Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Studiu Cisco: Consumatorii sunt foarte îngrijorați de modul în care sunt utilizate informațiile cu caracter personal prin intermediul AI

Cisco logo

Protejarea vieții private continuă să fie o chestiune critică pentru oameni, organizații și guvernele din întreaga lume. La mai bine de optsprezece luni de la debutul pandemiei de COVID-19, informațiile despre starea noastră de sănătate și gradul de vaccinare sunt necesare mai mult ca niciodată pentru a înțelege virusul, a-i controla răspândirea și pentru a asigura medii mai sigure de lucru, învățare, recreere și alte activități.

Cu toate acestea, oamenii vor ca regulile legate de confidențialitate să se mențină și ca organizațiile și guvernele să le păstreze datele în siguranță și să le folosească numai în acțiunile de contracarare a pandemiei.

Cisco logo

În acest context, Cisco a publicat studiul Cisco 2021 Consumer Privacy Survey privind protecția vieții private a consumatorilor, care explorează acțiunile pe care le întreprind oamenii pentru a-și proteja viața privată, impactul reglementărilor legate de confidențialitatea datelor, atitudinea oamenilor cu privire la utilizarea informațiilor despre pandemie și utilizarea tot mai extinsă a informațiilor cu caracter personal în luarea deciziilor prin intermediul inteligenței artificiale (AI). Raportul, aflat la cea de-a treia ediție, se bazează pe răspunsurile anonime primite de la 2.600 de respondenți din 12 țări.

Iată câteva dintre cele mai importante concluzii ale studiului:

1. Consumatorii doresc transparență și control în ceea ce privește practicile privind datele de business. Aproape jumătate (46%) dintre respondenții la sondaj consideră că nu pot să-și protejeze datele personale, iar principalul motiv invocat este acela potrivit căruia companiile nu sunt explicite referitor la modul în care folosesc aceste date. Poate că nu este surprinzător faptul că aproape o treime au devenit „Privacy Actives” („activiști” pentru respectarea confidențialității), și au recurs inclusiv la schimbarea companiilor sau a furnizorilor de servicii, ca urmare a politicilor acestora cu privire la date. În plus, 25% au adresat întrebări organizațiilor în legătură cu datele lor, iar 17% au solicitat modificări sau ștergeri ale acestor date.

2. Legile privind confidențialitatea datelor sunt privite pozitiv în întreaga lume, dar gradul de cunoaștere a acestor legi rămâne relativ scăzut. 60% dintre respondenți au considerat că legile privind confidențialitatea datelor din țara lor au un impact pozitiv, față de numai 4%, care au spus că au un impact negativ. Cu toate acestea, doar 43% sunt la curent cu aceste legi.

3. În ciuda pandemiei, majoritatea consumatorilor (62%) spun că vor să existe foarte puține limitări referitoare la viața privată sau că nu vor să aibă nicio limitare. În același timp, aceștia susțin eforturile organizațiilor de a crea medii de lucru sigure, iar 60% sunt de acord cu angajatorii care le solicită angajaților un certificat de vaccinare.

4. Majoritatea respondenților cred că organizațiile au responsabilitatea de a utiliza AI (inteligența artificială) într-o manieră etică, iar 56% sunt foarte îngrijorați de modul în care aceasta este utilizată în prezent. Am testat, de asemenea, mai multe cazuri de utilizare a AI (de exemplu în marketing, stabilirea bonității) și am constatat că mulți consumatori (între 37% și 55% pentru diferitele cazuri de utilizare) ar avea mai puțină încredere în organizațiile care se implică în aceste activități.

Cisco crede că respectarea vieții private este un drept fundamental al omului. Conform acestui studiu, confidențialitatea datelor continuă să fie o prioritate pentru consumatori, iar organizațiile trebuie să protejeze datele personale și să consolideze încrederea consumatorilor în modul în care sunt utilizate aceste date. Iată câteva recomandări pentru organizații:

  • Oferiți informații clare cu privire la modul în care utilizați datele clienților. Principala preocupare în rândul consumatorilor este că nu știu cum sunt utilizate datele lor. Organizațiile pot ajuta la atenuarea acestei preocupări punând la dispoziție informații ușor de înțeles despre modul în care sunt utilizate datele în produsele și serviciile oferite.
  • Creșterea gradului de conștientizare cu privire la reglementările privind confidențialitatea datelor din țara dvs. Clienții care cunosc aceste legi înțeleg că există limite în ceea ce privește modul în care le sunt utilizate datele și au mai multă încredere că datele lor sunt în siguranță.
  • Stabiliți politicile de revenire a angajaților la birou într-un mediu de lucru sigur, ținând cont de drepturile individuale și respectarea confidențialității datelor.
  • Procedați cu grijă atunci când utilizați date cu caracter personal în procesele automate de luare a deciziilor care afectează clienții. Ce pot face organizațiile? Să definească și să construiască un cadru responsabil, să stabilească politici de guvernanță bazate pe standarde etice pentru inteligența artificială (AI), precum și să asigure transparența cu privire la momentul și modul în care utilizează procesele automate de luare a deciziilor.
By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.