Peste 81% dintre romani cred ca tehnologia le poate imbunatati viata
În ultimii ani, ritmul în care apar noi tehnologii a crescut exponențial și deja nu ne mai putem imagina viața de zi cu zi fără dispozitive mobile inteligente și acces la Internet. Dincolo de aceste transformări ale modului în care întâmpinăm fiecare zi, v-ați întrebat vreodată care este impactul real al tehnologiei asupra societății? Poate tehnologia cu adevărat să ne îmbunătățească viața, nu doar la nivel personal, ci și public și economic?
Studiul „Networked Society” – „Societatea Permanent Conectată”, inițiat de compania de cercetare de piață Cult Market Research și susținut de Ericsson, a dorit să afle părerile sincere ale românilor despre impactul tehnologiei asupra educației, transportului în comun, instituțiilor administrative de stat, utilităților sau sistemului de sănătate, dar și asupra vieții la oraș.
Cele mai importante rezultate ale studiului arată că 81% dintre români cred că tehnologia poate să îmbunătățească viața oamenilor, în timp ce 75% dintre aceștia sunt de părere că tehnologiile noi și accesul la Internet pot contribui la creșterea economică a țării. Întrebați despre modurile concise în care tehnologia le-ar putea face viața mai bună, cei mai mulți respondenți (60%) sunt de părere că tehnologia le poate îmbunătăți casa, în timp ce 44% cred că mijloacele de transport în comun ar putea fi îmbunătățite. În plus, 30% dintre români sunt convinși că tehnologia ar putea ajuta sistemul public de energie electrică și tot 30% cred că aceasta ar putea conduce la dezvoltarea unor mașini mai performante. Bineînțeles, există și obstacole care ar putea împiedica tehnologia să aibă un impact pozitiv asupra vieții private și publice din România. În opinia românilor, printre acestea s-ar număra lipsa de interes a guvernului (53%), problemele legate de securitatea informațiilor (48%) și faptul că utilizatorii nu au cunoștințele potrivite (45%).
În același timp, studiul a relevat faptul că 91% dintre românii intervievați folosesc Internetul zilnic, iar 87% dintre aceștia îl utilizează pentru a accesa rețele sociale. Mai mult decât atât, românii folosesc în proporție de 68% un smartphone pentru a se conecta la Internet, acesta fiind al doilea cel mai utilizat dispozitiv după laptop.
În ciuda popularității dispozitivelor mobile, românii nu sunt siguri dacă să aibă încredere să își împărtășească datele personale cu ajutorul dispozitivelor mobile. Astfel, doar 53% au mai degrabă încredere și 47% sunt reticenți sau evită complet să își împărtășească datele personale.
Educația (73%), turismul (70%) și administrația publică (67%) au fost identificate de către români ca fiind cele mai importante domenii în care tehnologia si conexiunea la Internet ar putea fi benefică. Mai specific, dacă vorbim de educație, românii cred că tehnologia ar putea facilita urmarea de cursuri la distanță și de la școli din străinătate (48%), dezvoltarea unor moduri de studiu non-tradiționale (48%) și oferirea accesului la servicii educaționale mai multor oameni (44%). Cât privește administrația publică, pentru români ar fi important ca tehnologia să reducă birocrația (69%), să ajute la eliberarea mai rapidă a documentelor (60%) și să permită plata online a tuturor taxelor (59%).
În viziunea românilor, tehnologia ar putea avea un impact pozitiv semnificativ și asupra serviciilor de sănătate prin accesul online la fișa pacientului (59%), o mai bună organizare a instituțiilor medicale (50%), dar și prin monitorizarea de la distanță a sănătății pacienților (41%).
Românii cred și că viața urbană ar putea beneficia de pe urma noilor tehnologii. Astfel, locuitorii din orașe ar putea avea acces la Internet de oriunde (43%), iar tehnologia ar putea duce la creșterea potențialului turistic al orașelor (40%) și la crearea de noi locuri de muncă (34%). Pe lângă acestea, 63% dintre români cred că tehnologia ar putea contribui la o mai bună organizare a traficului urban de pasageri. De asemenea, 54% dintre români își doresc informații în timp real despre starea traficului și a vremii, iar 47% vor să aibă posibilitatea de a achiziționa bilete online sau de pe mobil.
Studiul „Networked Society” – „Societatea Permanent Conectată” s-a desfășurat online și telefonic, la nivel național, în perioada 01 septembrie – 21 septembrie, pe un eșantion de 1435 de respondenți, considerat statistic reprezentativ pentru populația României. Persoanele care au răspuns chestionarului au fost, în proporții egale, atât de sex feminin, cât și de sex masculin. Majoritatea respondenților (66%) sunt absolvenți de studii universitate și doar 34% sunt absolvenți de studii medii. Cât privește vârsta, cel mai mare procent (29%) este reprezentat de persoanele cu vârstă între 25-34 ani, urmate aproape de cele între 35-44 ani (25%) și 16-24 (22%).
Despre Cult Market Research
Cult Market Research este o companie de cercetare de piață care pune accentul pe inovație, tehnologie modernă și pe oferirea de soluții adaptate la nevoile unor categorii variate de clienți. De consultanța și serviciile noastre de cercetare beneficiază companii din diferite industrii pe care le considerăm partenerii noștri. Studiile realizate de Cult Market Research îi ajută pe clienți să găsească răspunsuri la întrebările cele mai dificile legate de bussines, de piață și de consumator. Soluțiile de cercetare pe care le propunem sunt complexe, acționabile și adaptate la nevoile clienților. //cult-research.ro/.