Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu Reveal Marketing Research la nivel național despre evoluția emoțională a românilor: Românii încep să vadă lumina de la capătul tunelului

evolutia emotiilor romanilor ianuarie aprilie 2021 Romanii AZI

Cum au răspuns cetățenii români la întrebări legate de acest subiect în studiul Reveal Marketing?

Conform studiului, satisfacția generală a românilor față de diverse aspecte ale vieții crește cu 5% în aprilie față de luna martie (65%).

Acest fapt poate fi explicat prin decizia de a introduce măsuri de relaxare, că urmare a scăderii ratei de incidență a infectării cu coronavirus.

  • La nivel național, satisfacția față de carieră / locul de muncă este în continuare într-un trend ascendent (de la 62% în martie la 66% în aprilie), alături de satisfacția față de venituri (de la 45% în martie la 53% în aprilie).
  • Pe primul loc în aprilie se află teritoriul depășirii obstacolelor și al schimbării, cu o creștere de 10% față de luna martie.
  • Familiile moderne sunt în continuare segmentul cel mai mulțumit de carieră / locul de muncă și de venituri, alături de tinerii profesioniști.

Românii încep să vadă lumina de la capătul tunelului

La nivel național cele mai ridicate procente se regăsesc în cazul stării de spirit (6% în plus față de martie), al sănătății / condiției fizice (9% în plus față de martie) și al satisfacției față de mediul de locuire (9% în plus față de martie).

Aceste creșteri de la o luna la alta pot fi asociate cu decizia de a introduce măsuri de relaxare , ca urmare a scăderii ratei de incidență a infectării cu coronavirus. Deși nivelul de furie se menține încă în luna martie, scade în schimb nivelul de oboseala al romanilor.

evolutia emotiilor romanilor ianuarie aprilie 2021 Romanii AZI

30% dintre români resimt în continuare o stare de oboseala, însă în scădere cu 2% față de luna precedentă (martie 32%). În notă pozitivă, s-au înregistrat procente de 66% reprezentând satisfacția la locul de muncă și procente de 53% reprezentând satisfacția față de venituri.

Important de știut

Desi satisfacția generală fața de diverse aspecte ale vieții a crescut în aceasta luna, nivelul de furie se menține ca în martie, în schimb scade puțin nivelul de oboseală al românilor. Nivelul de motivație din această lună înregistrează cele mai scăzute procente (3%) din acest an și din 2020. Emoțiile cele mai resimțite în luna aprilie sunt cele de îngrijorare (13%) și de dezamăgire (12%).

Priorități

Pe primul loc în aprilie se află teritoriul depășirii obstacolelor și al schimbării, cu o creștere de 10% față de luna martie. Această lună înregistrează cele mai ridicate procente din acest an, probabil datorită nevoii românilor de a schimba ceva în viață lor după un an de pandemie, de restricții și de distanțare socială. Teritoriul relațiilor sociale și al unității trece pe locul doi în motivațiile românilor în această luna, cu o scădere de 3% comparativ cu martie.

evolutia prioritatilor romanilor ianuarie aprilie 2021 Romanii AZI

Această scădere poate fi explicată în asociere cu creșterea în teritoriul schimbării și al depășirii obstacolelor: românii doresc să își îmbunătățească viața.

Teritoriul stabilitate, responsabilitate, credință a scăzut cu 6% comparativ cu luna martie și înregistrează unul dintre cele mai scăzute procente din acest an, după luna februarie. Acest lucru ar putea fi asociat în primul rand cu o revolta acumulată de-a lungul timpului față de restricțiile pandemiei.

Comparativ cu anul 2020, a scăzut în importanță teritoriul stabilității, responsabilității, credinței (3%), dar a crescut importanța teritoriului depășirii obstacolelor și al schimbării (5%). Romanii par a simți o nevoie acută de schimbare.

Urban – rural aprilie 2021:

Teritoriul schimbarii si al depasirii obstacolelor este mai important in mediul urban decat in mediul rural, desi acesta a crescut in importanta si in mediul rural comparativ cu luna martie (crestere de 17%).

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Datele au fost colectate lunar, în perioada aprilie 2020-aprilie 2021, pe un eșantion reprezentativ national (urban și rural). Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.