar pentru acoperirea unor cheltuieli de bază pentru accesul la școală precum transport, rechizite sau alimente;
  • vizite în cadrul universităților și în companii;
  • consiliere vocațională, socială, școlară și psihologică;
  • activități de responsabilitate socială pentru a produce schimbare în propriile comunități;
  • participarea la două școli de vară dedicate, cu activități educative susținute de elevii beneficiari ai programului pentru elevi din ciclul primar;
  • workshop-uri și webinarii pe diverse tematici, precum Educație emoțională, educație financiară, Drepturile copilului
    40 de elevi au beneficiat și de stagii de practică pentru dezvoltarea profesională.

“Am participat la o activitate de educație financiară care a fost extrem de benefică și utilă. Am discutat despre diferența dintre nevoi și dorințe, ceea ce m-a ajutat să înțeleg mai bine cum să îmi prioritizez cheltuielile. De asemenea, am învățat strategii eficiente pentru gestionarea banilor, cum ar fi economisirea pentru obiectivele viitoare și evitarea cheltuielilor impulsive. A fost o experiență foarte informativă și m-a motivat să fiu mai responsabil financiar”. Sebastian, elev – despre workshop-ul de educație financiară

“Atât pentru mine cât și pentru mama, ședința pe zoom a fost minunată. Am putut vedea în ochii mamei, bucurie și atenție atunci când asculta sfaturile sau discuțiile care au fost prezente. De asemenea, am putut participa la conversație, mama a avut ocazia să-și exprime opinia, dar și să învețe despre alte metode, legate de gestionarea adolescenței. Chiar mi-a zis, și citez „Doamna aceea m-a făcut să-mi schimb gândirea, și să știi că mă voi comporta diferit, voi încerca ca în fiecare zi când vii de la liceu, să stăm de vorbă, mai detaliat”. Mulțumim mult pentru această oportunitate. Suntem copii și învățăm, dar uneori și părinții mai au de învățat”. Andrada, elevă – despre webinar-ul “Școala Părinților”

Școala de Vară PEPCO s-a desfășurat pentru un număr de 60 de elevi de la două școli primare, din județele Vaslui și Dolj. Elevii au putut sa își îmbunătățească abilitățile de comunicare, lucru în echipă și abilitatea de a coordona activități pentru elevii de școală primară.

“Școala de vară PEPCO a fost o experiență de neuitat. Copiii au fost foarte cooperanți și ascultători. Activitățile desfășurate le-au captat atenția și interesul. Ca trainer, am învățat să mă bucur de lucrurile mici și să am răbdare cu toată lumea din jurul meu. Mulțumim Pepco!” Eliza, participant școala de vară

Pentru anul 2025, continuăm să oferim suport în dobândirea cunoștințelor și competențelor specifice educației non-formale și a celei pentru dezvoltare durabilă pentru 86 elevi de liceu din mediul rural (în vara anului 2024, 24 de elevi au absolvit studiile liceale, din cei 110 elevi din proiect).

Proiectul „Educație pentru Bunăstare” extinde conceptul proiectelor implementate anterior cu sprijinul financiar al PEPCO. Suplimentar activităților non-formale (workshop-uri, webinarii) vor fi adăugate sesiuni individuale, ateliere de lucru și focus grupuri cu scop de consiliere privind sănătatea mentală și bunăstare, dezvoltare personală și dezvoltare durabilă, alături de părinții și profesorii acestora. De asemenea, vor fi realizate 4 școli de vară, câte una în fiecare locație de implementare.​

„Fiecare copil care descoperă o pasiune, care reușește să continue școala și mai mult decât atât, își găsește un loc de muncă, este mărturia cea mai puternică a eforturilor noastre comune în vederea sprijinirii copiilor din mediile defavorizate. În mediul rural este nevoie de multă intervenție susținută și de soluții concrete care să reducă abandonul școlar în rândul acestor elevi, inclusiv pentru a reduce deficitul de forță de muncă, cu care ne confruntăm din ce în ce mai mult. Prin intermediul programului „Vreau în clasa a 9-a”, World Vision România conturează un context specific educației non-formale, de învățare, dezvoltare și implicare civică și socială pentru adolescenții din mediile defavorizate, oferindu-le șansa de a-și continua studiile liceale. Mulțumim, Pepco România, pentru susținere și pentru viziunea comună a unui viitor mai bun pentru copiii României”, a declarat Mihaela Nabăr, Director-Executiv World Vision România.

„Parteneriatul cu World Vision Romania ne-a oferit oportunitatea de a contribui direct la dezvoltarea elevilor din mediul rural, sprijinindu-i să-și continue studiile și să-și descopere adevăratul potențial. Am fost inspirați de determinarea lor și de dorința sinceră de a învăța și de a produce schimbări pozitive în comunitățile lor dar și de modul în care au reușit să înlocuiască posibile bariere cu oportunități reale de creștere. Suntem mândri că am contribuit la succesul acestui program și la formarea unei generații care are curajul să viseze și să acționeze”, a declarat Raluca Popescu, CSR Specialist PEPCO România.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.