Reveal Marketing Research lansează un nou studiu din seria studiilor proprii în contextul epidemiei de coronavirus. Romanii AZI este un studiu ce are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp.
Studiul Românii AZI derulat pe parcursul lunii septembrie arată că românii se declară mai puțin furioși decât în perioada verii. Scădere cu 10% a nivelului de furie se explică prin creșterea nivelului de relaxare/liniste, dar și a nivelului de bucurie (ambele fiind mai ridicate decat media înregistrată pe perioada verii).
Starea de oboseală se află pe un trend descendent (6% mai scăzut ca media iun-aug) probabil ca urmare a concediilor și vacanțelor din această vară.
Trenduri și perspective
Comparativ cu luna septembrie a anului trecut, românii se declară mai multumiți. Conform datelor obținute, aspectele vieții care le aduc cea mai mare mulțumire românilor sunt nivelul de dezvoltare personală (creștere cu 10% față de sept 2020), starea de spirit și mediul în care traiesc (creștere cu aproape 5% față de sept 2020).
Relațiile sociale se află în continuare pe primul loc în ceea ce privește motivațiile românilor și înregistrează procente mai ridicate (38%) față de media vara acestui. Se observă diferențe între septembrie 2020 și septembrie 2021 cu precădere în ceea ce privește depășirea obstacolelor și relațiile sociale, care de altfel pot fi interpretate împreună.
Astfel, importanța pe care românii o acordă relatiilor sociale a crescut cu aproape 10%, cel mai probabil pe fondul relaxării restricțiilor din această vară (românii au avut posibilitatea să iasă împreună cu prietenii și s-au putut bucura de concedii). De altfel, dorința depășirii obstacolelor înregistrează procente cu 7% mai scăzute ca septembrie 2020. Românii sunt mai interesați să fie aproape unii de alții pe fondul recuperării timpului pierdut.
Românii și economiile
La nivel național, modul de economisire al românilor a rămas constant cu media din această vară, dar si cu septembrie anul trecut. Cel mai mult în această lună economisesc tinerii și vârstnicii. În mediul urban se economisește cu aproape 10% mai mult ca în mediul rural, probabil și datorită posibilităților financiare mai mari în urban decat în rural.
Din punct de vedere al cheltuielilor, dorința schimbarii și a depășirii obstacolelor se află în continuare într-un trend ascendent. Romanii declară că investesc din ce in ce mai mult în propria lor persoana, în special prin călătorii / vacanțe (32%) și achiziționarea de cărți (16%, față de luna august, 13%).
Cheltuieli pe categorii de produse și segmente – Septembrie 2021
Produsele sau serviciile cu o componentă de integrare socială (ieșiri în oraș – pub-uri, restaurante; călătorii, vacanțe,etc.) sunt consumate într-o anumită măsură de toate segmentele de vârstă, cu precădere tinerii și familiile cu copii. Produsele destinate dezvoltării personale și stimei de sine (cărți, cursuri, arta, etc.) sunt consumate în special de către tineri.
Produsele destinate siguranței și supraviețuirii (produse alimentare, medicamete/suplimente, etc.) sunt achiziționate în această lună în special de familiile care au copii și care, cel mai probabil cumpără produse pentru copiii lor care au început noul an școlar.
Despre barometrul Românii AZI
Românii AZI este un barometru dezvoltat de Reveal Marketing Research și funcționează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru clienții din portofoliul companiei. El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile învață cum trebuie să comunice cu publicul țintă, pornind de la emoțiile și motivațiile dominante din societatea românească din acea perioadă.
Specificații metodologice
Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).
Studiul este reprezentativ național urban și rural, completat de 1017 respondenți (în luna septembrie) și marja de eroare este de +/-3%.
Datele aparțin companiei de cercetare de piață Reveal Marketing Research și sunt utilizate pentru punerea în context a studiilor comerciale realizate în viitor pentru clienții companiei.