- Conform răspunsurilor, principala motivație pentru a deveni antreprenori o reprezintă programul flexibil și lipsa unui șef
- În proporție de 70%, tinerii respondenți au ca principală sursă de venit banii proveniți de la părinți
- În topul obiectivelor se află independența financiară, pentru 71% dintre participanții la studiu, urmată de sănătate, pentru circa 63%
Aproximativ 85% dintre tinerii din generația Z își doresc să devină antreprenori, potrivit unui studiu realizat în cadrul proiectului ”Practică inteligent dezvoltarea ta! – PRIDE-U, POCU 626/6/13/133138, implementat la nivelul Academiei de Studii Economice din București. Cercetarea a fost efectuată în perioada mai–iunie 2021, în parteneriat cu agenția de comunicare și relații publice, United Media Corporation. Studiul a inclus 171 de respondenți, tineri aparținând generației Z, studenți înscriși în grupul țintă al proiectului, din cadrul ASE și nu numai, cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani, și a avut ca scop analizarea comportamentului, intereselor, motivațiilor și dorințelor acestora, atât în sfera profesională, cât și personală.
Principalele motive pentru dorința tinerilor de a deveni antreprenori au fost: programul flexibil, oportunitatea de a fi propriul șef și de a-și transpune ideile în realitate, precum și posibilitatea de a fi independenți și creativi.
În ceea ce privește sursa veniturilor, respondenții au declarat în proporție de 70% că primesc cea mai mare parte a banilor de la părinți. La capitolul cheltuieli, 89% dintre tinerii intervievați au menționat că cea mai mare parte a acestora sunt pentru mâncare. În topul cheltuielilor se mai află hainele și divertismentul. Printre cele mai importante aspirații au fost nominalizate independența financiară, în cazul a 71% dintre participanții la studiu, sănătatea – pentru 63,2% și reușita în carieră, în proporție de 60%. Nevoia de a fi parte dintr-un mediu în care să se poată exprima liber și întemeierea unei familii sunt alte deziderate ale respondenților.
La întrebarea legată de lucrurile care le lipsesc cel mai mult în prezent, doar 20% dintre tineri au răspuns că au tot ceea ce au nevoie, în timp ce 22% au menționat timpul liber ca cea mai mare lacună în programul actual, iar 10% au reclamat insuficiența banilor raportat la nevoile lor.
Chestionați cu privire la modalitatea și preferințele de socializare, 83% dintre tineri au declarat că preferă mediul offline, dar cu toate acestea, din diferite considerente, tot canalele online rămân cele mai utilizate. Astfel, 91,2% au indicat Instagramul ca platformă principală de socializare, iar 67,7% Whatsapp-ul.
“Această cercetare se înscrie în seria acțiunilor pe care le întreprindem prin proiectul PRIDE-U, cu scopul de a-i ghida pe tineri în tranziția către viața profesională și maturitate. Astfel, în următorii 2 ani, plănuim o serie de acțiuni care vor consta în ședințe de coaching, stagii de practică la potențiali angajatori, precum și consiliere personală și profesională. Acest studiu face parte dintr-o serie mai amplă de studii și analize, care ne ajută să-i înțelegem mai bine pe tinerii aflați la început de drum, să vedem care le sunt temerile, așteptările, lipsurile actuale, dar și nivelul de înțelegere a realității. Prin acțiunile derulate la nivelul proiectului, ne dorim să-i sprijinim pe studenți, să se transforme în adulți echilibrați, conștienți de cine sunt și ce-și doresc în viață. Le mulțumim partenerilor noștri de la United Media Corporation (www.unikorn.ro), care s-au implicat în proiect atât din punct de vedere logistic în realizarea acestui studiu, dar și ca organizație – partener de practică, acceptând ca 10 studenți din grupul țintă al proiectului PRIDE-U să își desfășoare stagiile de practică în cadrul companiei”, a declarat Conf. univ. dr. Cristian MARINAȘ – Manager proiect PRIDE-U.
Despre proiectul PRIDE-U ”Practică inteligent dezvoltarea ta!”
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE din București derulează în perioada 22 septembrie 2020-21 septembrie 2022, proiectul Practică inteligent dezvoltarea ta–PRIDE – U / POCU/626/6/13/133138, proiect co-finanțat prin Programul Operațional Capitalul Uman, 2014-2020; Axa prioritară 6 – Educație și competențe. Obiectivul general al proiectului îl constituie facilitarea tranziţiei studenţilor de la şcoală la viaţa activă prin furnizarea unui pachet integrat de servicii de orientare şi consiliere în carieră, coaching, învăţare practică şi organizarea unor stagii de practică la potenţiali angajatori, în vederea dobândirii de competenţe şi a învăţării pe tot parcursul vieții.
Grupul ţintă al proiectului este format din 321 de studenţi ai Academiei de Studii Economice din București, de la ciclul licenţă şi de la ciclul master, cu domiciliul în regiunile de dezvoltare Nord-Est, Sud-Est, Sud – Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest și Centru.