Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu ING Bank: Șase din zece români ar fi mai puțin dispuși să cumpere de la companiile care nu iau în serios responsabilitatea față de mediu și societate

Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România

Conform unui studiu realizat de Ipsos pentru ING Bank1, șase din zece români ar renunța să cumpere produse și servicii de la companii care nu demonstrează responsabilitate față de mediul înconjurător și societate. Mai mult, 40% declară că au renunțat deja să cumpere de la companii despre care au descoperit că nu sunt responsabile cu mediul.

Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România: „Asistăm la o transformare în prioritățile consumatorului. Pe de o parte avem o conștientizare a responsabilității individuale, iar pe alta vedem și creșterea așteptărilor față de companii și autorități.”

Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România
Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România

Responsabilitate individuală

Opt din zece români sunt de părere că acțiunile lor pot avea un impact pozitiv asupra mediului și societății. În timp ce existau deja pași în această direcție înainte de pandemie, 42% din cei intervievați spun că au observat o preocupare crescută față de mediu și în rândul prietenilor sau al familiei în ultimul an.

„Conștientizarea faptului că fiecare dintre noi e parte necesară din această schimbare și că realmente fiecare gest contează este un lucru foarte puternic pentru rezultate pe termen lung. Faptul că devenim cu toții mai conștienți de impactul pe care îl avem și nu mai așteptăm ”să se facă” arată că suntem pe direcția cea bună.”, a adăugat Alexandra.

Schimbări în obiceiurile de consum și așteptările față de companii

45% dintre români spun că sustenabilitatea produselor și impactul asupra mediului le influențează mai mult deciziile de cumpărare față de anii trecuți. Mai mult:

  • Peste jumătate ar plăti un preț mai mare pentru un produs mai durabil dacă ar ști că poate fi reciclat aproape cu totul.
  • 49% ar plăti mai mult pentru un produs dacă achiziționează de la o companie responsabilă social.
  • Aproape doi din trei români ar recicla și repara produsele pe care le dețin.

Alexandra Maier: „Un mod sănătos de a gândi și chiar unul pe care îl încurajăm în programul Banometru, (pentru că e inclusiv un mod de gândire sănătos financiar) este să calculăm produsul și în termeni de cost per utilizare. Mai mult, începem să conștientizăm responsabilitatea noastră reală odată ce ne întrebăm ”ce se întâmplă cu produsul după ce nu-l mai pot folosi?”

Așteptări față de autorități

Două treimi din români sunt de părere că planurile de redresare economică trebuie să se concentreze pe accelerarea tranziției către o amprentă scăzută de carbon. 74% spun că vor să vadă mai multe reglementări din partea autorităților pentru susținerea sectoarelor de energie verde (eoliene offshore, de exemplu); 72% consideră că autoritățile ar trebui să impună condiții companiilor care primesc sprijin financiar, astfel încât acest sprijin să contribuie la atingerea obiectivelor privind schimbările climatice.

„Interesul din partea mediului de business există. Vestea bună e că acest interes se traduce din ce în ce mai mult în acțiuni concrete. Un alt studiu pe care l-am făcut anul trecut arată că șapte din zece investitori au un apetit în creștere pentru proiecte verzi. Iar ING este alături de clienții care vor să facă această tranziție, prin consultanța, produsele și serviciile oferite.”, a subliniat Alexandra Maier.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.