Cei mai mulți români (71%) sunt interesați de dezvoltarea competențelor profesionale, prin intermediul cursurilor
Românii asociază învățarea continuă cu învățarea pe tot parcursul vieții, dezvoltarea personală și dobândirea de noi cunoștințe, arată un studiu realizat pentru Upriserz, platformă de educație online dedicată antreprenorilor și profesioniștilor din piața muncii. Mai mult, o persoană obișnuită este interesată de 4.5 arii de studiu, în medie. Cei mai mulți (71%) sunt interesați de dezvoltarea competențelor profesionale, accesând domenii precum IT, finanțe, marketing, legal, business, tech, vânzări sau limbi străine.
Obiectivele românilor în ceea ce privește învățarea continuă diferă însă în funcție de vârstă și de timpul investit pentru învățare. Tinerii din Generația Z și Millennials tind să se concentreze mai mult pe rezultate. Aceștia caută să își îmbunătățească perspectivele de carieră și oportunitățile pe piața muncii, să învețe să își deschidă o afacere sau să se dezvolte personal. În schimb, reprezentanții generației X participă la activități de învățare cu scopul de a-și exercita mai bine atribuțiile de muncă, în timp ce Baby Boomers caută să dobândească cunoștințe utile și să-și petreacă timpul liber într-un mod plăcut.
„Studiul acesta ne-a arătat că învățarea nu ține cont de vârstă sau de etapa vieții în care se află fiecare, ci mai degrabă de dorința de a ne păstra mintea activă. Secretul unei vieți echilibrate este această dobândire permanentă de informații relevante pentru fiecare în parte și transmiterea lor mai departe către cei din jurul nostru. Desigur că există perioade în viața noastră când învățarea ne ocupa 100% din timp, vorbind de anii școlari, însă, de la un punct, este nevoie să identificăm acele cursuri care ne pot ajuta să ne atingem obiectivele individuale. Parcursul nostru în această lume este despre învățare și mă bucur că românii sunt tot mai interesați să se dezvolte, indiferent de vârstă. Acest lucru ne-a încurajat să extindem aria de cursuri produse prin intermediul platformei Upriserz și să oferim un abonament accesibil tuturor celor interesați să continue această călătorie a învățării, prin reducerea costului acestuia cu peste 50%, începand cu 1 octombrie”, a declarat Lorand Soares-Szasz, CEO Upriserz.
„Oamenii caută forme de învățare continuă în domenii pe care educația formală le acoperă prea puțin, dar au devenit foarte importante în realitatea contemporană. Multe dintre profesiile actuale solicită competențe ce nu sunt dezvoltate suficient în specializările din sistemul educațional formal, iar dinamicile profesionale produc noi provocări la care indivizii răspund căutând noi forme de învățare adaptate resurselor și nevoilor lor. Fiecare etapă din viață produce alte căutări, de la începerea carierei la dezvoltarea capacităților în domeniul profesional la extinderea viziunii despre lume, iar oamenii pot accesa programele de învățare continuă pentru a-și selecta exact cursurile potrivite pentru momentul în care se află”, a adaugat antropologul Radu Umbreș.
Utilizatorii platformelor de învățare apreciază în special subiectele discutate și conținutul transmis prin intermediul acestora, în timp ce costul este principalul impediment, menționat de o treime dintre utilizatori.
Sintagma „platformă de învățare” este asociată de majoritatea persoanelor cu platformele utilizate pentru susținerea cursurilor online în mediul academic, precum Zoom, Google Meet, Classroom, E-Learning, Microsoft Teams. Mai mult, 44% dintre participanții la studiu nu recunosc nicio platformă de învățare nici atunci când au de ales dintr-o listă pusă la dispoziție. Coursera și Udemy sunt platformele de învățare cel mai frecvent menționate liber de respondenții din cadrul studiului.
Studiul a fost realizat de către compania MKOR pentru platforma de cursuri Upriserz, pe un eșantion reprezentativ de 1.066 de respondenți, din mediul urban și rural, cu vârsta cuprinsă între 21-65 de ani.