De la comunități hiper-localizate și iCommerce, la Artificial Influence și servicii pe bază de abonament, industria de Influencer Marketing creează o nouă paradigmă pentru branduri
Pe măsură ce industria de Influencer Marketing a crescut la nivel global, de la 1,7 miliarde de dolari în 2016 la 16,4 miliarde în 2022, un nou studiu realizat de Ogilvy punctează tendințele cheie care vor permite brandurilor să obțină awareness, să își îmbunătățească nivelul de engagement și să genereze venituri în 2023. Fiecare dintre cele șase tendințe identificate de experții Ogilvy ajută brandurile să beneficieze de pe urma economiei efervescente a Influencing-ului, în moduri distincte.
Una dintre tendințele cheie este iCommerce-ul (Influence economy). TikTok a devenit a treia cea mai mare platformă socială și cea mai puternică forță culturală și comercială pentru consumatorul de astăzi, și nu doar pentru Gen Z și Alpha (36% dintre utilizatori au peste 30 de ani). #TikTokMadeMeBuyIt are 29,3 miliarde de vizualizări și generează vânzări online prin opțiunea de testare live a magazinelor, ceea ce oferă brandurilor o perspectivă de ansamblu, fără precedent, asupra campaniilor derulate. 49% dintre utilizatorii TikTok au declarat că au făcut deja achiziții prin intermediul acestei platforme.
“Influencer marketing-ul funcționează deoarece consumatorii au mai multă încredere în oameni decât în branduri. Influencing-ul permite brandurilor să se conecteze cu publicul într-un mod în care niciun alt instrument de marketing nu o poate face, apelând la autenticitate. Totodată, pe măsură ce ne îndreptăm către incertitudine economică, este necesar ca brandurile să folosească eficient bugetele. O parte dintre trendurile în Influencer marketing, precum “grassroots influence”, care valorifică puterea comunităților hiper-localizate, permit brandurilor să ocolească modelele de vânzare tradiționale și să își identifice publicul țintă în moduri mult mai autentice.” – Rahul Titus, Global Head of Influence, Ogilvy PR.
Alte tendințe identificate în cadrul studiului sunt serviciile pe bază de abonament și influencerii virtuali. Platformele, inclusiv OnlyFans și Patreon, devin mainstream, iar acest model de business va defini anul 2023, deblocând noi fluxuri de venituri pentru creatorii de conținut, dincolo de parteneriatele plătite. Chiar și influencerii virtuali devin din ce în ce mai reali, datorită AI-ului. O altă tendință cheie este reprezentată de creșterea industriei de Health Influence − 40% dintre respondenți au declarat că informațiile găsite pe rețelele sociale au influențat modul în care au făcut față unei afecțiuni cronice, viziunea lor asupra dietelor și exercițiilor fizice sau alegerea unui medic – ceea ce înseamnă că selecția influencerilor este esențială.
“Influencing-ul nu este doar un add-on, ci un element fundamental. Într-o epocă în care consumatorii sunt copleșiți de cantitatea de conținut disponibilă pe mai multe dispozitive, Influencing-ul reprezintă o nouă frontieră în continua evoluție a marketingului. Viitorul Influencing-ului aparține oamenilor autentici, cu povești credibile care au un impact real. Iar brandurile trebuie să controleze conversația sau altcineva o va face în locul lor.” – adaugă oficialul global Ogilvy.
Cele 6 tendințe, așa cum sunt definite în raport, sunt: Going beyond the Singular (tapping into Groups, not just individuals); Grassroots Influencing (hyper-local Influence to drive community); Influencing Better Health & Wellness (Influence in healthcare); iCommerce (full-funnel influence that goes beyond brand building); AI Influence becomes Real (artificial Influencers to supplement Influencer marketing); Subscription Influence (paid for premium Influencer content).
Explorarea in detaliu a studiului aici.