5 din 10 români la nivel național se declară mulțumiți de starea lor de spirit, iar relațiile cu persoanele apropiate (familie, prieteni sau partener), locul de muncă actual și mediul de lucru sunt printre principalele motive de mulțumire pentru peste 50% din locuitorii din România.
Compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research a făcut publice rezultatele unui studiu pe tema mulțumirii, desfășurat în rândul respondenților din mediul urban și rural din România. Sondajul și-a propus să descopere cât de mulțumiți sunt românii și ce anume îi face mulțumiți.
Mulțumiți de starea de spirit, mulțumiți de relatiile cu cei dragi
În iunie 2021, 50% din români au afirmat că sunt mulțumiți de relaţiile lor cu familia și prietenii, iar 10% se declară nemulțumiți de aceste relații.
Pe categorii socio-demografice, aprecierea relaţiilor cu familia și prietenii înregistrează diferenţe semnificative statistic numai în funcţie de statutul marital, se arată în raportul citat. Persoanele singure de vârstă mijlocie par să fie mai mulțumite de relațiile cu familia și prietenii (63%), comparativ cu tinerii cu educație superioară și venit ridicat (45%).
Tinerii profesioniști, declară că sunt foarte mulțumiți de relația cu partenerul/partenera
Dacă în decursul anului 2020 satisfacţia faţă de relația cu partenerul/partenera, deşi pozitivă, a avut un nivel mai scăzut pe fondul unei stări de spirit nu tocmai bună a românilor, începând cu luna februarie a anului în curs, a înregistrat un nivel constant ridicat. Cel mai mare grad de satisfacţie faţă de relația cu partenerul/partenera se întâlnește la tinerii cu educație superioară și venit ridicat, cu un procent de 47%, mai arată raportul Reveal Marketing Research.
Majoritatea românilor se simt mulțumiti de mediul în care lucrează
Mulțumirea apare în principal în rândul segmentelor cu educație și venit ridicat (70%) și în rândul tinerilor profesioniști (50%). La polul opus, cei care se declară nemulțumiți sunt familiile tradiționale (36%) și persoanele singure de vârstă mijlocie (32%).
Nu este surprinzător că mulţumirea legată de sectorul profesional este direct proporţională cu mulțumirea față de celelalte aspecte ale vieții: starea de spirit și relațiile sociale – cu familia, prietenii și partenerul/partenera de viață.
Ce ne arată, practic, studiul este faptul că încep să conteze din ce în ce mai mult aspectele care țin de starea noastră emoțională, ca oameni, și de crearea unui cadru care să motiveze mai degrabă prin aspecte intrinseci decât prin cele de ordin extrinsec.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat în perioada februarie – iunie pe un eşantion reprezentantiv național (urban și rural). Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%. Interviurile au fost realizate online, pe baza panelului Reveal Marketing Research.