Conform unui studiu Pareto Report realizat de agenția de cercetare AHA Moments și compania de consultanță Brandelier.biz, în colaborare cu platforma de rezervări Epicvisits.com, cel mai dorit beneficiu non-monetar pe care îl pot acorda companiile angajaților români sunt voucherele de vacanță. Aproape jumătate (48%) dintre angajații Pareto (cei cu venituri ridicate) le consideră foarte importante, în timp ce doar 33% le primesc de la angajatorii lor.
Importanța voucherelor și a bonusurilor de vacanță este astfel semnificativ mai mare decât a abonamentelor de fitness (9%), a accesului la traininguri și conferințe (21%), a programului flexibil (41%) sau chiar a abonamentelor medicale private (43%). Importanța voucherelor de vacanță ca motivatori este surclasată doar de beneficii monetare, fie că vorbim de cele de bază (bonurile de masă) sau de cele de pe lista dezirabilului (al 13-lea salariu).
Beneficii extrasalariale |
% care consideră foarte important beneficiul |
% din angajați care primesc beneficiul |
Bonuri de masă |
53% |
51% |
Al 13-lea salariu |
52% |
14% |
Vouchere vacanță |
48% |
32% |
Abonamente medicale private |
43% |
26% |
Program flexibil |
41% |
28% |
Bonus performanță |
40% |
25% |
Acces la traininguri, conferinte |
19% |
21% |
Abonament fitness |
9% |
5% |
sursa foto
“Publicul Pareto este unul aparte, venitul e dublu comparând cu populația generală, mulți dintre ei au echipe în subordine și roluri manageriale, prin urmare și așteptările sunt mai ridicate. Astfel, sunt mai preocupați decât publicul general în a găsi un angajator care să ofere asigurare medicală privată, acces la traininguri, teambuildinguri, cât și posibilitatea de a munci de acasă. Totuși, există și similitudini între populația Pareto și cea generală: își doresc în aceeași măsură să aibă beneficii financiare suplimentare salariului (al 13-lea salariu, bonus de performanță, bonuri de masă) și își doresc în aceeași măsură vouchere de vacanță. Prin urmare, voucherele de vacanță sunt un beneficiu “cu succes garantat” atât pentru publicul cu venituri ridicate, cât și pentru cel general, vacanțele fiind întotdeauna o bună pârghie de a crește satisfacția angajaților.”, precizează Manuela Mancaș, reprezentant AHA Moments.
“Voucherele de vacanță oferă un atuu important: cresc puterea de cumpărare a celor care beneficiază de ele. Acestea au un nivel mic de taxare, de doar 10%, spre deosebire de alte beneficii extrasalariale, care sunt impozitate cu 42%. În plus, prin EpicVisits.com, posesorii de vouchere de vacanță au posibilitatea de a rezerva și plăti rapid, în câteva click-uri, cele mai bune cazări din România”, a declarat Raluca Jianu, co-fondator Epic Visits.
Studiul Pareto Report este un studiu dedicat investigării a top 20% dintre români selectați în ordinea veniturilor. Aflat la a doua ediție, studiul s-a derulat în ultima parte a anului trecut și a inclus 900 de respondenți Pareto și 527 respondenți din publicul comercial general, persoane din toate regiunile țării, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani.
Epicvisits.com selectează cele mai bune unități de cazare din România, având criterii precum designul, amplasarea, povestea, experiențele oferite sau calitatea review-urilor.
Mulțumită unui sistem de rezervare și plată facil, integrat cu platforme globale, iubitorii de călătorii pot să-și rezerve rapid vacanța dorită din România. Opțiunea de split payment oferă utilizatorilor posibilitatea de a folosi mai multe carduri pentru aceeași tranzacție, fiind acceptate carduri de debit, de credit sau de vacanță (Edenred, Sodexo, UP).