Numărul şi valoarea tranzacţiilor la POS pe cardurile Visa de credit au crescut cu aproximativ 50% în 2011 faţă de anul precedent
Visa a fost desemnată cea mai de încredere marcă de carduri de credit, pentru al 12-lea an consecutiv, în urma unui studiu realizat de Reader’s Digest în 15 ţări europene, inclusiv în România.
Visa a fost aleasă de 42,4% din cititorii Reader’s Digest drept cea mai de încredere marcă de carduri de credit şi s-a situat în topul clasamentului în toate ţările, cu excepţia Croaţiei şi Sloveniei.
Respondenţii sondajului au fost selectaţi din Austria, Belgia, Republica Cehă, Croaţia, Elveţia, Finlanda, Franţa, Germania, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Rusia, Slovenia şi Suedia.
“Ne bucură că românii au încredere în cardurile de credit Visa şi ne-au votat de-a lungul anilor la această categorie. Am observat că populația a început să fie mai bine informată privind modul de folosire al cardului de credit ca instrument de administrare mai bună a finanţelor proprii. În plus, românii au devenit tot mai conştienţi de avantajele pe care le au dacă plătesc cumpărăturile cu cardul, în contextul în care programele de genul plăţilor în rate şi bonusurilor returnate pe card au devenit tot mai cunoscute şi utilizate”, a precizat Cătălin Creţu, General Manager România, Visa Europe.
Cardurile de credit Visa au raportat creşteri de două cifre pentru toţi indicatorii pe piaţa din România, în 2011, de remarcat fiind majorarea numărului de tranzacţii la POS pe acest segment cu aproape 52%. Valoarea medie a tranzacţiei pe cardurile de credit la POS a scăzut cu 6,2%, ceea ce subliniază faptul că românii înţeleg din ce în ce mai bine scopul utilizării unui card de credit. Totodată, valoarea totală tranzacţionată la POS cu cardurile de credit a crescut cu peste 42%, aceste instrumente fiind utilizate tot mai mult.
Per total, statisticile raportate de Visa Europe arată că românii continuă să-şi schimbe comportamentul şi îşi utilizează mai des cardurile pentru cumpărături zilnice. În 2011, numărul de tranzacţii la POS cu carduri Visa au crescut cu 29% în termeni anuali, reprezentând peste 38% din totalul tranzacţiilor cu carduri Visa. În acelaşi timp, valoarea medie a tranzacţiei la POS a continuat să scadă, ceea ce înseamnă că românii îşi utilizează cardurile Visa pentru plăţi la comercianţi de valoare mai redusă.
Studiul Trusted Brands 2012 a fost realizat prin corespondenţă, în perioada septembrie – noiembrie 2011, pe baza a 226.325 de chestionare, iar respondenţii au fost selectaţi din baza de date de clienţi activi ai Reader’s Digest din 15 ţări europene. Studiul a ajuns la a douăsprezecea ediţie în Europa şi a şaptea în România.