SMARK şi eResearch Corp lansează astăzi Reţelele sociale la români, un raport de cercetare calitativă care analizează în profunzime modalitatea în care tinerii se raportează la reţelele sociale, precum şi comportamentul acestora ca utilizatori.
Studiul este un ghid util pentru orice specialist în comunicare sau marketer care are în portofoliu un brand cu public tânăr şi îşi propune să afle ce anume funcţionează şi ce trebuie evitat în interacţiunea cu utilizatorii care socializează online.
Realizat în parteneriat cu eResearch Corp, raportul de cercetare Reţelele sociale la români este reprezentativ pentru populaţia urbană tânără, cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani, activă în reţelele sociale. Raportul investighează tiparele de utilizare a reţelelor sociale pornind de la modul în care acestea sunt percepute de tineri, de la motivaţiile şi barierele de consum, dar şi de la semnificaţiile principalelor activităţi desfăşurate în cadrul unor astfel de platforme.
„Acesta este un prim proiect dintr-un ciclu de studii prin care ne propunem să întoarcem pe toate feţele noul tip de consumator şi noul lui stil de viaţă, să înţelegem cum sunt afectate mentalităţile, valorile noilor generaţii şi cam la ce tip de răspuns trebuie marketerii să se aştepte de la aceştia, care vor fi modificările majore pe care le va înregistra societatea în viitorul apropiat în urmă shiftului tehnologic şi social prin care trecem. Reţelele sociale reprezintă în mod cert un fenomen social ale cărui efecte nu pot fi ignorate nici de observatorii sociali, nici de marketeri, în primul rând pentru că nu au fost ignorate de consumatori, lucru dovedit de penetrarea foarte mare a acestui fenomen”, a declarat Sorel Radu, managing partner eResearch Corp.
Ce criterii de selecţie a prietenilor au? Ce înseamnă un profil dezirabil? Care sunt motivaţiile mai puţin vizibile de accesare a reţelelor sociale? Ce diferenţe de percepţie sunt între principalele reţele sociale? Ce trebuie să înţeleagă un brand înainte să înceapă să activeze într-o reţea socială? Acestea sunt doar câteva din întrebările care îşi vor găsi răspuns în cadrul studiului.
Mai mult decât atât, Reţelele sociale la români prezintă o clasificare a reţelelor sociale populare în România în funcţie de scopul utilizării, precum şi o selecţie a principalelor tipologii de utilizatori, segmentaţi în funcţie de modalitatea de interacţiune cu reţeaua socială.
“Am încercat să surprindem cât mai multe aspecte ale modului în care tinerii interacţionează cu diferitele reţele sociale, de la motivaţia pe care o au atunci când aderă la acestea şi crearea şi până la modul în care văd relaţia cu brandurile din acest mediu. Studiul se doreşte deci a fi relevant pentru marketerii care au luat decizia de a-şi consolida sau, dimpotrivă, de a intra în acest mediu cu modalităţi noi de relaţionare cu consumatorii lor”, a declarat Marius Cristea, managing director IQads & SMARK şi new business manager F5.
Raportul include insight-uri asupra experienţei personale a utilizatorilor cu reţelele sociale, câteva mostre dintre acestea făcând referire la:
· importanţa unei reţele sociale în viaţa unui adolescent sau tânăr, care nu vine neapărat din faptul că “este la modă să ai cont”, ci din puterea reţelelor de a oferi libertate celor care o utilizează, în forma posibilităţii de a alege şi de a împărtăşi cu alţii bucăţi mai mari sau mai mici din viaţa reală
· interacţiunea brandurilor cu reţelele sociale, orice acţiune prea intruziva sau care nu prezintă un real interes fiind sancţionată ca fiind spam şi deci ignorată de majoritatea utilizatorilor
· consumul activ de reţele sociale (punerea de comentarii, acordarea de like-uri, postarea de mesaje pe paginile celorlalţi, etc), acesta fiind interpretat ca o dorinţă de marcare a teritoriului în scopul de a crea sau creşte vizibilitatea unui utilizator în faţa prietenilor săi sau a utilizatorilor dezirabili
· substituirea fenomenului de socializare în viaţa reală cu prezenţa în cadrul reţelelor sociale, aceasta din urmă fiind o formulă mult mai comodă de a interacţiona cu ceilalţi („offline trebuie să-ţi faci timp să dai telefoane, să faci eforturi pentru a te întâlni cu persoană respectivă”), mai uşor de controlat („nu rişti să te întâlneşti cu cine nu vrei”) şi mult mai selectivă („eşti mult mai selectiv, te mai uiţi la interese, la cercul lui de prieteni”)
Cei care doresc să afle mai multe informaţii despre Reţelele sociale la români sau să comande raportul au la dispoziţie site-ul dedicat: Focus.SMARK.ro/Retele_sociale
Reţelele sociale la români este primul studiu realizat sub umbrela SMARK Focus, un serviciu SMARK ce permite accesul oamenilor de marketing la rapoarte de cercetare calitativă, care le oferă o abordare exploratorie a universului consumatorilor.
De asemenea, sub serviciul SMARK Research, au mai fost lansate studii de cercetare cantitativă precum Femeia ca target, realizat împreună cu Brennan Research & Consultants sau Celebrity Rating for Effective Measurement of Endorsement (CRÈME), împreună cu Deadalus Research.
SMARK este o sursă de knowledge, un instrument de perfecţionare şi networking pentru cei care lucrează în marcomm oferind content editorial premium, accesibil exclusiv pe bază de membership. SMARK, parte din F5, compania de web a grupului Realitatea-Caţavencu, îşi propune să devină un etalon de “smart marketing” prin crearea unei platforme complexe de informare şi consultanţă în domeniu.
eResearch Corp este o companie de research online specializată în studii cantitative şi calitative despre utilizatorii de internet din România.
{mosloadposition user10}