- Până în anul 2030, mai mult de jumătate din cei aproape două miliarde de tineri la nivel mondial nu vor avea aptitudinile sau calificările necesare pentru a fi activi în câmpul muncii
- Liderii din mediul de afaceri au un rol crucial în pregătirea tinerilor pentru nevoile de mâine ale pieţei muncii în contextul schimbărilor tehnologice şi sociale
Aproape două miliarde de tineri din întreaga lume riscă să devină inadaptați la piața muncii în cea de-a patra revoluţie industrială (Industria 4.0), care se schimbă în ritm tot mai alert ca urmare a tehnologiilor emergente, potrivit raportului global al Deloitte „Pregătirea forţei de muncă de mâine pentru cea de a patra revoluţie industrială”, efectuat împreună cu Global Business Coalition for Education. Până în anul 2030, mai mult de jumătate din cei 1,8 miliarde de tineri din întreaga lume, cu vârste cuprinse astăzi între 15 şi 29 de ani, nu vor avea aptitudinile sau calificările necesare pentru a participa activ în câmpul muncii, subliniază raportul.
Raportul concluzionează că mediul de afaceri trebuie să-şi asume un rol mai activ în pregătirea tinerilor de astăzi pentru a le asigura adaptarea la Industria 4.0, caracterizată de fuziunea resurselor fizice cu tehnologiile digitale precum robotica, inteligenţa artificială, Internet of Things (IoT), digitalizarea şi automatizarea.
„Liderii de afaceri din întreaga lume, inclusiv din România, sunt îngrijoraţi pe bună dreptate că forţa de muncă nu va putea ţine pasul cu ritmul şi cu magnitudinea schimbării, întrucât Industria 4.0 transformă munca. Reducerea decalajului de competenţe şi găsirea unor metode de a accesa energia şi creativitatea tinerilor par provocări majore, iar studiul nostru cuprinde numeroase recomandări pentru a aborda aceste provocări. Una dintre cele mai importante, accesul la formare profesională continuă, reprezintă o preocupare constantă pentru Deloitte, unde investim zeci de mii de ore şi peste un milion de euro anual în programe de training, iar în paralel ne concentrăm eforturile de responsabilitate socială asupra educaţiei, pe care o considerăm o temă crucială pentru business și societate. Încurajăm liderii din toate industriile să privească Industria 4.0 ca pe o oportunitate, şi nu ca pe o ameninţare, şi să profite de avantajele sale, inclusiv prin regândirea modului în care atrag, recrutează, integrează şi își dezvoltă talentele”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România.
Cercetarea a evidenţiat patru abilităţi necesare pentru a avea succes în cea de-a patra revoluţie industrială, şi anume gradul de pregătire a forţei de muncă, abilităţile „soft” și cele tehnice, precum şi cele antreprenoriale, acompaniate de o atitudine ce pune accentul pe învăţarea continuă pe tot parcursul vieţii. De asemenea, raportul oferă patru recomandări principale pentru a iniţia schimbarea, respectiv alinierea obiectivelor şi abordărilor tuturor categoriilor de persoane implicate sau afectate, implicarea în politici publice, dezvoltarea unor strategii solide privind gestionarea resurselor umane şi investirea în pregătirea forţei de muncă.
Raportul Deloitte se bazează pe răspunsurile din partea tinerilor cu vârste cuprinse între 15 şi 29 de ani, din 45 de ţări, din partea reprezentanților comunității de afaceri și a ONG-urilor, a unor experți în politică și economie, precum şi a mediului academic.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor 286.000 de profesioniști ai săi.