Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu Fashion Days: românii își comandă hainele de pe telefonul mobil

  • 39% creștere a comenzilor înregistrate în aplicațiile de mobil în perioada ianuarie – octombrie 2016, față de 2015;
  • Numărul de descărcări al aplicației Fashion Days a ajuns la peste 800.000;
  • Pentru clienții care au aplicația mobilă instalată, Black Friday va începe în exclusivitate mai devreme, pe 17 noiembrie, ora 20:00.

Comerțul online de fashion a intrat într-o nouă etapă: mobile. Tot mai mulți clienți aleg telefonul mobil atunci când își comandă produsele de îmbrăcăminte și de încălțăminte preferate. Fashion Days a raportat în acest an o rată a comenzilor prin dispozitivele mobile (smartphone şi tabletă) de 68%. Mai mult, numărul de descarcări al aplicației Fashion Days a ajuns la peste 800.000.

De asemenea, în perioada ianuarie – octombrie 2016, volumul comenzilor plasate de clienți în shopul Fashion Days prin aplicațiile mobile a crescut cu 39%, față de aceeași perioadă a anului precedent. Evoluția cea mai spectaculoasă au înregistrat-o comenzile plasate prin aplicația de Android pentru telefon și tabletă, cu un plus de peste 50% față de 2015, urmate de cele realizate prin aplicația de iPhone (40%). În privința traficului din primele zece luni ale acestui an, creșterea a fost de 20%, comparativ cu 2015.

„Când am dezvoltat aplicațiile mobile ne-am gândit în primul rând la clienții noștri: persoane active, pentru care tehnologia înseamnă mobilitate, economisirea timpului și accesul rapid la o gamă vastă de produse și servicii. Astfel, am investit mult în dezvoltarea aplicațiilor și continuăm să o facem astfel încât contactul cu universul Fashion Days să fie o experiență unică și surprinzătoare pentru clienții noștri. Cele peste 800.000 de descărcări ale aplicației Fashion Days ne arată că viitorul comerțului online de fashion este în mobile”, spune Andrei Chirilă, Chief Marketing Officer Fashion Days.

Unul dintre cele mai noi beneficii implementate atât în aplicația de mobil cât și în platforma desktop a shopului este opțiunea de whishlist, lista de produse favorite a clienților. Pentru orice produs adăugat în listă, clienții primesc notificări cu privire la modificări ale disponibilității produsului în stoc sau a prețului acestuia. De asemenea, clienții își pot găsi produsele potrivite folosind multitudinea de filtre din aplicații, de la categorii de produse, sex, culori, branduri, mărimi și multe altele. Mai mult, clienții pot plăti sigur, ușor și rapid prin opțiunea Pay by Click ce salvează datele cardului pentru a efectua instant plata comenzii.

De Black Friday, clienții care au aplicația Fashion Days instalată, fie de pe smartphone sau tabletă, vor putea comanda produse în exclusivitate, mai devreme de startul oficial al campaniei din data de 18 noiembrie, ora 00:00, respectiv începând cu 17 noiembrie ora 20:00.

Când și cât comandă clienții

Telefonul și tableta dețin supremația comenzilor în cea mai mare parte a zilei. Dimineața și seara comenzile de pe mobil primează, iar pe parcursul zilei, când majoritatea clienților sunt la serviciu, desktopul egalează mobile-ul. De asemenea, tot dispozitivele mobile generează cel mai mare trafic și în weekend.

Clienții care folosesc sistemele de operare iOS (aplicațiile pentru iPhone și iPad) adaugă mai multe produse în coș decât cei care folosesc Android. În cazul aplicației pentru iPhone, valoarea medie a coșului de cumpărături este cu 12% mai mare față de cea pentru Android, iar cea pentru iPad cu 24%.

Piese de îmbrăcăminte și încălțăminte, în topul comenzilor de pe mobil

Categoria care s-a aflat în topul preferințelor clienților Fashion Days care au comandat prin aplicațiile mobile, după numărul de produse, a fost îmbrăcămintea, urmată de articolele sportive, pantofii, lenjeria intimă și articolele pentru casă.

Atât pentru femei cât și pentru bărbați în topul produselor achiziționate se află  încălțămintea (teniși, pantofi, pantofi casual, cizme, botine etc.) de la branduri precum: Le Coq Sportif, Zee Lane, Calvin Klein, Geox, Clarks, Oakoui, Converse, adidas etc.

Aplicațiile Fashion Days au fost dezvoltate intern, de o echipă de dezvoltatori și project manageri din România și au fost adaptate pentru toate cele trei țări ale companiei (România, Ungaria și Bulgaria). În septembrie 2015, aplicația lansată de Fashion Days pentru iPhone a fost clasată de Apple în categoria „Best New Apps”, pe prima pagină din App Store, alături de aplicații ca Instagram și AirBnb. În prezent, aplicația este #1 în top Trending Apps și în top 5 cele mai descărcate aplicații în App Store.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.