pentru a-şi exploata informaţiile
Peste 92% din managerii IT din Europa consideră că organizaţia în care lucrează nu exploatează avantajele competitive ale Managementului Informaţiei, conform noului studiu Pressure Point Index 2008 publicat de HP în cadrul Summitului Gartner Business Intelligence desfăşurat în Amsterdam. (1) În general, respondenţii au fost nemultumiţi de calitatea şi modul de livrare al informaţiilor în cadrul companiilor lor, iar 67% dintre ei chiar au recunoscut inconsistenţa acestui proces. 69% dintre ei consideră că nu primesc suficiente informaţii pentru a putea lua decizii corecte pentru business şi doar 7% dintre ei au afirmat că primesc informaţiile de care au nevoie.
“Multe companii ascund adevărate comori, prin datale pe care le deţin, dar le lipseşte investiţia necesară şi abilitatea de a extrage elementele valoroase din aceste informaţii,” a declarat Valerie Logan, lider global în cadrul Information Management, Consulting & Integration, HP Services. “În timp ce directorii executivi recunosc potenţialul acestui avantaj competitiv, aceştia sunt împiedicaţi să investească în programe extinse de management al informaţiei de mai mulţi factori, inclusiv de complexitatea şi nevoia corelării sistemelor de management”.
În ciuda faptului că recunosc acest lucru, respondenţii simt că nu sunt capabili să transforme datele în concluzii strategice şi să le exploateze potenţialul de business din diverse motive. Aproximativ 80% spun că implemenatrea unui nou sistem IT este prea complexă, 75% dintre ei au declarat că le este dificil să creeze context de business pentru a realiza această investiţie şi 74% au dat vina pe depozitele dispersate în care sunt păstrate informaţiile.
În acelaşi timp, 67% din personalul IT cu putere de decizie a susţinut ca departamentul IT era încă perceput ca unul costisitor în companie. Au fost oferite o mulţime de motive în acest sens, inclusiv lipsa de înţelegere a seniorilor din management în legătură cu beneficiile pe care IT-ul le aduce în companie şi faptul că departamentul nu este suficient de bine reprezentat în organizaţii.
“Există o nevoie clară în companiile mari că directorii departamentelor de IT să ia măsuri şi să se asigure că managementul informaţiei este plasat central în cadrul businessului şi că este perceput ca un element strategic esenţial. Demonstrând că un business are nevoie de un management eficient al informaţiilor şi că poate oferi o valoare fără precedent într-o economie bazată pe informaţii, managementul datelor este o metodă prin care directorii IT pot spori valoarea IT-ului în cadrul companiei. HP a obţinut o serie de succese în activitatea de sprijinire a clienţilor pentru dezvoltarea şi susţinerea strategiilor de Business Intelligence care oferă un ROI crescut de la începutul până la finalul investiţiei” a declarat Logan.
HP este partenerul evenimentului Gartner Global Partner şi principalul sponsor în cadrul Summitului Gartner Business Intelligence 2008.
(1) Metodologie
HP a contractat Penn, Schoen & Berland Associates pentru a realiza studiul 2008 Pressure Point Index. Metodologia studiului a constat în efectuarea a 234 de interviuri în profunzime cu top managementul şi factori de decizie din IT din cadrul unor companii cu peste 1000 de angajaţi din Marea Britanie, Franţa, Germania şi Italia în perioada Noiembrie-Decembrie 2007.
{mosloadposition user10}