Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu Storia.ro despre relația dintre agenții imobiliari și proprietari sau cumpărători

studiu storia relația dintre agenții imobiliari și proprietari sau cumpărători

Sfaturi și bune practici pentru tranzacții de succes

Platforma de imobiliare cu cele mai multe anunțuri din piață, Storia.ro, a lansat un studiu în rândul agenților imobiliari pentru a ilustra o perspectivă de ansamblu asupra provocărilor profesiei, dar și pentru a informa cumpărătorii, chiriașii și proprietarii despre modalitățile eficiente de comunicare cu agenții imobiliari – cei care pot face diferența dintre tranzacțiile de succes și cele eșuate.

În cazul tranzacțiilor imobiliare agenții evaluează prețul proprietății, promovează toate atuurile proprietății în anunțuri, filtrează potențialii cumpărători/chiriași și îi duc la vizionare doar pe cei calificați, negociază în favoarea clientului reprezentat, asigură respectarea cadrului legal în cadrul tranzacției și semnează un contract cu părțile reprezentate.
Sondajul face parte dintr-o serie amplă de inițiative demarate de Storia.ro, care au ca scop susținerea dezvoltării pieței imobiliare, facilitând circulația liberă a informațiilor esențiale între cei care mențin activă lumea imobiliară: agenți imobiliari, proprietari, cumpărători și chiriași deopotrivă.

studiu storia relația dintre agenții imobiliari și proprietari sau cumpărători

Sfaturi pentru proprietari în relația cu agenții imobiliari

În cazul în care vrei să vinzi un imobil, este important să vorbești deschis cu agentul imobiliar ales pentru încredințarea tranzacției, dar și să fii atent la câteva aspecte care sunt considerate esențiale de către agenți.

În cadrul acestui sondaj, agenții imobiliari din diverse zone ale României au fost întrebați ce ar trebui să facă un proprietar pentru a avea o relație de succes cu agentul său. Aceștia sunt de părere că este important ca proprietarii să accepte un preț corect pentru proprietate (84,5%) și să ofere toate detaliile despre aceasta (66%), inclusiv exclusivitate în reprezentare (50%), un comision corect în raport cu serviciile primite (48%), dar și să fie disponibili pentru solicitările de vizionare (42%).

Agenții imobiliari apreciază proprietarii care: sunt perfect transparenți în relația cu ei (22%), pornesc la drum fără preconcepții despre agenții imobiliari (24%), sunt oameni de cuvânt (16%), sunt dispuși să modifice aspecte legate de proprietate în funcție de recomandările agentului (22%), dau dovadă de flexibilitate când vine vorba de preț (17%), oferă un comision corect în raport cu serviciile primite (23%), sunt deschiși către orice potențial cumpărător și nu discriminează (18%), sunt politicoși (17%) și punctuali (22%).

La capitolul comportamentelor de evitat în relația dintre proprietari și agenții imobiliari, aceștia au semnalat evitarea discuțiilor în privat cu potențialii cumpărători aduși de agent (28%), neluarea în considerare a recomandărilor agentului (25%), ascunderea informațiilor importante despre proprietate (19%), rigiditatea referitoare la prețul de vânzare (16%), negocierea nejustificată a comisionului (21%), dar și lipsa timpului dedicat întrebărilor și vizionărilor (21%).

Sfaturi pentru cumpărători sau chiriași în relația cu agenții imobiliari

Comunicarea eficientă și onestă se află pe primul lor în relația dintre agenții imobiliari și posibilii cumpărători.

Întrebați ce consideră că ar trebui să facă un cumpărător pentru a beneficia de toată expertiza agenților imobiliari, cei mai mulți dintre agenți au menționat că e important să li se spună sincer și detaliat ce caută cumpărătorii (85%). De asemenea, este important ca posibilii cumpărători să fie flexibili în legătură cu așteptările de la proprietate (50%), să fie disponibili pentru vizionare (42%), să fie flexibili cu prețul proprietății (41%), dar și să adreseze cât mai multe întrebări despre proprietate (40%) și să ofere un comision corect în raport cu serviciile primite (39%).

Agenții imobiliari apreciază în principal cumpărătorii care își cunosc și comunică foarte clar bugetul (34%) și așteptările

(34%), pe cei care sunt oameni de cuvânt (18%), dar și pe cei care sunt flexibili în legătură cu cerințele de la proprietăți (24%). Nu în ultimul rând, sunt apreciați cumpărătorii flexibili cu bugetul alocat (26%), cei politicoși (23%), punctuali (17%) și cei care oferă un comision corect în raport cu serviciile primite (18%).

Cu privire la comportamentele care ar trebui evitate în relația dintre cumpărători sau chiriași și agenții imobiliari, studiul arată că pentru agenții imobiliari poate fi deranjant: să se încerce să discute în privat cu proprietarul pentru a evita implicarea agentului (32%), să nu știe ce își doresc cumpărătorii sau chiriașii (29%), să se încerce negocierea nerezonabilă a prețului proprietății (19%) sau a comisionului agentului (20%). De asemenea, 17% dintre agenți au menționat că este supărător să se întârzie sau să se lipsească de la vizionările programate, iar 21% au declarat că lipsa investirii timpului și energiei pentru conversațiile telefonice și vizionări este, de asemenea, supărătoare.

Probleme și resurse necesare agenților imobiliari

Realitatea pieței agenților imobiliari din România ne arată că există și o serie de probleme cu care se confruntă aceștia. În topul celor mai mari probleme semnalate de agenți se regăsesc: nereglementarea meseriei (45%), mentalitatea unora dintre proprietari sau cumpărători (33%), lipsa educației imobiliare și financiare a românilor (25%), dar și comportamentul altor agenți imobiliari (33%).

De asemenea, agenții implicați în studiul actual consideră că anumite comportamente ale altor agenți imobiliari influențează negativ imaginea breslei per ansamblu, din cauza neseriozității (89%), nesincerității (84%), lipsa cunoștințelor elementare necesare (82%), publicarea anunțurilor cârlig (74%), impoliteții (69%), dar și din cauza replicării anunțului proprietarului (64%) sau a duplicării anunțurilor pe platformele online (38%).

Există și o serie de lucruri pe care agenții imobiliari consideră că trebuie să le cunoască orice agent imobiliar profesionist, precum: tactici de comunicare (96%), tactici de negociere (96%), cunoștințe generale despre piața imobiliară din România (94%), noțiuni despre cadastru și carte funciară (92%), tipuri de contracte (84%), opțiuni de finanțare a tranzacțiilor imobiliare (80%), drept civil și legislație în activitatea imobiliară (79%), marketing imobiliar online (79%), capabilități foto și video (67%).

Pentru o mai bună profesionalizare, 48% dintre agenți ar avea nevoie de o mai bună reglementare a domeniului, 13% consideră utile evaluări mai multe sau mai stricte ale agenților imobiliari, 11% și-ar dori mai multe cursuri de pregătire acreditate, în timp ce 7% ar aprecia mai multe asociații dedicate, mai multe ocazii de întruniri și dezbateri ale liderilor din industrie (6%) și mai multe cifre oficiale din parte instituțiilor (6%).

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.