şi vizează creşterea
- Îngrijorarea legată de nesiguranţa economică scade semnificativ în rândul directorilor financiari din cele mai mari organizaţii de media şi divertisment, pentru prima dată după şase ani
- Zona digitală oferă cele mai bune oportunităţi de creştere, iar analizele de date vor furniza informaţiile esenţiale pentru definirea de noi strategii
Industria de media şi divertisment (Media & Entertainment) a depăşit incertitudinile economice generate de recesiunea globală şi schimbă tactica, renunţând la tăierile de costuri şi ţintind creşterea – se arată în studiul efectuat de EY în rândul directorilor financiari (CFO) din 50 de companii globale de media şi divertisment.
Intitulat It’s Showtime! Digital drives the agenda, data delivers the insights – raportul arată că directorii financiari nu mai sunt îngrijoraţi din pricina recesiunii globale, ci se poziţionează cât mai bine ca să genereze creşteri pentru companiile lor prin capitalizarea oportunităţilor din mediul digital şi prin investiţii în tehnologie, talente din digital şi infrastructură, precum şi prin achiziţii şi alte genuri de tranzacţii.
Doar 26% dintre executivii chestionaţi consideră că incertitudinea economică globală va continua să reprezinte o provocare în următorii trei ani, faţă de 62% în urmă cu doi ani, fapt care demonstrează o descreştere dramatică a gradului de îngrijorare economică.
În pofida oportunităţilor de creştere, industria M&E continuă să se confrunte cu multe provocări. Marea majoritate a directorilor financiari (64%) au identificat drept cele mai mari obstacole în calea dezvoltării industriei în următorii trei ani problemele legate de dezintermedierea oferită de tehnologie, precum şi incapacitatea de a convinge consumatorii să plătească un preţ corect pentru conţinut (58%). Alţi CFO au enumerat ca provocări pentru viitor incertitudinea structurală şi din punct de vedere al reglementărilor (42%) şi reducerile/realocările de bugete de marketing (26%).
Directorii financiari încep repoziţionarea pentru creştere şi consideră că analiza de date va fi un mijloc de atingere a acestui deziderat. Ei pun un accent semnificativ pe date pentru îmbunătăţirea procesului de luare a deciziilor şi eficientizarea sistemelor şi proceselor. Cu toate acestea, rămân încă multe de făcut în acest domeniu. În vreme ce 59% dintre directorii financiari consideră că firmele lor folosesc cu succes datele pentru a răspunde nevoilor şi aşteptărilor clienţilor existenţi, doar 33% dintre ei afirmă că firmele lor reuşesc să folosească eficient datele pentru a genera afaceri noi.
Şi, în condiţiile în care doar 39% dintre directorii financiari cred că organizaţiile lor reuşesc să fructifice eficient datele în colaborarea între departamente, 58% dintre ei declară că folosirea în comun a datelor între diversele unităţi de business din organizaţie ar ajuta mult la îmbunătăţirea eficacităţii globale a organizaţiei.
În paralel, pe măsură ce analizele de date devin tot mai importante pentru zona operaţională a afacerii, creşte şi nivelul de îngrijorare privind eficacitatea şi supraîncărcarea cu date. Firmele din industria media şi divertisment se aşteaptă ca volumul de stocare de date să crească de la 1.100 exabytes de date disponibile în anul 2010, la 8.000 exabytes de date în 2015. Directorii financiari şi-au exprimat îngrijorarea în privinţa dificultăţii tot mai mari de a identifica informaţiile relevante în tot acest volum în creştere masivă de date.
Printre alte rezultate importante reieşite din studiu se numără:
- Priorităţile de top pentru anul care urmează sunt evoluţia distribuţiei digitale şi online (74%), reducerea costurilor şi eficientizarea afacerii (34%), diferenţierea creativă a conţinutului produs (32%), extinderea brandului la nivel global (32%) şi creşterile pe noi segmente de piaţă (30%).
- 72% dintre respondenţi au menţionat zona de media interactivă ca fiind cea mai bine poziţionată pentru o evoluţie pozitivă în viitor, urmată de reţelele de televiziune prin cablu (42%), conglomeratele media (36%), producţia de film şi de televiziune (30%) şi serviciile de conţinut şi de informaţii (30%).
- Cele mai importante acţiuni identificate pentru creşterea eficienţei companiilor din domeniu sunt atragerea/reţinerea de angajaţi valoroşi (58%), îmbunătăţirea capabilităţilor IT (42%), înţelegerea mai aprofundată a tendinţelor de pe piaţă, a clienţilor şi a competitorilor (38%) şi punerea mai rapidă pe piaţă de produse noi (30%).
- Directorii financiari preferă tranzacţii care să le ofere proprietate deplină sau majoritară (61%), în locul investiţiilor de portofoliu sau ale celor care le asigură o poziţie minoritară (34%). Valoarea medie a tranzacţiilor din domeniu în prima jumătate a anului 2014 a fost de 939 milioane USD, faţă de 220 milioane USD în 2013 şi 157 milioane USD în 2012. Creşterea s-a datorat, în principal, tranzacţiilor din zona operatorilor de cablu.
„În ciuda veştilor bune, 58% dintre jucătorii din industria de media şi divertisment consideră că au pierdut sau sunt pe cale să piardă controlul asupra relaţiei cu clienţii. Acesta este unul dintre cele mai interesante procente ale studiului pentru că demonstrează că una dintre marile zone de risc este inabilitatea de a convinge consumatorii să plătească un preţ just pentru conţinutul creat de companiile din industrie. Aceeaşi problemă o au şi jucătorii de pe piaţa locală, chiar mai mult faţă de cei prezenţi în studiu, în condiţiile unei pieţe mici, în care investiţiile în inovaţie şi diferenţiere a conţinutului sunt mai puţine,” a declarat Elena Badea, Director de Marketing, EY România.
{mosloadposition user9}