Peste 60% dintre români aleg să-și renoveze întreaga casă la nevoie, în timp ce 24% fac acest lucru periodic. Doar un procent de 9% își renovează casa atunci când văd un produs interesant și își doresc să îl aibă, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru FERRO Group pe un eșantion național de 1008 de persoane.
Pe primul loc în topul încăperilor din locuință, cărora românii le acordă o atenție sporită pentru renovare se regăsesc baia și bucătăria (72%). Când vine vorba de schimbările pe care ar putea să le facă românii anul acesta, 90% dintre respondenți au răspuns că zugrăvitul face parte din prioritățile lor.
Pe locul secund, 72% dintre români își doresc schimbări majore, cum ar fi schimbarea obiectelor sanitare (baterii, dusuri, etc), aceștia fiind urmați de aceia care preferă să schimbe mobila (64%), sistemul de iluminare (51%) și instalația de apă (34%).
Românii aleg într-o mai mare măsură ușurința de utilizare în detrimentul criteriilor de design și culoare
De asemenea, 68% din respondenții la acest studiu aleg cu predilecție să-și cumpere produse de renovare a casei având în vedere ușurința în utilizare. Doar 43% aleg produse în funcție de design și culoare (37%). Elementele de renovare cele mai căutate de către români atunci când vor să-și renoveze casa sunt: bateria de la chiuveta din bucătărie și bateria de la lavoarul din baie.
În ceea ce privește suma pe care ar fi dispuși să o investească pentru bateria de la chiuveta din bucătarie, 20% dintre respondenți au afirmat că ar aloca între 151 și 200 de lei, în timp ce 15% ar aloca un buget cuprins între 50 și 100 de lei. În cazul bateriei pentru lavoarul de la baie, 21% dintre respondenți ar aloca un buget între 151 și 200 de lei, iar 15% ar aloca un buget cuprins între 50 și 100 de lei.
1 din 2 români apelează la meseriași pentru renovarea casei
De asemenea, respondenții la acest studiu apelează cu predilecție la ajutorul meseriașilor pentru renovarea casei, aceștia fiind în procent de 59%. Doar 9% apelează la o firmă specializată în timp ce 25% declară că se vor ocupa personal de renovare (5.8% altă situație).
Respondenții care au luat parte la acest studiu desfășurat de Reveal Marketing Research sunt femei și bărbați, cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de internet. Colectare: 07.06-14.06.2021.