Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu Revolut, semestrul I 2022: Românii au tăiat din cheltuielile cu utilitățile și shopping-ul și au alocat un buget mai mare experiențelor pozitive (călătorii, concerte, socializare)

Revolut visa
  • Utilizatorii Revolut din România au realizat 86 de milioane tranzacții în primele șase luni ale anului, dublu față de aceeași perioadă a anului trecut. Suma totală tranzacționată a crescut cu 29% față semestrul I 2021
  • Segmentul de vârstă 18-24 de ani a înregistrat cele mai mari creșteri, atât în privința ratei de utilizare a super-aplicației financiare (+89% tranzacții), cât și la nivelul sumelor totale ale tranzacțiilor (+81%), în sem. I 2022 vs. sem. I 2021
  • Deși bărbații reprezintă mai bine de jumătate din totalul utilizatorilor aplicației (54%), în România, popularitatea Revolut în rândul femeilor a crescut mai mult, atât ca rată a utilizării (mai multe tranzacții realizate, în sem. I 2022 vs sem. I 2021, cu Revolut, +32%), cât și ca valoare totală a plăților (+27%)

În primele șase luni ale anului 2022, românii au efectuat 86 de milioane de tranzacții cu Revolut, cu 31% mai multe decât față de sem. I 2021. În același timp, volumul total al plăților realizate cu super-aplicația financiară s-a majorat cu 29% în primele șase luni ale anului, față de perioada similară din 2021.

Din datele agregate¹ de super-aplicația financiară se poate vedea că, în ceea ce privește comportamentul de consum al clienților români, turismul a generat cea mai mare creștere, cu +84% pentru bugetele alocate călătoriilor. În același timp, numărul tranzacțiilor efectuate în contextul mobilității turistice aproape s-a dublat (+93%). Însă, românii au alocat mai puțini bani serviciilor și utilităților. În această perioadă, față de primele șase luni ale anului trecut, cheltuielile cu serviciile au scăzut cu 10%, iar cea mai modestă creștere, de 1,7%, a fost remarcată pentru segmentul utilităților.

Revolut visa

 

Românii reduc cheltuielile cu shopping-ul și valorizează mai mult experiențele pozitive, precum călătoriile

În general, românii au fost mai atenți cu banii și au cheltuit mai puțin pentru shopping sau în supermarketuri. De altfel, în primele șase luni ale anului, s-a constatat o reducere a ponderii cheltuielilor cu shopping-ul de la 21% la 17%, iar în cazul cumpărăturilor din supermarket-uri, ponderea s-a diminuat de la 16% la 13,5%.

În schimb, revenirea treptată la normalitatea socială și la mobilitatea de dinainte de pandemia de COVID-19 a contribuit la creșterea ponderii cheltuielilor cu divertismentul (de la 14% la 17%), a celor din restaurante și cafenele (de la 7,4% la 9,8%) și a celor cu călătoriile (de la 5% la 7%), în totalul cheltuielilor realizate în primele șase luni ale anului, față de primele șase luni din 2021. Inflația este și ea un factor care influențează acest comportament, românii preferând să aloce mai mulți bani unor experiențe pozitive, precum socializarea, participarea la concerte și spectacole sau călătoriile, în loc să cheltuiască pentru achiziții recurente sau cu implicare redusă (utilități, servicii, bunuri de larg consum).

Un utilizator de Revolut din România a cheltuit, în medie, 501 EUR pentru divertisment, în primele 6 luni ale anului, 374 EUR pentru călătorii, 299 EUR pentru shopping, 255 EUR pentru achiziții diverse, 175 EUR pentru utilități.

O altă tendință evidențiată de datele Revolut indică faptul că popularitatea super-aplicației a fost în creștere în rândurile doamnelor, chiar dacă cei mai mulți bani cheltuiți cu Revolut au provenit tot din portofelele digitale ale domnilor. Creșterea numărului de tranzacții și a sumei totale cheltuite a fost superioară celei înregistrate în rândul domnilor, cu toate că ponderea utilizatorilor este mai mare decât cea a utilizatoarelor, cu 54% din totalul clienților din această piață.

Doamnele au realizat aproape 30 de milioane de tranzacții cu Revolut în primul semestru al anului, în creștere cu 27% față de aceeași perioadă a anului anterior, în timp ce valoarea totală a cheltuielilor s-a majorat cu 31%. Cu toate aceste, valoarea medie a tranzacțiilor realizate de un bărbat, în sem. I 2022, a fost superioară celei a tranzacțiilor făcute de o femeie – 956 EUR vs. 1.607 EUR.

Campionii creșterii în privința ratei de utilizare sunt clienții din generația Z (18-24 de ani) cu +88% tranzacții în sem. I 2022 vs sem. I 2021. Tot ei sunt pe primul loc și în privința valorii totale a tranzacțiilor, când vine vorba de trenduri crescătoare (+81%). Următoarea categorie de vârstă care a utilizat mai mult Revolut în perioada de referință este 25-34 de ani (+28%), dar la nivelul volumului cheltuielilor, segmentul 45-54 de ani a marcat o creștere importantă, de 22,4%. Cea mai mare valoare a sumei medii cheltuite per utilizator în primul semestru al anului a fost înregistrată pentru categoria de vârstă 35-44 de ani, care a făcut achiziții cu Revolut în valoare de aproximativ 1.607 EUR/ client (+19% față de sem.I 2021). Cea mai mare creștere, în privința aceluiași indicator, a fost semnalată pentru segmentul 25-34 de ani (+31%). La polul opus, categoria de vârstă pentru care s-a înregistrat creșterea cea mai mică este 55-64 de ani, în cazul căreia suma medie a cheltuielilor realizate de un client, în primul semestru al anului, a fost cu 8,4% mai mare (850 EUR/client).

Topul comercianților

Schimbările produse în comportamentul consumatorilor au influențat și structura clasamentului comercianților, în primele șase luni ale anului. După sumele totale ale tranzacțiilor înregistrate cu Revolut în această perioadă, pe primele două locuri s-au situat rețelele Lidl și Mega Image, urmate de Emag, OMV Petrom și Booking.com.

Românii au alocat bugete mai mici achizițiilor de aparatură electrică, electronică și IT&C (-19% în sem. I 2022 vs sem. I 2021), dar au plătit mai mult la benzinării (+20%) și pe platforma booking.com (+145%). Booking.com s-a aflat în top 5 comercianți atât în rândul GenZ, cât și printre Mileniali și Generația X (24-35 și 35-44 ani).

Top 5 comercianți pentru utilizatorii din categoria 18-24 ani a fost format din: Lidl, OMV, Mega Image, Bolt.eu și Glovo, pentru segmentul 25-34 ani – Emag, Lidl, Mega Image, OMV, Booking, pentru segmentul 35-44 – Lidl, Emag, OMV, Mega Image și Booking.com, pentru segmentul 45-54 – Lidl, Mega Image, OMV, Kaufland, Emag.

”Datele din primul semestru al anului 2022 indică o revenire a clienților la un stil de viață mai alert și la reluarea călătoriilor, atât în interiorul țării, cât și dincolo de granițe. Călătoriile, ieșirile la restaurant și apetitul pentru divertisment sunt o dovadă că societatea și-a revenit la preocupările de dinainte de pandemia de COVID-19.

Gabriela Simion, General Manager Revolut Bank, sucursala România
Gabriela Simion, General Manager Revolut Bank, sucursala România

În același timp, vedem și primele semne ale unui comportament precaut în rândul consumatorilor, axat pe diminuarea cheltuielilor recurente. Rolul nostru este să le ușurăm misiunea și să îi ajutăm să obțină maximum de la banii lor, în tot timpul anului, nu doar atunci când sunt în vacanță”, a declarat Gabriela Simion, General Manager Revolut Bank, sucursala România.

¹ Date anonimizate și agregate.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.