Agenția de marketing online Today’s a realizat un studiu prin care arată cele mai căutate mărci de mașini în mediul online, pe piața din România. Pe lista celor mai populare mărci se regăsesc BMW, Peugeot, Mercedes, Fiat, Volvo, Audi, Dacia, Ford, Opel, Skoda, Volkswagen și Toyota. Pe măsură ce nivelul salarial din România a crescut și tinerii și-au găsit locuri de muncă foarte bine remunerate, a crescut și interesul pentru mărcile străine, ba chiar dintre cele premium.
Potrivit studiului realizat de Today’s, cea mai căutată marcă de mașină în online este Volkswagen, următoarele locuri din top fiind ocupate de Dacia și BMW. Mercedes are cu 50% mai puține căutări online decât Volkswagen, iar Volvo cu 25% mai puține. La polul opus, comparativ cu numărul căutărilor despre mașini, interesul pentru motociclete este cu 85% mai scăzut. Acest mijloc de transport nu este însă potrivit vieții de familie sau navetei zilnice pe care unii români o fac de la periferia marilor orașe spre centru. Factorul de siguranță sporită pe care îl aduce o mașină este, de asemenea, luat în calcul.
Revenind la automobile, alte căutări foarte populare sunt: „mașini rulate” și „mașini second hand”. Dintre acestea din urmă, românii se interesează în special de mașinile second hand din Germania. Cele mai multe căutări de acest fel s-au înregistrat în București și Timișoara, urmate de Cluj. Și pentru că mașinile la mâna a doua sunt populare, acestea cresc și afacerile service-urilor auto. Românii caută cel mai des service-uri în București, Cluj și Timișoara.
Tot referitor la mașini second hand și service-uri auto, specialiștii Today’s susțin că o investiție bună în campanii Google AdWords se poate face pe categoria pieselor auto, unde interesul este cu 32% mai mare decât pentru anvelope. Acestea din urmă sunt de interes mai mult în lunile octombrie și noiembrie, când cresc cu peste 50%. În schimb, piesele auto sunt căutate online pe tot parcursul anului, constant.