Datele obținute relevă obstacole similare pentru expeditori și transportatori, precum și preferința acestora pentru un echilibru între tehnologie și expertiză umană în lanțul de aprovizionare
Fragmentarea excesivă continuă să afecteze piața europeană de transport rutier de marfă – 50% dintre expeditori lucrează cu mai mult de 30 de transportatori în același timp – , astfel că profesioniștii din domeniul aprovizionării se confruntă cu provocări complexe. Pentru a ajuta expeditorii și transportatorii să înțeleagă mai bine dinamica pieței, Coyote Logistics, furnizor terț de servicii logistice, a publicat un nou studiu cu privire la provocările cu care se confruntă profesioniștii din lanțul de aprovizionare în prezent.
Studiul „The Evolution of Technology + Humanity: Building a Supply Chain for Long-Term Success” include rezultatele obținute în urma a două sondaje în rândul expeditorilor și transportatorilor, dar și informațiile provenite de la clienții Coyote Logistics. Realizat în colaborare cu companiile de cercetare MakerStreet (cu sediul central în Amsterdam) și Martec (biroul din Frankfurt), studiul Coyote Logistics a analizat provocările cu care se confruntă factorii de decizie de pe piețele europene, pentru a înțelege care este echilibrul ideal dintre tehnologie și expertiza umană.
Studiul a arătat că expeditorii și transportatorii se confruntă, în mare parte, cu provocări similare. Costurile mai mari, creșterea complexității, deficitul de capacitate, nevoia de flexibilitate și rapiditate, precum și o mai mare vizibilitate la nivelul întregului lanț de aprovizionare sunt printre cele mai mari provocări identificate. De asemenea, expeditorii și transportatorii cred că echilibrul ideal dintre tehnologie și expertiza umană în ceea ce privește activitățile din lanțul de aprovizionare este 60:40, rezultat care confirmă poziția Coyote Logistics că cele două componente trebuie să lucreze împreună pentru a avea succes într-o lume în permanentă schimbare.
„Din experiența noastră pe piața europeană de transport rutier de marfă, știm că tehnologia și expertiza umană sunt necesare pentru a asigura succesul lanțului de aprovizionare pe termen lung”, a declarat Joel Gard, Head of Europe Coyote Logistics. „Datele obținute în urma studiului Technology + Humanity ne-au ajutat să înțelegem în profunzime provocările cu care se confruntă expeditorii și transportatorii în legătură cu noile tehnologii, ceea ce ne permite să oferim suport îmbunătățit ambelor părți – cunoștințe, resurse și informații cu ajutorul cărora își pot îndeplini și depăși obiectivele de afaceri.”
Pentru a înțelege mai bine modul în care expeditorii și transportatorii pot eficientiza lanțurile de aprovizionare, studiul Technology + Humanity a analizat 13 sarcini considerate cele mai potrivite pentru expertiză umană, funcțiile care pot fi optimizate cu ajutorul tehnologiei și cele pentru care e necesară o combinație între cele două. Rezultatele au demonstrat că expertiza umană este de neînlocuit în activități creative, decizionale sau strategice, cum ar fi comunicarea cu clienții și rezolvarea problemelor legate de transport și livrare.
În ceea ce privește automatizarea, expeditorii și transportatorii au declarat că tehnologia este cea mai în măsură să consolideze funcțiile operaționale, cum ar fi gestionarea stocurilor și a livrărilor.
Cu toate acestea, deși studiul prezintă multe oportunități prin care tehnologia poate fi integrată în lanțul de aprovizionare, respondenții nu au identificat nicio funcție despre care să poată afirma că e cel mai bine deservită doar de tehnologie. În schimb, au optat pentru un raport 60:40 în ceea ce privește echilibrul dintre tehnologie și expertiza umană în activitățile de aprovizionare.
„Cele mai bune rezultate sunt obținute atunci când tehnologia și oamenii lucrează împreună pentru a răspunde cerințelor în permanentă schimbare ale pieței și consumatorilor. Sunt interdependente, nici una nu poate lucra fără cealaltă”, a declarat Christina Botis, director de marketing în cadrul Coyote Logistics. „Tehnologia oferă vizibilitate și datele critice pentru elaborarea unei strategii a lanțului de aprovizionare, în timp ce expertiza umană este esențială pentru valorificarea instrumentelor și utilizarea datelor pentru luarea celor mai bune decizii pentru companie.”
Pentru a obține echilibrul ideal între tehnologie și suportul uman, expeditorii și transportatorii ar trebui să înceapă prin evaluarea lanțurilor actuale de aprovizionare, pentru a identifica sarcinile care pot fi preluate de tehnologie și activitățile care ar trebui lăsate pe seama expertizei umane. Pasul următor este identificarea de către profesioniștii din aprovizionare a oportunităților de creștere a eficienței și a deficiențelor care pot fi soluționate prin intermediul tehnologiei sau al oamenilor.
Studiul complet, dar și alte materiale utile pot fi descărcate de aici: coyotelogisitcs.com/resources.
Despre Coyote Logistics – o companie UPS:
Coyote Logistics este un furnizor terț de servicii logistice, care deservește o piață diversă, cu peste 10,000 de livrări la nivel mondial în fiecare zi. Coyote Logistics oferă un portofoliu de soluții multimodale – inclusiv truckload și less than truckload (LTL) – dar și informații despre piață pentru a ajuta clienții să-și dezvolte afacerile într-o lume în continuă schimbare. Coyote Logistics a devenit o companie UPS în 2015. Având sediul central în Chicago, Coyote Logistics are peste 3.000 de angajați, care își desfășoară activitatea în 20 de birouri din întreaga lume. Sediul central european este la Amsterdam. Pentru mai multe informații, accesați: https://www.coyotelogistics.com.
Despre Martec:
Grupul Martec este specializat în soluționarea problemelor complexe. Abordarea noastră privind cercetarea de piață ne permite să le oferim clienților informații detaliate despre nevoile consumatorilor, despre piețe și oportunități de business. Am finalizat mii de proiecte pe piețele B2B și B2C în cei 35 de ani de activitate. Colaborăm cu clienții noștri pentru a personaliza fiecare proiect. Birourile noastre se află în Chicago, Detroit, Frankfurt, Shanghai și Beijing. Pentru mai multe informații, accesați: www.martecgroup.com.