Aproape 40% dintre românii care vor să își schimbe locuința intenționează să facă acest pas în următorul an, iar peste 95% dintre aceștia își doresc să se mute în aceeași localitate.
Unde preferă românii să caute anunțuri imobiliare, de ce criterii țin cont și care este portretul românului interesat de anunțurile imobiliare sunt informații detaliate în raportul „Cunoașterea extinsă a clientului de imobiliare online”, realizat de către Storia.ro cu ajutorul D&D Research.
Câți români intenționează să se mute în următorul an
În urma raportului efectuat de Storia.ro și D&D Research, s-a constatat că cei mai mulți respondenți vor să își schimbe locuința în următoarele 6-12 luni (39,5%). Principalele motive aflate la baza acestei decizii au legătură cu intenția de a achiziționa o locuință proprie (37,9%) și cu nevoia de a dispune de un spațiu mai generos (25,8%).
Întrebați dacă sunt interesați să cumpere sau să închirieze, cei mai mulți respondenți au ales prima variantă (62,3%). Majoritatea românilor incluși în cercetare caută un apartament în bloc (61,1%), în timp ce 24,7% își doresc o casă de sine stătătoare, aflată în afara unui cartier rezidențial. Ceilalți se află în căutarea unui apartament în vilă (6,2%) sau își doresc o casă aflată într-un cartier rezidențial (7,2%).
Aproape toți respondenții (95,8%) intenționează să se mute în același oraș, iar 67% în același cartier în care locuiesc la ora actuală.
Care sunt criteriile de care țin cont românii atunci când caută o nouă locuință
Întrebați care sunt criteriile de care țin cont atunci când caută o locuință nouă – dincolo de buget – românii incluși în cercetare au făcut referire la zonă (47,8%), suprafața utilă (29,1%), numărul de camere (35,8%), suprafața totală sau construită (26,5%) și la facilitățile din preajma locuinței (22,9%). Anul construcției, accesul la o parcare, apropierea de stațiile de mijloc de transport, calitatea finisajelor și compartimentarea sunt alte criterii amintite de către respondenți.
Unde își caută românii următoarea locuință
61,4% dintre respondenți au declarat că folosesc site-urile de anunțuri imobiliare atunci când își caută o nouă locuință, în timp ce 45,3% preferă să caute direct în motorul de căutare Google, iar 43,6% apelează la prieteni și cunoștințe. În ceea ce privește subiectul căutărilor, respondenții au amintit: informații financiare (63,4%), informații generale (61,1%), informații despre noi proiecte imobiliare (41,1%).
Despre raportul „Cunoașterea extinsă a clientului de imobiliare online”
Raportul de cercetare cantitativă „Cunoașterea extinsă a clientului de imobiliare online” este un demers prin care Storia.ro își propune să cunoască și să înțeleagă tipologiile de clienți de imobiliare. Realizat cu ajutorul agenției de cercetare D&D Research, studiul a implicat 1050 de respondenți cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani, 50% femei și 50% bărbați.