· Cea mai nouă generație intrată pe piața muncii, Generația Y sau generația tinerilor născuți după anii 80, are cel mai mare impact asupra viitorului mediu de lucru
· Un nou studiu de la Ericsson ConsumerLab arată că Generația Y este de părere că a comunica în scop personal în tipul orelor de lucru este un drept, nu un beneficiu
· Tinerii profesioniști au așteptări mari în ceea ce privește conectivitatea la birou și au pretenții diferite legate de instrumentele de comunicare și mediul de lucru în general
Un nou studiu de la Ericsson ConsumerLab – „Tinerii profesioniști de pe piața muncii” – analizează modul în care cea mai nouă generație intrată pe piața muncii, Generația Y sau generația tinerilor născuți după anii ‘80, vede mediul actual de lucru. Studiul s-a axat, în principal, pe tinerii profesioniști între 22 și 29 de ani, din SUA, care au absolvit o facultate, sunt ambițioși, vizionari și care se văd în viitor în poziții de conducere.
Cine sunt acești tineri, cum arată în viziunea lor compania ideală și care sunt atitudinile, tiparele de comportament și afinitățile față de comunicare și tehnologie?
O descoperire importantă a acestui studiu este că Generația Y integrează o mare parte a vieții personale în viața profesională, dar, în același timp, nu permite amestecarea vieții profesionale cu cea personală. Deși tinerii generației Y își doresc să exceleze în profesie și să fie eficienți la birou, le este practic imposibil să-și lase deoparte viața personală în timpul serviciului. Astfel, își verifică în mod frecvent contul de Facebook, folosesc foarte des mesageria instantă și trimit sau primesc constant mesaje pe dispozitivele mobile personale. Aceste lucruri sunt văzute ca un drept, nu ca un beneficiu.
„Tinerii Generației Y își doresc o relație apropiată cu superiorii lor și așteaptă să primească feedback constant,” a declarat Ann-Charlotte Kornblad, Senior Advisor, Ericsson ConsumerLab. „Le displace ambiguitatea și se așteaptă la corectitudine din partea angajatorilor în toate aspectele legate de viața profesională. Un element cheie pentru mulți tineri ai Generației Y este păstrarea unui echilibru între timpul petrecut la birou și timpul liber, așa că își doresc de la angajatori soluții pentru a obține acest echilibru,” a mai adăugat Ann-Charlotte Kornblad.
Peste 45% din tinerii Generației Y își folosesc telefoanele personale, pentru care plătesc din buzunarul propriu, la birou. Acest lucru înseamnă că tot ei plătesc pentru folosirea telefonului personal în interes de serviciu. Astăzi, doar 23% din Generația Y deține un telefon mobil (preponderent de tip smartphone) care este plătit parțial sau total de către angajator.
Mai mult decât atât, tinerii Generației Y sunt nerăbdători. Deoarece aparțin Generației Facebook, aceștia își doresc satisfacții și recompense instante. Astfel, au o toleranță scăzută față de modurile și canalele de comunicare care nu le asigură feedback imediat.
Compania ideală în viziunea Generației Y oferă următoarele:
· muncă preponderent satisfăcătoare
· posibilitatea de a integra viața personală în cea profesională
· activități punctuale, orientate spre anumite obiective, care să le ofere libertatea de a alege când și unde lucrează
· oportunitatea de a lucra în echipă și cu persoane de vârsta lor
· o structură ierarhică orizontală (fără sau cu puține nivele între management și angajați)
· cerințe și task-uri clare, cu feedback constant
· transparență
· o relație apropiată cu superiorii
· tehnologie de ultimă generație, în special în zona comunicării
Rezultatele acestui studiu Ericsson ConsumerLab se bazează pe informațiile colectate din interviurile cu 64 de tineri cu vârste între 22 și 29 de ani din San Francisco și Silicon Valley. Acestea au fost desfășurate cu ajutorul unor profesioniști în poziții de management care se ocupă de recrutarea și pregătirea tinerilor angajați și cu experți în studiul Generației Y. De asemenea, Ericsson ConsumerLab a desfășurat și un studiu online cu un eșantion de 1.945 de respondenți cu vârste între 22 și 65 de ani din SUA.