- Peste un sfert dintre români plănuiesc să facă achiziții cu ocazia reducerilor de Black Friday (11 noiembrie) și Cyber Monday (28 noiembrie) în 2022, arată rezultatele unui studiu realizat recent de Teads. România este țara din Europa cu cea mai mare intenție de cumpărare (media europeană -18%);
- 18% dintre românii care vor să profite de campaniile de reduceri au în plan să cumpere mai mult decât anul trecut (peste media europeană de 13%);
- 12% dintre români s-au arătat nehotărâți în privința achizițiilor de Black Friday și Cyber Monday în 2022, peste media europeană de 10.6%;
- Categoria de produse care înregistrează cea mai mare cerere în țara noastră este cea de tehnologie și electronice, cu o pondere de 39% din totalul cumpărăturilor de Black Friday și Cyber Monday. În alte piețe din Europa, precum Polonia, categoria care prezintă cel mai mare interes în rândul cumpărătorilor este cea de haine, produse de beauty și accesorii.
Teads anunță rezultatele unui studiu care a analizat obiceiurile și intențiile de consum de Black Friday și Cyber Monday pentru anul acesta. Studiul a fost realizat prin chestionare livrate cu ajutorul platformei Teads, iar la acesta au participat 1.879 de respondenți din 15 țări, printre care și România, în perioada 14 septembrie-2 octombrie 2022. Alte țări europene analizate au fost Polonia, Regatul Unit al Marii Britanii, Elveția și Austria.
La nivel european, 18% din respondenți au declarat că vor profita de reducerile de Black Friday și Cyber Monday din acest an. România conduce detașat la intenția de cumpărare pe continent: 26% dintre români intenționează să profite de reduceri, urmați de consumatori din Polonia (18%), UK (18%), Austria (16%) și Elveția (13%).
13% dintre respondenții care plănuiesc să facă achiziții de Black Friday/ Cyber Monday au declarat că vor să cumpere mai mult decât anul trecut, arată media europeană. România conduce în acest top al intenției de cumpărare mai ridicate decât în 2021, urmată de UK (14%), Austria (12%), Elveția (11%) și Polonia (10%).
Cu toate acestea, 12% dintre români s-au declarat nehotărâți dacă vor profita de reducerile de Black Friday și Cyber Friday, peste media europeană (10.6%). Se remarcă astfel o oportunitate semnificativă de a-i atrage pe acești consumatori indeciși cu oferte. Cei mai indeciși consumatori europeni sunt britanicii (17%).
“Interesul cumpărătorilor pentru anumite categorii de produse este egalat, ba chiar potențat de abordarea strategică și atenția pe care advertiserii o acordă comunicării din această perioadă.
Pe măsură ce branduri din industrii diferite vor aborda în mod creativ oportunitatea de comunicare creată în jurul Black Friday-ului, posibil să vedem niște schimbări în topul preferințelor românilor, precum și în atitudinea celor nehotărâți. Spre exemplu, campaniile marilor retaileri au potențial să influențeze intenția de cumpărare a consumatorilor, mai ales atunci când merg dincolo de raft și pun accentul pe partea de teasing/ informare despre ce urmează”, declară Doina Radicof, Sales Director Teads România.
Cei mai mulți români cumpără de Black Friday produse de tehnologie și electronice
Chiar dacă reducerile se regăsesc și în magazinele fizice, iar consumatorii nu sunt limitați la cumpărături online, e-commerce-ul joacă în continuare un rol-cheie de Black Friday și Cyber Monday. 76% dintre românii care intenționează să facă achiziții de Black Friday vor alege varianta cumpărăturilor online, iar 20% au declarat că vor cumpăra în egală măsură online și fizic, din magazine. Doar 4% au declarat că vor cumpăra exclusiv din magazinele fizice de Black Friday și Cyber Monday.
În România, cea mai mare cerere de Black Friday și Cyber Monday este pentru produse din categoria Technology & Electronics (39%), urmată de haine, produse de frumusețe și accesorii (13%), jucării (5%). Doar 1% dintre români au declarat că vor cumpără servicii (spa, concerte, restaurante etc.) de Black Friday și Cyber Monday.
Există însă variații între diferite regiuni/ țări din Europa. În timp ce Technology & Electronics deține întâietatea în majoritatea piețelor europene (Austria, Elveția, România și Marea Britanie), așa cum reiese din studiul Teads, categoria de îmbrăcăminte, produse de frumusețe și accesorii conduce în Polonia.