Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu Tetra Pak: 9 din 10 consumatori considera ca alimentele influenteaza starea lor de sanatate

Tetra Pak

si a familiei

8 din 10 consumatori consideră că este important și foarte important să cunoască ingredientele alimentelor și băuturilor pe care le consumă, le cumpără doar din locuri sigure, controlate de autorități; în plus, tot în mare și foarte mare măsură, aproximativ 8 din 10 respondenți sunt preocupați să consume alimente și băuturi cu un conținut scăzut de aditivi. 4 din 10 consumatori au o opinie pozitivă față de pasteurizarea alimentelor și băuturilor, iar aproximativ jumătate dintre respondenți despre ambalarea acestor produse.

Tetra Pak®, lider mondial în furnizarea de soluţii pentru procesarea şi ambalarea produselor alimentare, anunță rezultatele studiului național de opinie Percepția și atitudinile consumatorilor români față de siguranța alimentară, alimentele și băuturile lichide realizat de către compania Exact Cercetare și Consultanță în perioada octombrie-noiembrie 2014.

„Siguranța alimentară a fost și rămâne una dintre prioritățile companiei Tetra Pak, iar studiile ne demonstrează că este o prioritate și pentru consumatori, atât în România, cât și în lume. Prin campania “Lucrurile bune vin în ambalaje Tetra Pak” continuăm eforturile noastre de informare a consumatorilor despre importanța siguranței alimentare, alimentația echilibrată și beneficiile pasteurizării și ambalării produselor alimentare lichide. Ne bucurăm să constatăm nivelul crescut al percepției pozitive a consumatorilor față de pasteurizarea și ambalarea produselor alimentare lichide, două procese care contribuie la siguranța alimentară și protejarea produselor”, declară Cristina Dumitru, Communications Director Tetra Pak South Eastern Europe.

Ambalajul de carton UHT și soluția de ambalare aseptică Tetra Pak au revoluționat standardele de siguranță alimentară încă din 1961

Povestea Tetra Pak a început în 1943 când dr. Reuben Rausing, fondatorul companiei, a început să dezvolte un ambalaj pentru lapte care să necesite minimum de material și să asigure maximum de igienă. Ideea lui era să creeze un ambalaj care să fie, în același timp, economic, igienic și ușor de distribuit, ceva ce nu a mai fost făcut înainte. Astfel, primele ambalaje au fost lansate în 1951, iar 10 ani mai târziu a fost lansată prima mașină de ambalare aseptică a laptelui. Această inovație a marcat începutul unei noi ere în domeniul siguranței și calității alimentare. Pasteurizarea simplă, pasteurizarea la temperatură înaltă și ambalarea aseptică în cutie de carton au devenit procese uzuale care contribuie la siguranța produselor alimentare lichide, le ajută să-și păstreze calitățile nutriționale și le protejează de factori externi. În plus, laptele ultrapasteurizat (UHT) la ambalaj Tetra Pak poate fi păstrat la temperatura ambiantă (între 4 și 31 de grade) până la deschidere, pe o perioadă de 3 până la 6 luni.

PRINCIPALELE REZULTATE ALE CERCETĂRII

Siguranța alimentară: preocupare pentru alimente sănătoase, fără aditivi, din surse controlate

· 88% dintre români cred că alimentația influențează în mare și foarte mare măsură starea de sănătate (71% dintre femei și 57% dintre bărbații respondenți)
· Tot aproximativ 9 din 10 respondenți consideră că alimentația influențează dezvoltarea copilului și sănătatea copilului și a familiei
· Sintagma “siguranță alimentară” este cel mai des asociată spontan cu alimente sănătoase, nealterate (1 din 4 respondenti) și cu alimentele fără aditivi alimentari (precum coloranți, conservanţi, etc.) (1 din 5 respondenti)
· În medie, românii sunt cel mai preocupați: 1/ să cunoască ingredientele alimentelor și băuturilor pe care le consumă (79%); 2/ să cumpere produsele din locuri sigure, controlate de autorități (79%); 3/ să consume alimente cu un conținut scăzut de aditivi (precum conservanți, arome, coloranți) (76%);
· persoanele din segmentul de vârstă 45-60 de ani sunt mai preocupate decât tinerii (18-24 de ani) să cumpere produse cât mai puțin procesate
· Îmbolnăvirea cauzată de alimentație este cea mai mare îngrijorare a românilor privind siguranța alimentară (86%)
· Șapte din 10 consumatori consideră în mare și foarte mare măsură că este foarte important să cunoască în ce condiții au fost procesate, ambalate și depozitate alimentele

Pasteurizarea, importantă în asigurarea siguranței alimentare

· 66% dintre cei intervievați consideră în mare și foarte mare măsură că aceasta distruge microorganismele dăunătoare
· 57% sunt de părere că pasteurizarea garantează protecția și siguranța alimentelor.

Despre studiu

Studiul comandat de Tetra Pak și realizat de Exact Cercetare și Consultanță este reprezentativ pentru populația de 18-60 ani, persoane cu educație medie și superioară, rezidente în mediul urban, utilizatori de internet. Volumul eșantionului a fost de 1046 de respondenți (50% femei, 50% bărbați), persoane selectate aleator din panelul de peste 43.000 de consumatori ai agenției de cercetare. Culegerea și prelucrarea datelor a fost realizată în perioada octombrie-noiembrie 2014 prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Studiul are o marjă de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

Bucuresti, 09.02.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.