Cum își pot adapta brandurile strategia pentru a construi relații pe termen lung cu Gen Z
Doar 29% dintre membrii Gen Z intervievați consideră că sunt înțeleși cu adevărat de branduri.
Disruptivi, dar nostalgici. Ambițioși, dar anxioși. Motivați, dar singuratici. Generația Z este cea diversă și mai mare generație din istoria contemporană. La nivel global, 40% dintre consumatori fac parte din Gen Z, cu venituri de aproximativ 7 trilioane de dolari (potrivit Bank of America Research). Până în 2031 se estimează că veniturile Gen Z vor ajunge la 33 de trilioane de dolari, depășind generația Millenials. În viitorul apropiat, generația Z va deține, astfel, cea mai mare putere de cumpărare și capacitate de conectivitate cunoscute vreodată.
În acest context, brand-urile au nevoie acum, mai mult ca niciodată, să își regândească strategiile pentru a construi relații pe termen lung cu Gen Z. Pornind de la aceată temă, experții Ogilvy Consulting au lansat studiul ‘For Gen Z, Brand is What You Share, Not What You Sell’ − un raport dedicat, care are la bază peste 1.000 de sondaje, interviuri și sesiuni de lucru realizate cu consumatori Gen Z din SUA și UK, precum și reprezentanți ai brandurilor din întreaga lume.
Conform raportului, astăzi, peste 60% dintre membrii Gen Z consideră că este important ca opiniile lor să fie valorificate de către companii. În același timp, potrivit studiului realizat de Ogilvy, doar 29% dintre membrii Gen Z intervievați consideră că sunt înțeleși cu adevărat de branduri.
Gen Z se așteaptă nu doar să comunice cu brandurile, ci să se implice activ, alături de ele.
Pentru a atrage interesul Gen Z este esențial ca brandurile să le înțeleagă dorința fundamentală de a-și face simțită nevoia de a contribui – 44% dintre respondenți au declarat că, dacă ar avea ocazia, ar fi interesați chiar să vină cu idei pentru design-ul unui produs nou, de exemplu. Tot mai mult, Gen Z se așteaptă nu doar să comunice cu brandurile, ci să se implice activ, alături de ele. Cei din generația Z își doresc să interacționeze și să co-creeze împreună cu brandurile capabile să le înțeleagă profilul și să le ofere oportunitatea de a se exprima și de a produce impact, atât virtual, cât și în viața reală. Întrebați dacă ar fi dispuși să aloce o oră pe săptămână din timpul lor, pentru a fi parte din grupuri de lucru formate de brandurile lor favorite, 86% au răspuns pozitiv, conform studiului Ogilvy.
Prin urmare, brandurile care vor să câștige pariul cu reprezentanții Gen Z trebuie să le pună în valoare potențialul creativ, în avantajul ambelor părți, schimbând paradigma de raportare, de la clienți, la parteneri.
Mai jos, pe scurt, cateva dintre recomandările cheie ale Ogilvy către branduri pentru noua paradigmă de comunicare cu Gen Z. Mai multe detalii în studiu 1 & 2.
#1 Construiește alături de comunitate, nu pentru comunitate
Pentru a face trecerea la acest nou tip de abordare, bazat pe ideea de sharing, brandurile trebuie să se axeze nu atât pe gestionarea comunităților, cât pe dezvoltarea și valorificarea de lideri, care să ducă mai departe angajamentul și obiectivele comune, asumate împreună.
#2 Fii partener pentru reprezentanții Gen Z în încercările acestora de a se adapta cât mai bine noului peisaj educațional și provocărilor de pe piața muncii
Există deja branduri care îi sprijină pe tinerii Gen Z în acest sens, oferindu-le conținut educațional, acces la training-uri, cursuri și resurse sau diverse oportunități de învățare. Generația Z este foarte conștientă de faptul că multe industrii vor continua să fie afectate de automatizări și schimbările culturale majore ale momentului, urmărind să își completeze cunoștințele dobândite în sistemul formal de educație cu altele noi, adaptate contextului actual.
#3 Încurajează noua clasă de soloprenori și industria bazată pe crearea de conținut
Brandurile trebuie să susțină categoria creatorilor de conținut Gen Z, aflată în plină ascensiune. Depășind bariera influencer marketing-ului tradițional, aceștia nu mai reprezintă un simplu canal de distribuție pentru branduri, ci produc conținut din ce în ce mai popular, ajutând brandurile să își definească prezența online. Chiar și creatorii mai mici vor avea așteptarea ca brandurile să îi ajute să creeze și să crească, punându-le la dispoziție cele mai noi instrumente și platforme pentru a fi auziți și văzuți.
#4 Experimentează cu WEB3
Platformele virtuale au devenit în prezent spațiile predilecte pentru Gen Z, unde aceștia pot fi auziți și văzuți, dar și o sursă de inspirație pentru creatorii de conținut din noua generație. Brandurile care vor să ofere consumatorilor experiențe interactive și să se conecteze cu Gen Z trebuie, așadar, să se uite cu atenție la noile oportunități oferite de metaverse și gaming.
#5 Construiește comunități orientate către acțiune, cu valori bine stabilite
Astăzi, tinerii se mobilizează cu o viteză extraordinară pentru a aboli sisteme discriminatorii şi nocive, dar nu o pot face singuri. Mai mult ca oricând, aceștia așteaptă sprijin din partea brandurilor pentru a gestiona mai bine problemele cu care se confruntă societatea contemporană. Pe măsură ce guvernele și instituțiile reacționează tot mai lent, Gen Z se aşteaptă ca brandurile să se alăture luptei lor, să lucreze împreună și să vină cu soluții pentru a produce schimbări reale, plasând ideea de purpose și impact în centrul strategiilor lor.